מנדי ברגר | יום ט"ו אב ה׳תשפ״ד 19.08.2024

נמנע פיגוע ענק בתל אביב: "יכול להסתיים בעשרות הרוגים"

תת ניצב חיים בובליל, מפקד מרחב איילון, הדגיש כי האירוע עלול היה להסתיים בעשרות הרוגים: "סוג של נס שהוא לא התפוצץ בבית הכנסת הקרוב או במרכז המסחרי. אין לנו יכולת להבין למה התפוצץ בנקודת הזמן הזו" • "אנו בהערכה מבוססת יותר שמדובר במפגע. הזירה מדברת בעד עצמה"  
נמנע פיגוע ענק בתל אביב:
צילום - מצלמות אבטחה. לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

במשטרה ובשב”כ מתחזקת ההערכה כי פיצוץ המטען סמוך למשאית בשכונת התקווה בתל אביב אמש (ראשון) היה ניסיון פיגוע טרור שכשל. לאורך כל הלילה נמשכה החקירה, אך טרם זוהה האדם שהתפוצץ ונהרג.

עם זאת, גובר החשד שמדובר במחבל שנשא על גופו מטען חבלה, וניסה לראשונה מזה 18 לבצע פיגוע באמצעות מטען חבלה בתל אביב. ככל הנראה “תאונת עבודה” גרמה לפיצוץ מוקדם של המטען.

גורם במשטרה אמר כי “הפיצוץ בתל אביב – 99% פיגוע שנמנע, נבדק אם החשוד הגיע משטחי הרשות הפלסטינית”.

תנ”צ חיים בובליל, מפקד מרחב איילון במשטרת מחוז תל אביב, ציין הבוקר בראיון לרשת ב’, כי החקירה נמצאת בעיצומה יחד עם שירות הביטחון הכללי וכלל כיווניה נבדקים. עם זאת, אמר כי ב-99% ניתן לומר שמדובר בפיצוץ על רקע פעילות חבלנית עוינת: “אנחנו בהערכה מבוססת יותר לכך שמדובר במפגע. הזירה פה מדברת בעד עצמה, זה מטען רב עוצמה שעלול היה לגרום לנזק משמעותי. “אנחנו בסוג של נס שהוא לא התפוצץ בבית הכנסת הקרוב או במרכז המסחרי. זה עלול היה להסתיים בעשרות הרוגים”.

תנ”צ בובליל נשאל האם הפיצוץ, שלמרבה המזל לא הוביל לאסון, היה מעין “תאונת עבודה” של המפגע ועל כך השיב שהסיבות לתזמון הפיצוץ נבדקות והדגיש: “יתכן שהמפגע תכנן להגיע לבית הכנסת הסמוך או אולי למרכז המסחרי. אין לנו יכולת להבין למה התפוצץ בנקודת הזמן הזו”.

גם דובר משטרת ישראל, נצ”מ אלי לוי שהתראיין לתוכנית ‘קלמן-ליברמן’, אישר כי בסבירות גבוהה מדובר בפיגוע. “קרה פה נס גדול. זה אירוע קשה מאוד שנחקר על ידי המשטרה ושב”כ. דלינו מידע מהזירה, אנחנו לא יודעים מי זה. היה אירוע קשה”.

אמש פיצוץ עז החריד את שכונת התקווה בתל אביב, ובזירה זוהה אדם כבן 50 שנהרג. באירוע נפגע גבר אחר, בן 33 שעבר במקום עם קורקינט חשמלי, שנפצע באורח בינוני עם חבלות בגפיים ובחזה מרסיסים. הוא פונה לבית הרפואה איכילוב.

מפקד מחוז תל אביב, ניצב פרץ עמר, אמר בזירת האירוע: “האדם שנהרג לא היה אזרח תמים אלא נשא עליו מטען חבלה. אנחנו מנסים לזהות את הגופה. כיוון החקירה של פיגוע רלוונטי מאוד”.

מבדיקה ראשונית אמש עלה כי אדם צעד עם מטען חבלה – וזה התפוצץ כשעבר ליד משאית. בתיעוד ממצלמות אבטחה רואים את האיש נושא את המטען בתיק על גבו, ולאחר מכן מתרחש הפיצוץ. ייתכן שהפיצוץ התרחש בעקבות תקלה במנגנון ההפעלה של המטען.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.