מערכת COL | יום כ"ד טבת ה׳תשס״ו 24.01.2006

תערוכה במגדל-העמק: יצירות של חולי טרשת

'מרכז גראבסקי' - המרכז השיקומי לחולי טרשת נפוצה של ארגון 'כולל-חב"ד', יקיים ממחר (רביעי) תערוכה ייחודית שתכלול אוסף יצירות מרהיבות שנעשו על-ידי דיירי המרכז עצמם. במהלך ימי התערוכה יבקרו במקום אישים נכבדים. להמשך הכתבה
תערוכה במגדל-העמק: יצירות של חולי טרשת
לא חסכו במאמץ. הרב קרומבי על רקע הבניין (ארכיון)
התערוכה תיפתח למשך חודש ימים, עד לתאריך כ"ה שבט והיא תהיה פתוחה לציבור. במהלך ימי התערוכה יארח מנהל המרכז, שליח חב"ד, הרב זאב קרומבי את רב העיר מגדל-העמק הרב יצחק-דוד גרוסמן וכן את ראש-העיר מר אלי ברדה.

טקס הפתיחה החגיגי יערך מחר - יום רביעי כ"ה טבת - בשעה 17:30 בערב בבית "יד לבנים" במגדל העמק והתערוכה תתקיים תחת השם 'בא מאהבה'.

התערוכה מהווה במה להצגת עבודות שבוצעו במשך חודשים רבים של עבודה מאד מאומצת. העבודות בוצעו בהדרכת המנהלת המקצועית של ההוסטל גב' ט. צמקה, התרפיסטית האמנותית גב' מ.זיו , והתרפיסטית בקרמיקה גב' ר. לבנון. עבור הנכים, עבודות האמנות הללו הן הישג אישי אדיר, ומביאות להם גאווה גדולה.

כדי ליצור את העבודות, היה צריך כל אחד מהנכים להתגבר על המגבלות הקשות של הנכות שלו. מלבד הקושי הפיסי העצום, יש גם קושי נפשי בביטוי מצבם של הנכים, אולם העבודה בציור וקרמיקה הן גם דרך התמודדות עם הקשיים הכרוכים בחוסר האונים של אדם, התלוי במילוי כל צרכיו, ברצונם הטוב של אחרים.

דיירים רבים בהוסטל הגיעו אל המקום לאחר שנים ארוכות בהן הם היטלטלו ממקום למקום, כאשר באף מקום הם לא הצליחו למצוא מקום מתאים עבורם. חלקם גרו בבתי משפחותיהם, אשר ניסו לשווא להתמודד עם המשימה הקשה - הטיפול בהם. חלקם עברו במוסדות שונים, כאשר אף אחד מהמוסדות אינו ערוך לאנשים במצבם.

במשך חג החנוכה זכו דיירי ההוסטל לביקור אישי מרגש של ראש עירית מגדל העמק, אלי ברדה. הם אומרים כי לראש העיר יש יחס מיוחד לדיירי ההוסטל, והוא ניצל את חג החנוכה כדי להגיע באופן אישי לאחל לכל אחד ואחת מהדיירים חג שמח באופן אישי.

יחסו המיוחד של ראש העיר מתבטא גם בפריסת חסותו, יחד עם רב העיר ומנהל אגף השיקום, דר' שלמה אליישר, על תערוכת עבודות ציור וקרמיקה שהוכנו על ידי הנכים בהוסטל.

בימים אלו נמצא ההוסטל בעיצומו של שיפוץ מבנה בין שש קומות, שכולל כאלפיים וחמש מאות מטרים רבועים, המיועדים כל כולם לנכים. אנשי כולל חב"ד לא חסכו בשום מאמץ כדי לתת לנכים את התנאים הטובים ביותר לחיות בהם. בהוסטל יהיה מקום מגורים לשלושים ושתים נכים, וכן חדרי פעילויות שונים, החל מחדרי מחשב ואינטרנט, והמשך בחדרי פיסיותרפיה, ריפוי בעיסוק, טיפול אמנותי, טיפול רפואי, בית כנסת, ועוד.

דיירי ההוסטל ואנשי הצוות כבר מחכים בקוצר רוח לסיום השיפוצים והמעבר למבנה החדש, אשר יתקיים בעוד מספר חודשים.

(באדיבות ערוץ שבע)
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.