מערכת COL | יום כ"ג שבט ה׳תשס״ו 21.02.2006

השלוחות הקדישו יום שלם ל'רעיית המשלח'

אתמול, היום האחרון בכינוס השלוחות, הוקדש ל'רעיית המשלח' - הרבנית חיה-מושקא שניאורסון ע"ה. עלייה לקברה, הרצאות על דמותה והופעה מוזיקלית להוקרתה. בנות השלוחות הנקראות בשם חיה-מושקא הוצגו בסרטון וידיאו משובב-לב. "הסיבה המרכזית שאנו כאן היא כדי לקבל חיות חדשה", אמרה השלוחה הגב' ביילא גנזבורג מקוקונט-קריק בפלורידה. וגם: אחת ההחלטות של הכינוס הייתה חיזוק השלוחות בארץ-ישראל על-ידי קביעת שיחת טלפון חודשית בין ישראלית לעמיתה בחו"ל.כתבה מלאה וגלריית תמונות מאת דיאל, כתבת COL לכינוס
השלוחות הקדישו יום שלם ל'רעיית המשלח'

ביום שני, התוכניות בכינוס השלוחות העולמי הוקדשו לנושא אחת בלבד. ניתן לומר כי מדובר היה בנושא שמאגד בתוכו אלמנטים רבים. קדושה, מסירות וצניעות. מאות השלוחות הקדישו יום שלום לדמותה של הרבנית הצדקנית חיה-מושקא שניאורסון ע"ה, רעייתו של הרבי, שאתמול חל יום היארצייט ה-18 לפטירתה בשנת תשמ"ח.

סדר היום החל בנסיעה לבית-העלמין 'מונטיפיורי' בקווינס, ניו-יורק. ב'בית אוהל חב"ד ליובאוויטש' הן צפו במראות קודש מ-770 והתוועדויות של הרבי, כתבו פידיון-נפש אישי בו שטחו את בקשותיהן, ונעמדו בתור המתארך לכניסה למתחם בו טמונה הרבנית ע"ה, בסמיכות לבעלה הרבי ולאביה הרבי הריי"צ. שלוחות, מקורבות ובנות אחזו בידן ספרי תהילים ומענה-לשון והעתירו תפילה.

הן חזרו באוטובוסים הצהובים של בתי-הספר האמריקאיים לאולם הגדול של מוסד החינוך "אהלי תורה" בקראון-הייטס לארוחת צהריים ערוכה היטב ומושב שמוקדש כולו לדמותו של הרבנית.

דברי פתיחה נשאה השלוחה הגב' מאלה מכלן ממוסקבה, רוסיה. והרצאה בכותרת "מבט על המורשת של הרבנית שלנו" נשמע בשפה בהירה מאת השליח הראשי למרילנד, הרב שמואל קפלן מבולטימור.

הגב' יסקה חריר ממגדל-העמק הציגה מופע מוסיקלי "בהוקרה לרבנית" עם שיר מיוחד שהיא חיברה. ולאחריה, הוקרן סרטון וידיאו "היא חיה דרך בנותינו" על בנות השלוחות שנקראות בשם חיה-מושקא. הבנות הקטנות הציגו את עצמן, גילן ועיר שליחותן בצורה משובבת-לב.


הקדשה למשפחת שניאורסון

המושב הייתה בעצם אות הסיום של כינוס השלוחות שהחל ביום חמישי בשבוע שעבר.

סוכנות הידיעות היהודית JTA בחר לתאר את הכינוס במילים אלה: עבור נשים אלה, שנשואות לרבנים חב"דיים המוצבים במרכזי הפצה ביותר משבעים מדינות, ההתכנסות השנתית היא הזדמנות להתעדכן עם העמיתות, לשתף אינפורמציה ופעולות מיוחדות ולראות חברות משפחה המפוזרות ברחבי הגלובוס.

"הסיבה המרכזית שאנחנו כאן היא כדי לקבל חיות חדשה", אמרה השלוחה הגב' ביילא גנזבורג מקוקונט-קריק בפלורידה. "אנחנו לומדות אחת מהשנייה וחוזרים עם ההרגשה שאנו יכולות לעשות הכל, שאנו לא עושים זאת לבד - יש לנו משפחה ענקית, אחים ואחיות בכל העולם".

במושב, המארגנים החלו בכתיבת ספר-תורה חדשה לזכרם ולעילוי-נשמתם של הזוג 
הרב בנציון וצילה שניאורסון ע"ה, הדוד והדודה של הרבי והרבנית.

כסיכום, הן בחרו להציג מספר 'החלטות טובות' לרגל היום החשוב. זאת כמובן בנוסף לעובדה שכל חייהן מוקדש באופן טוטאלי לענייני קדושה ויהדות. אבל ככה זה אצל חסידים של הרבי, אם הגאולה לא הגיעה עדיין - סימן שיש עוד מה לעשות.

ההחלטות נקבעו להלן: לערוך כנסי אהבת-ישראל בשבועות הקרובים לפני חג הפורים, לעורר תפילות להביא ישועה לעם היהודי, להוסיף פרק תהילים ונתינת צדקה לשלום העם היושב בציון, ובמקביל - קביעת שיחת טלפון חודשית לשלוחה עמיתה בארץ-ישראל כדי לחזקה. וכן לחזק את 
מבצע נש"ק (נרות שבת-קודש) לכל אשה ובת ישראל.

בסוף חוברת התוכנייה ששימשה נאמנה את המשתתפות במהלך ימי הכינוס, נכתב: "
נא לשמור את התאריכים לכינוס בשנה הבאה: כ' עד כ"ד שבט תשס"ז". אצל חלק מהשלוחות הקטע המדובר אינו הומוריסטי או 'ייקי' אלא מציאותי ביותר. "וודאי שזה הגיוני. את רוב הנשים פה אני רק אפגוש בעוד שנה, בכינוס", אחת השלוחות אמרה לכתבת COL בניו-יורק. 

להודעה על התאריכים צורף הספק הודעה-קביעה-תקווה: "הכינוסים ייערכו אי"ה עם מלכינו בראשנו בארצינו הקדושה".



עוד בנושא:
+ השלוחות והסוכנויות בקבר הרבנית

+ השתתפות-שיא נרשמה ב'בנקעט'

+ השלוחות התוועדו על שוקולד וגלידה

+ התמונה הקבוצתית לא צולמה ב-770

+ נשים ופעוטות בכנס השלוחות בניו-יורק

+ להורדה: תוכניית כינוס השלוחות העולמי

+ מכל העולם יגיעו לוועידת שלוחות חב"ד

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.