צבי סופר | יום כ"א אב ה׳תשפ״ד 25.08.2024

מלווה מלכה ב'ירחי כלה' השנתי בניו יורק | תיעוד ושידור חוזר

מלווה מלכה של כנס 'ירחי כלה' בניו יורק, התקיים אמש במחנה גן ישראל בפארקסוויל, ניו יורק, בשנה ה-50 ברציפות | זמן קצר לאחר פתיחת מתקפת המנע של צה"ל: הכנס נפתח בקריאת תהילים להצלחת עם ישראל בארץ הקודש בפרט ובעולם בכלל וכלל סיפורים על אביו ואמו של הרבי | על הבימה הסבו רבנים, ראשי ישובות ומשפיעים מרחבי העולם
מלווה מלכה ב'ירחי כלה' השנתי בניו יורק | תיעוד ושידור חוזר

את כנס ירחי כלה הקים בהוראת הרבי הרב אברהם שמטוב יו"ר אגודת חסידי חב"ד העולמית המתקיים מידי שנה בסמיכות לכ' אב, יום היארצייט של אביו של הרבי, הרב הגאון המקובל רבי לוי יצחק שניאורסון זצ"ל.

ההתוועדות השנתית זכתה להערכה רבה על ידי הרבי, שביקש כי חסידים יגיעו למלווה מלכה, כחלק מקיום מצוות כיבוד אב.

דוגמה אחת שותפה על ידי הרב בערל לוין, מנהל ספריית אגודת חסידי חב"ד בניו יורק. לדבריו, שנה אחת ביקש ממנו הרבי לפרסם בדחיפות ספר. כששמע שהרב לוין נסע לירחי כלה, הורה לו להישאר ולהשלים את המלאכה עם שובו.

בשנה ה-50 ברציפות, התוכנית התקיימה ברובה באנגלית. בין הדוברים היו הרב מנדל גורדון, משפיע ראשי של ישיבות ליובאוויטש בלונדון, אנגליה, והרב משה וואלבערג, מגיד שיעור בישיבה המרכזית בכפר חב"ד.

התוכנית נערכה על ידי הרב יהודה צייטלין, רכז ירחי כלה ושליח בטוסון, אריזונה. נפתח בתהילים לשלום ארץ ישראל הקדושה ע"י הגאון רבי אפרים דמיחובסקי, משפיע מהישיבה המרכזית בכפר חב"ד.

פרק התהילים נקרא זמן קצר לאחר שישראל פתחה במתקפת מנע נגד אתרי הטרור של חיזבאללה בלבנון כדי לסכל פיגוע גדול במרכז ובצפון ישראל. בגלל המלחמה המתמשכת, רוב הרבנים מישראל לא יכלו להגיע השנה.

דובר אורח נוסף היה השליח הרב יוסף יצחק פבזנר, שליח ומנהל רשת החינוך סיני בפריז, צרפת. הוא חלק זיכרונות מהוריו של ר' לוי יצחק ורעייתו הרבנית חנה שניאורסון ע"ה.

לכבוד שנת ה-50 לירחי כלה, נדפסה מהדורה מיוחדת של הסדרה מגד ירחים. ב-500 העמודים מופיעים סיכומים של הרבי בקשר לירחי כלה, ודברי תורה. הרב  אליעזר שם טוב , השליח הראשי מאורוגוואי עמד בראש הוצאתו לאור של הספר.

מזכרת נוספת שניתנה הייתה "אבני חן מליקוטי לוי יצחק" באנגלית, עם תורת אביו של הרבי בכל פרשה ויום טוב. בהוצאת חיינו, הוא כולל פירסום ראשון של הערותיו בכתב ידו על התניא.

תודה מיוחדת ניתנה למנהל המחנה רבי יוסי פוטרפס ואחיו רבי שלמה פוטרפס על כל פועלם ומסירותם וכן לצוות המחנה.

הערב כלל ניגונים של חב"ד ששר יעקב משה פרידמן וניגן על ידי בני רוזנבאום על הקלידים. המשתתפים רקדו יחד עם הרצון לקיים את ירחי כלה הבא בירושלים.

שידור חוזר:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.