מערכת COL | יום י"ג תשרי ה׳תשפ״ה 15.10.2024

בעיצומה של מלחמה: ספרי תניא שהודפסו בלבנון הוענקו לרה"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל ממשלחת חסידי חב"ד סט נדיר של ספרי תניא שהודפסו בערים שונות בלבנון במלחמת לבנון הראשונה, לפני למעלה מארבעים שנה | ערב חג הסוכות, הוענק לראש הממשלה גם סט מהודר של ארבעת המינים | "אנחנו סומכים על הניסים - וצריכים הרבה סיעתא דשמיא", אמר נתניהו ודיבר על ה"תחבולות" שמלוות את המבצעים בדרום ובצפון 
בעיצומה של מלחמה: ספרי תניא שהודפסו בלבנון הוענקו לרה
וידאו: - איתי בית-און/ לע"מ. סאונד: בן פרץ/ לע"מ. סטילס: קובי גדעון /לע"מ

 

למעלה מארבעים שנה אחרי שהודפס במבצע חריג ולא שגרתי בערי לבנון, במהלך מלחמת לבנון הראשונה בשנת תשמ"ב, קיבל ראש הממשלה בנימין נתניהו סט נדיר של ספרי 'תניא' - ספר הייסוד של חסידות חב"ד שנכתב על ידי מייסד החסידות, רבי שניאור זלמן מלאדי, המכונה 'אדמו"ר הזקן'. הדפסת התניא בוצעה בשעתו בעקבות בקשתו של הרבי, כחלק מפרויקט של הדפסת הספר באלפי יעדים מסביב לעולם. ספרי ה'תניא' הוענקו, לצד סט מהודר של ארבעת המינים, לקראת חג הסוכות. 

את הספרים הנדירים, שהודפסו בין היתר בערים ביירות וצור, העניקו לראש הממשלה חברי משלחת של חסידי חב"ד, כחלק מביקור מסורתי לקראת חג הסוכות. נתניהו הופתע לשמוע על מבצע הדפסת הספרים בלב ערי לבנון, וקיבל סקירה תמציתית על פרויקט הדפסת ספר התניא מסביב לעולם ומשמעותו הרוחנית. ספר זה הודפס עד היום על פי הערכות קרוב לרבבת מהדורות ותורגמו למעל עשר שפות. הוא נחשב לספר השני שהודפס במספר המהדורות הגדול ביותר אחרי התנ"ך.

"בתחבולות תעשה לך מלחמה", אמר ראש הממשלה לחברי המשלחת, ודיבר על כך שישנן פעולות הגלויות לציבור וישנן פעולות הנסתרות מעין הציבור. 

"לנו יש את הציווי האלוקי של הבא להורגך השכם להורגו", אמר הרב מנחם מנדל גלוכובסקי, רב קהילת חב"ד רחובות וסגן מזכיר בי,ד רבני חב"ד. "לאורך השנים כבוד ראש הממשלה שמע אישית מסרים על ענייני ביטחון ארץ ישראל, צריכים ליישמם". 

הרב מיכאל הלפרין, רב שכונת הגבעה הצרפתית בירושלים, ציין את הפסוק 'השם עוז לעמו ייתן השם יברך את עמו בשלום', ואמר כי "צריכים קודם כל לזכור שיש לנו את השם - לפני ה'עוז', ובעזרת השם נראה ניצחונות רבים".

הרב יוסף יצחק אהרונוב, יו"ר צעירי חב"ד, הגיש לראש הממשלה את הספרים הנדירים והזכיר את פגישתו של נתניהו עם הרבי מלובביץ' ב'הקפות' - בדיוק לפני 40 שנה. "אני זוכר היטב את הפגישה, הדברים של הרבי בלתי נשכחים", אמר נתניהו, "לימים אמר לי הרבי שאצטרך להתייצב גם מול 119 אנשים"... 

הרב אור זיו, הרב אריאל למברג והרב חיים יעקב לייבוביץ, שנכחו במפגש, הציגו לראש הממשלה כתבי יד של הרבי, הנוגעים לעמידה תקיפה מול הלחצים הבינלאומיים, בכל הנוגע לביטחונה של ישראל. הרב זיו, המכהן אף כשליח הרבי בשכונת קטמון בירושלים ולומד בחברותא חסידות עם בכירי עיתונאי הימין והוביל לפני מספר חודשים לצילום של נתניהו עם תפילין, הזכיר לראש הממשלה את ההנחה ואת התמונה שעוררה הדים. נתניהו ציין כי הוא שואב עידוד מהרגעים הללו.

במהלך הפגישה, נתניהו קיבל לידיו את שבועון 'כפר חב"ד' של חג הסוכות, כשעל תמונת השער מתנוססת תמונת המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ מתפלל בציון הק' של הרבי. 

במשך זמן ממושך, עיין נתניהו גם בטור שפרסם עורך השבועון, מנחם כהן, בו הוא חוזר לפגישה של נתניהו עם הרבי לפני 40 שנה בדיוק, ומציין כי בחלוף השנים, רואים שראש הממשלה מאמץ קו תקיף יותר מול אויבנו. 

נתניהו דיבר שוב ושוב על הצורך ב"סיעתא דשמיא" במצב בו אנו נמצאים, "צריכים הרבה תחבולות במלחמה. אנחנו סומכים על הניסים, וצריכים הרבה סיעתא דשמיא".

וידאו:

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.