חיים גולדשטיין | יום ד' אב ה׳תשפ״ד 08.08.2024

מעל 40 תמימים נבחנו על "גאנץ בבא בתרא" בע"פ באלעד

סעודה כיד המלך בארגון ועד התמימים העולמי, באולם יוקרתי עבור מעל 40 תלמידי ישיבת "תומכי תמימים"  ליובאוויטש - אלעד, שהשתתפו אמש במבחן המסכם של לימוד כל מס' בבא בתרא, קע"ו דפים בע"פ | מתחילת השנה מקפידים התלמידים להיבחן בכל שבועיים על 10 דפים, זאת מעבר ל'סדרים' הרגילים בישיבה
מעל 40 תמימים נבחנו על

מה נהדר מראה תלמיד שיושב עם גמרא בכל רגע פנוי ולומד בחיות עוד דף ועוד דף, ומבקש מחברים לבחון אותו, כאשר בחודשיים האחרונים התקיימו שלושה מבחנים של כשישים דף, ואתמול המבחן המסכם עם 60 שאלות על כל המסכת.

זו הפעם הראשונה בהיסטוריית ישיבות תומכי תמימים בארה"ק שקרוב ל-40% מתלמידי הישיבה ניגשים למבחן הגמר, ואכן זו הישיבה היחידה שזכתה לאירוע יוקרתי שהתקיים באלעד בעקבות ההצלחה הגדולה שאין לה אח ורע ב"ה. שולחנות ערוכים בכל טוב באולם שמחות בעיר אלעד הוכנו מבעוד מועד, עם נציגות מהישיבה ומהוועד לתלמידי התמימים שקיבלה את פני החתני תורה שנכנסו בזה אחר זה בשעה 19:00.

פותחין בדבר מלכות, הת' שלום לישנר שי', עשה סיום על מסכת בבא בתרא, ותיבל בדבריו חידושים וביאורים מתורת רבינו נשי"ד. כנציג התמימים דיבר הת' שמואל פולק שי', שסיפר על חששותיו בתחילת המבצע, ועל סיפוקו היום שהתגלו אצלו כוחות שלא ידע שקיימים בו.

המשא המרכזי נשא ראש הישיבה הגאון הרב אברהם אשר בלינוב שי', שסיפר איך שהרבי קם כאשר שמע שישנו בחור אחד שלמד כל בבא בתרא בע"פ, תארו לעצמכם שיותר מארבעים תמימים מישיבה אחת היו נכנסים ליחידות אצל הרבי ומבשרים לו בשורה אדירה זו, איזה נחת רוח היינו גורמים לו, ובעצם איזה נחת רוח אתם גורמים לרבי ברגע זה. והפציר בתלמידים להחליט כבר בערב זה על "גאנץ כתובות" בע"פ לשנה"ל הבעל"ט, וכמובן שהסוד להצלחה הוא שינון וחזרה תמידית עד ש"ותורתך בתוך מעי".

ראש הישיבה הזכיר את דברי הגמ' ששאלו תלמידיו את רבי פרידא במה זכה לאריכות ימים, ואמר בזכות ג' דברים, שלא הקדים אותו איש בביהמד"ר וכו', ומאידך הגמ' מספרת שבזכות זה שלמד עם תלמיד מסויים ד' מאות פעמים נוספות סוגיא מסויימת זכה לאריכות ימים, וכן הקשו התוס'. וביאר ראש הישיבה, שרבי פרידא אמר לתלמידים דברים קלים יותר ומתקבלים על הדעת כדגי לעודד אותם, ולומר להם שגם הם מסוגלים.

ועיקר הלימוד מסיפור זה הוא שבכדי שהתלמוד יישאר חרוט בזיכרונו עליו לחזור עליו ללא הרף ואפי' ד' מאות פעמים, עד שיהי' חקוק בתוכו, ואז כמו שהגמ' ממשיכה שם, גדלה אהבת ישראל שלו עד שמעולם לא ברכתי לפני כהן וכו', ועד שוויתר על אריכות ימים האישית שלו לטובת עוה"ב של כל בני דורו, והקב"ה פסק תנו לו זו וזו.

לאחריו דיבר מד"א קהילת חב"ד באלעד וחבר בי"ד רבני חב"ד בארה"ק הגאון הרב שניאור זלמן ירוסלבסקי שי', שהביא את דברי הרבי מהתוועדות בי"ב תמוז תשל"ו שבשעת מתן תורה ראה העם הקולות וברקים ועד למרכבה, ובוודאי שזה הי' באימה ביראה ברתת ובזיעה, אולם היום איך ניתן לדרוש מיהודי ללמוד תורה בכזה אופן עד שיהיו כחדשים ממש. והסביר הרבי שהערב רב הוא זה שהתפעל מהדברים החיצונים, הישראלי התפעל מהתורה עצמה מהחמדה גנוזה והשעשועים של הקב"ה.

