COL | יום י"ט תשרי ה׳תשפ״ה 21.10.2024

סגולה לניצחון: ספרי התניא המיוחדים הנמצאים על שולחן רה"מ

הד עצום עשה המפגש המיוחד של משלחת ראשי חב״ד ערב החג עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והענקת ספרי התניא שהודפסו בלבנון לפני למעלה מארבעה עשורים בהוראה מפורשת של הרבי | לידי COL הגיעו תמונות תקריב של המארז המיוחד עם כל ספרי התניא הנמצא על שולחנו של ראש הממשלה
סגולה לניצחון: ספרי התניא המיוחדים הנמצאים על שולחן רה

הד עצום עשה המפגש המיוחד של משלחת ראשי חב״ד ערב החג עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והענקת ספרי התניא שהודפסו בלבנון לפני למעלה מארבעה עשורים בהוראה מפורשת של הרבי.

בפגישה המיוחדת השתתפו בין היתר סגן מזכיר בי"ד רבני חב"ד הרב מנחם מענדל גלוכובסקי, חבר ביה"ד הרב אברהם מיכאל הלפרין ויו"ר אגו"ח צאגו"ח הרב יוסף יצחק אהרונוב.

לידי COL הגיעו תמונות תקריב של המארז המיוחד עם כל ספרי התניא הנמצא על שולחנו של ראש הממשלה, עליהם מופיע הכיתוב:

"לראש הממשלה
מר בנימין נתניהו

סגולה לניצחון על כל אויבנו

ספרי תניא קדישא אשר הודפסו על פי הוראתו המיוחדת של הרבי מליובאוויטש בעיצומה של מלחמת לבנון בערי הלבנון ובעיר הבירה ביירות
לתוספת כח אומץ ולניצחון על כל אויבי עם ישראל "ביד חזקה ובזרוע נטויה", "ה' ילחם לכם ואתם תחרישון"

י"ב תשרי תשפ"ה
צעירי אגודת חב''ד בארצנו הקדושה"

צפו:

 

*

מה סיפורם המיוחד של ספרי התניא הללו ואיך הם סגולה לניצחון במלחמה?

סיפורם של ספרי התניא המיוחדים הללו סופר על ידי הרב אהרן אליעזר צייטלין ע"ה בזמנו:

החיילים שאיישו את המוצב המאולתר בפאתי ביירות באותה שעת בין ערביים בחודש סיוון תשמ"ב (1982) היו בטוחים שהם הוזים: כמו משום מקום עצר לידם טנדר מאובק, נושא לוחית רישוי ישראלית. מתוך הרכב הגיחה חבורה עליזה של צעירים מזוקנים. סיטואציה מפתיעה ביותר, בעומק שטח האויב.


מכונת הדפוס הניידת מדפיסה את התניא בביירות

אחד האורחים התייצב מול מפקד המוצב והציג אישור כניסה קבוע ללבנון, חתום בחותמת מפקדת פיקוד הצפון ומאושר בחתימת ידו של אלוף-משנה יוסי צחור.


אישור הכניסה ללבנון שהונפק באישון לילה

המפקד שאל למטרת בואם. "באנו להדפיס את התניא", הגיבו החסידים. ספק אם המפקד הצליח להבין את פשר הצבת בית הדפוס הנייד בדרום ביירות, מרחק יריקה ממוצבי אש"ף.

החסידים פתחו את הדלתות האחוריות של הרכב. על אחת מהן התנוסס השלט 'דפוס חב"ד ביירות'. מתוך הרכב גררו הצעירים גנרטור, ואליו חיברו תקע של מכונת דפוס.

חיילי המוצב התקבצו סביב הרכב, בסקרנות מלוּוה במתח. שאון המכונה חתך עתה את דממת הלילה. ממכונת הדפוס החלו להיפלט גיליונות, ועליהם אותיות עבריות צפופות.

כעבור זמן נשמע קולו של הגבוה שבחבורה – צעיר המדבר במבטא אמריקאי, בעל עיניים יוקדות שפניו עטורות זקן אדמוני. החברים קראו לו אהרון-לֵייזֶר. "לחיים, חברים, לחיים!" קרא הרב צייטלין והניף כוסית וודקה באוויר. "הספר שלם. המשימה בוצעה. בדיוק כפי שהרבי ביקש!".

