מערכת COL | יום ט"ו אב ה׳תשפ״ד 19.08.2024

צעירי ליובאוויטש: מאות תמימים פתחו בלהט את ישיבת הקיץ

עשרות אנשי צוות ומאות תלמידי ישיבות תומכי תמימים הקטנות בארץ הקודש, פתחו בפעם ה-24 את ישיבת הקיץ "צעירי ליובאוויטש" בקמפוס הישיבה במגדל העמק | אתר חב"ד COL עם סיקור נרחב וגלריית תמונות ענקית
צעירי ליובאוויטש: מאות תמימים פתחו בלהט את ישיבת הקיץ
תמונות: באדיבות המצלם

ישיבת הקיץ "צעירי ליובאוויטש" נפתחה אתמול (ראשון), בפעם העשרים וארבע ברציפות, בהשתתפות מאות תלמידי ישיבות תות"ל בארץ הקודש, שהגיעו לקמפוס  הגדול והמרווח של ישיבת תומכי תמימים ליובאוויטש במגדל העמק.

מאות התלמידים הצטרפו לעשרות אנשי צוות מסורים שנבחרו בקפידה מתוך ישיבת תומכי תמימים באה"ק שהכינו את השטח  קודם.

היום הראשון החל בכינוס פתיחה מיוחד בו הוסבר לתלמידים על החידושים המיוחדים של השנה בסימן  הכוללים תוכנית לימודים מרתקת המקיפה את חידושי הרבי באגרות בענייני הלכה בעבודת השליחות ועל שלל התוכניות והפעילויות בישיבת הקיץ השנה.

מנכ"ל רשת מחנות הקיץ גן ישראל ארץ הקודש הרב אברהם קירנברג קרא את מכתבו של הרבי. 

הרב אליהו שוויכה ראש ישיבת הקיץ צעירי ליובאוויטש נשא דברים המבארים את עניינם של ישיבת קיץ צעירי ליובאוויטש ויחד עמו נשאו דברים המנהל הרב אברהם צבי הכהן והמנהלים הרוחניים הת' זלמי לבנהרץ ומענדי סלאווין, המשגיח הראשי הת' מושו בראון, ומנהל תוכניות ההוי הת' מענדי וולף. 

לאחר הכרות קצרה עם המדריכים וארוחת ערב משביעה התאספו הבחורים לתוכנית מיוחדת הומוריסטית ולאחריה התוועדות מיוחדת מאד עם המשפיע הראשי של ישיבות הקיץ הרב שניאור זלמן גופין.

היום השני נפתח בסדר חסידות רבתי מתוך הקבצים המפוארים שיצאו לאור במיוחד לישיבת קיץ 'צעירי ליובאוויטש'. לאחר תפילה וארוחת בוקר התיישבו התלמידים לסדר נגלה מיוחד בו למדו סוגיא מיוחדת בתורת הרבי שמבארת דילמות הלכתיות בעבודת השליחות, את הסדר פתח בהצגת הסוגיא, אחראי הלימודים הת' יוסי שוויכה

לאחר סדר נגלה  נכנסו לזאל הגדול, שני חסידים שזכו ללמוד וללמד תורה וחסידות במחתרת בברית המועצות, ולראשונה סיפרו על חייהם שם בצורה מפורטת: המשפיע הרב מיכאל מישולובין והחסיד הרב יעקב לרנר.

הם תיארו את חיי המסירות נפש שהם חוו בעצמם ברוסיא, את לימוד התורה וקיום המצוות במחתרת, את המקווה שהיה בבית משפחת לרנר במחתרת, את החקירות של הקג"ב שעבר הרב מישולובין בקשר לישיבה המחתרתית שהוא עמד בראשה, את ההתוועדויות של החסידים בימים קשים, את תלמידי התמימים  ובעיקר, את הקשר הסודי עם הרבי כל השנים.

הרב מישולובין סיפר על המענות שקיבלו מהרבי בסתר, על לימוד שיחה מתוך לקוטי שיחות חלקים א וב שהוברחו אליהם, 
הרב לרנר סיפר על מצות שהביא למפקד היהודי של הק.ג.ב. בסמרקנד מפעל שומרי השבת, ואת ההוראה מהרבי שקיבל בדרך לא דרך לעלות לארץ נגד כל הסיכויים.

בחצי השני של הפאנל, המשפיע הרב מישולובין התוועד בחיות ובשמחה עם התמימים, על הזכות שלהם ועל המסירות נפש של היום שזה יותר מפעם ועל הדרך להבאת הגאולה.

ישיבת הקיץ צעירי ליובאוויטש שע"י רשת מפעלי הקיץ גן ישראל ארץ הקודש בראשות שליח הרבי לצפת, הרב חיים קפלן ובניהול הרב אברהם קירנברג וע"י מרכז חב"ד תל אביב בראשית שליח הרבי ורב קהילת חב"ד תל אביב, הרב יוסף שמואל גערליצקי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.