שניאור דייטש | יום י' אב ה׳תשפ״ד 14.08.2024

השרים בן-גביר ווסרלאוף תיעדו עליה להר הבית וספגו ביקורת

השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר והשר יצחק וסרלאוף עלו אתמול, ט' באב להר הבית | השר בן-גביר פרסם את התיעוד וציין: "יש התקדמות מאוד גדולה כאן במשילות, בריבונות. תמונות של יהודים שמתפללים כאן" | בתגובה לביקורת החריפה ממשרד ראש הממשלה, הגיב השר וסרלאוף: "תיאמתי עם כל מי שצריך לתאם, כולל ראש הממשלה נתניהו"
השרים בן-גביר ווסרלאוף תיעדו עליה להר הבית וספגו ביקורת
צילום: מנהלת הר הבית



2,663 יהודים עלו אתמול ט' באב (שלישי) להר הבית, עשרות מהם תועדו משתחווים במתחם. מדובר במספר שיא לעליות יהודים בשעות הבוקר בהר הבית.

המשטרה עיכבה לחקירה והפסיקה את ביקורם של 40 מהם בטענה שהפרו את הכללים, השתטחו והניפו דגלי ישראל, 29 מתוכם הוזהרו ו-11 עוכבו לחקירה.

בין העולים היו השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף וחבר הכנסת עמית הלוי.

בן גביר אמר בהר הבית: “אנחנו בתשעה באב, הר הבית, באים לציין כאן את חורבן בית המקדש. אבל צריך גם להגיד ביושר: יש התקדמות מאוד גדולה כאן במשילות, בריבונות. תמונות של יהודים שמתפללים כאן. כמו שאמרתי: המדיניות שלנו היא לאפשר תפילה. אני אומר דבר נוסף: אנחנו חייבים לנצח במלחמה הזאת. חייבים לנצח ולא ללכת לוועידות בדוחא או בקהיר, אלא לנצח אותם, להוריד אותם על הברכיים – זה המסר. אנחנו יכולים לנצח את החמאס, להוריד אותו על הברכיים”.

ח”כ הלוי אמר: “עליתי היום להר עם אלפי יהודים בתפילה לניצחון במלחמה. זו מלחמה על ההר, על אלוקים, מול אויב שבשם הדת ממלא את העולם רצחנות, ברבריות ורשע מול התרבות הישראלית והקול הקורא מהר הבית שניצב בראשה, לצדק ואמת מוסר ורחמים. זהו הניצחון המוחלט ואנחנו ננצח”.

*

לשכת ראש הממשלה  בנימין נתניהו הגיבה: “קביעת המדיניות בהר הבית כפופה ישירות לממשלה ולעומד בראשה. אין מדיניות פרטית של שר כלשהו בהר הבית – לא של השר לביטחון לאומי ולא של שום שר אחר. כך היה תמיד בכל ממשלות ישראל. האירוע הבוקר בהר הבית הוא חריגה מהסטטוס-קוו. המדיניות של ישראל בהר הבית לא השתנתה – כך היה וכך יהיה”.

שר הדתות מיכאל מלכיאלי הגיב: “חובת מחאה כנגד העולים להר הבית, וכבר פסקו גדולי הדורות ועמם הרבנים הראשיים לישראל לדורתיהם בדבר חומרת איסור העלייה להר הבית, מלבד איסורי כרת שמכשילים את הרבים, יש בזה גם התגרות מיותרת ולא אחראית באומות העולם, וזו גם הייתה דעתם של גדולי הרבנים הלאומים ובראשם הראי”ה קוק זצ”ל ובנו הגרצי”ה זצ”ל, שהתבטא כי אין מחזיקים את ריבונות ישראל בדרך של דילוג על איסור תורה”.

יו”ר מפלגת נעם סגן השר אבי מעוז: “לקראת סיום תענית תשעה באב, אני מוחה על העלייה המתמשכת של השר לביטחון לאומי להר-הבית. העליה להר הבית אסורה בתכלית האיסור עפ”י דעתם של רוב רובם של גדולי הדורות והדור, וביניהם הרבנים הראשיים ומועצת הרבנות הראשית.

“כמו שלא עולה על הדעת ששר הביטחון בעת מלחמה מנהל מדיניות עצמאית, כך לא יעלה על הדעת שהשר לביטחון לאומי ובמיוחד בעת מלחמה מנהל מדיניות עצמאית בניגוד לדעתו של ראש הממשלה”.

בתגובה לביקורת אמרו בלשכת בן גביר: “מדיניות השר לביטחון לאומי היא לאפשר חופש פולחן ליהודים בכל מקום כולל בהר הבית, ויהודים ימשיכו לעשות זאת גם בעתיד. הר הבית הוא שטח ריבוני בבירתה של מדינת ישראל. אין חוק המתיר לנהוג באפלייה גזענית נגד יהודים בהר הבית, או בכל מקום אחר בישראל”.

השר וסרלאוף הגיב על הביקורת החריפה ממשרד ראש הממשלה נתניהו, וצרף גם מכתב סימוכין: "תיאמתי את זה עם כל מי שצריך לתאם. לפני שבועיים פניתי לראש הממשלה, שלחתי לו מכתב וביקשתי לעלות. אגב אני עשיתי את זה כבר מהיום שנכנסתי לממשלה. אני עולה ביום ירושלים ובט' באב".

 

 

 

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
השר וסרלהוף אתה קורא לעצמך איש חבד??
י"ג אב
אחת מהדרישות של הרבי הייתה לא לעלות להר הבית
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.