איזו משימה? מה ביקש הרבי? זאת לא ממש הבינו החיילים.

כמה ימים קודם לכן לא הצליח אהרון-לייזר להירדם. הרבי מליובאוויטש העביר הוראה להדפיס את ספר התניא, ספר היסוד של חסידות חב"ד, בכל הערים שצה"ל השתלט עליהן בלבנון. המשימה הוטלה על שליחי חב"ד שהרבי שיגר כמה שנים קודם לכן לצפת. אלה ניסו לקבל אישורי כניסה ללבנון ונדחו, בשל הסכנה הביטחונית.

עבר שבוע וכל הניסיונות להשיג אישור להדפסת התניא בלבנון עלו בתוהו. אהרון-לייזר עלה על משכבו ולא הצליח לעצום עין. "הרבי הורה ואנחנו לא מסוגלים לבצע?!" – המחשבה הזאת לא הניחה לו. הוא החליט שישיג את האישור ויהי מה. הצצה בשעון גילתה לו שהשעה אחת בלילה. הוא קם, נכנס למכוניתו ודהר למִפקדת פיקוד הצפון.

אהרון-לייזר בלם את הרכב בחריקה ליד השער, פרץ מתוכו כרוח סערה וצעק לעבר הש"ג: "איפה האלוף? יש לי ידיעה סודית הנוגעת למלחמה". החייל מיהר להראות לו את לשכתו של אלוף פיקוד הצפון, אמיר דרורי.

צייטלין הנמרץ נכנס ללשכה והתחיל לספר לאלוף על הרבי ועל הפעולות הרוחניות שהרבי עשה ערב כל מלחמות ישראל. "עכשיו הרבי מבקש להדפיס את ספר התניא בכל הערים שנכבשו בידי כוחות צה"ל", קרא, והציג לפני האלוף דוגמאות של ספרים שהודפסו במקומות שונים בעולם. "אם הרבי אומר, חייבים לבצע וזה יסייע להצלחת המלחמה".

הלהט והאמונה העזה של אהרון-לייזר ריגשו את האלוף. "אין בעיה. יש לך אישור", הורה. צייטלין מיהר לשוב לחבריו. "קדימה, יוצאים מייד לדרך", העיר אותם ונופף באישור שבידו. אלה התקשו להאמין למראה עיניהם.

כך החל מבצע ההדפסה של ספר התניא בערי לבנון, כשהחסידים מתעלמים מכל האיומים והסכנות ודבקים במשימה עד השלמתה.

לאחר שסיימו להדפיס את התניא בביירות לא שמרו את שמחתם לעצמם. הם חילקו לחיילים עוגיות ופצחו בריקוד חסידי סוער. המחזה המשונה הגיע לשיאו: מוצב צה"ל בפאתי ביירות, ליד בתים לבנוניים נטושים. במרחק לא רב זרועים קיני מחבלים, וכאן, באמצע לילה מתוח, רוקדת חבורה חסידית בעוז.

"באנו לכאן בהוראתו הישירה של הרבי מליובאוויטש. הוא פקד עלינו להדפיס את ספר התניא בתוך העיר ביירות, כדי לשמור על החיילים הנלחמים כאן!", הסבירו החסידים לסובבים.

החסידים למדו עם החיילים כמה שורות מתוך הספר הטרי, והשאירו לחיילים כמה ספרים לא כרוכים, שבעמוד השער שלהם נכתב: "נדפס בדפוס חב"ד – ביירות". שלוש שעות אחרי הופעתם במקום עלו החסידים בחזרה לרכב בחיוך גדול ונעלמו בתוך ענן אבק, בדרכם חזרה לשטח ישראל.

כמה שבועות אחר-כך, בניו-יורק הרחוקה, ערך הרבי התוועדות במעמד אלפי חסידים. במהלך הדברים דיבר בכאב רב על המשך ההתבוססות בבוץ הלבנוני ועל עצירת הכוחות מלסיים את המלחמה ולהשיג את יעדיה במהירות – סילוק המחבלים מלבנון.

בשלב מסוים הפתיע הרבי את החסידים והציג את ספר התניא שהודפס בביירות כהוכחה להימצאות כוחות צה"ל בביירות. בכך המחיש שסיום המשימה במהירות הוא יעד הניתן לביצוע, ותלוי אך ורק בקבלת ההחלטה הנכונה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.