ואומר הרבי שהשעשועים לא השתנו ולא ישתנו לעולם, וכאן בישיבת תות"ל אלעד ההוכחה הכי גדולה, שתמים לוקח על עצמו ללמוד קע"ו דפים בע"פ זה השעשועים האמיתי, וציון במשפט תפדה זה לימוד התורה, ובטח כמו שהזכיר ראש הישיבה ישנה כבר החלטה ללמוד שנה הבאה "גאנץ כתובות" וח"ו לא לאבד את הנרכש כבר, ועי"ז ושביה בצדקה.

יו"ר וועד התמימים העולמי הרב מנחם מענדל קנלסקי שי', מותר להדגיש את גודל הנח"ר לרבי מכך שכאו"א מכם סיים את מסכת בבא בתרא. ומשנה תוקף לצטט מהשיחה הידועה מחג הגאולה י"ב - י"ג תמוז ה'תשד"מ שהרבי זעק מקירות ליבו שבתורה כתוב 'מי שלא נבנה בית המקדש בימיו כאילו כך וכך', נצייר לעצמנו, כאשר נשרף בית המקדש ועומד לו שם יהודי שהוא יהודי קשה, ויהודי מאובן (א הארטער איד, א שטיינערנער איד), עם לב האבן, ורואה כיצד נחרב בית המקדש בימיו, הרי היה הופך עולם (געקערט א וועלט)! אומרת תורת אמת ותורת חיים, הוראה בחיים: קער אַ וועלט היינט!

עד כאן הציבור יודע לצטט ואפילו בע"פ, אמנם את ההמשך ומסקנת הדברים שם למעשה בפועל, לא מדגישים. וכך דברי הרבי: והמעשה הוא העיקר, תלמדו את ספר התניא ... וכן נגלה דתורה... ותתפללו עם הציבור ואני הק' בתוכם. אתם תלמידי התמימים מיישמים זאת הלכה למעשה, ע"י שעמלתם שנה תמימה ועלה בידכם לסיים את המסכת כולה סיים הרב קנלסקי.

הרב ישראל לנדא שי' יו"ר מפעלי התורה שע"י הוועד, הביע את התפעלותו מכמות התמימים שהשתתפו במבחן המסכם, והידע הרחב שנראה מעל המבחנים שנעשו במשך השנה, בציינו את הנח"ר שנגרם לרבי, והתקווה שממנו יראו וכן יעשו בכל ישיבות הרבי. כמו כן הסביר בטוב טעם שלעיתים איננו יודעים להעריך די את הכוחות הגלומים ונטועים בנו. כוחות עצומים. והנה תמימים יקרים, לא חלמתם לסיים תוך שנה את המסכת הארוכה ביותר בש"ס וכעת אנו חוגגים את סיומה וכל זאת מתוך אמונה בכוחות שהקב"ה נתן לכם ורק צריך לגלותם.

הרב לנדא סיים שכבר עכשיו שוקדים על המבצע של 'גאנץ מסכת כתובות' הנלמדת בשנה"ל הבעל"ט, וכן כל מסכת ברכות הנלמדת בישיבת תו"ת באלעד לגירסא.

משגיח הישיבה הרב זאב ד. הלפרין שי' קישר בין החת"ת היומי - פרשת דברים, תאריך הסיום ויארצייט של אהרון הכהן, למסכת בבא בתרא. שחומש דברים משה מפי עצמו אמרו, שזהו ע"ד ונתינת כח לתורה שבע"פ. מס' בבא בתרא היא המסכת השלישית בנזיקין, וכמו שכתב הרמב"ם בפי' המשניות שלו היות שהיא כולה סברות. וזהו אמיתית העניין של תורה שבע"פ שמתחדש ע"י שכל האדם.

והסיום ביארצייט של אהרון הכהן שעניינו להשכין שלום ואהבת ישראל שמביאה למצב של שותפין שרצו לעשות מחיצה. שרוצים מרצונם הטוב לעשות טובה אחד לשני לשמור מהיזק ראיה, ואהבת ישראל הזו מביאה לימות המשיח שמדוברים בהרחבה במסכת זו.

לסיום סיכם הר"מ הרב שניאור זלמן לסקר שי' - שריכז ואירגן בישיבה את כל המבצע, את ההשקעה המרובה להצלחת מבצע זו, וההכנות הקדחתניות לשנה"ל הבעל"ט, שלמרות העלויות הגדולות, החליטה הישיבה לצאת כבר בקרוב במבצע מיוחד בעזה"י.

ואכן התמימים יצאו בריקוד סוער של שישו ושמחו בשמחת התורה, עם החלטה שאנו כבנים של הרבי, נעשה ככל שביכולתינו, עד שנזכה לגאולה האמיתית והשלימה נאו ממש.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.