מערכת COL | יום י"ד סיון ה׳תשפ״ד 20.06.2024

השלוחים הראשיים מתוועדים: כך ניתן להתקשר כיום לרבי

לקראת יום ההילולא ג' תמוז: שליח הרבי בויסקונסין הרב ישראל שמוטקין, ושליח הרבי לתאילנד הרב יוסף חיים קנטור התוועדו על החוברת המקיפה "עוד אבינו חי" | וגם: על הדרך להתקשר כיום ועל הדור הצעיר
השלוחים הראשיים מתוועדים: כך ניתן להתקשר כיום לרבי
הרב שמוטקין והרב קנטור

שליח הרבי בויסקונסין שבארצות הברית, הרב ישראל שמוטקין, ושליח הרבי לתאילנד הרב יוסף חיים קנטור, התארחו הערב (חמישי) בתכנית 'ליל שישי' ברדיו COL ודיברו על החוברת המקיפה 'עוד אבינו חי' בקשר להסתלקות בג' תמוז תשנ"ד שהוציא הרב שמוטקין ונוגעת לכל חסיד וחסיד.

בחוברת מבאר הרב שמוטקין עניינים מהותיים כמו התקשרות לרבי בעידן שאחרי ג' תמוז, מה זה רבי? מה הפירוש "מה הוא בחיים" ועוד.


האזינו לריאיון המלא >>


"הקובץ יצא לפני 10 שנים, לקראת שנת העשרים לג' תמוז", מספר הרב שמוטקין. בהמשך פירט על הקובץ, ועל הסיבות שהביאו אותו להוציאו לאור.

"ראשית כל, קשה לי להגיד את זה, אבל כאחד שהיה אצל הרבי, ולא שוכח ולא רוצה לשכוח, איך אפשר לשכוח, רוצים לחיות עם זה 24 שעות, 365 ימים בשנה. בשעתו הוצאתי לאור קונטרס באנגלית שתורגם לכמה וכמה שפות, כולל לעברית.

"הסיבה לקובץ הראשון הייתה שראיתי שלפני ג' תמוז התייחסו אלינו כמו שלוחים של הרבי, אנחנו כאן בשם הרבי, ואחרי ג' תמוז לא עלינו פתאום נהינו רבנים בפני עצמנו, ולא רציתי שיישכח שיידעו תמיד אתמי אנחנו מייצגים, מייצגים את הרבי.

"הקונטרס ההוא  - באנגלית - נקרא "רבי מבט אישי", והוא מדבר על חידושו של הרבי. הנקודה איך הרבי לקח כל מיני עניינים ביהדות ובחסידות ורומם את זה, הרבי הסתכל על זה באופן מאוד ייחודי. לדוגמה מסירות נפש, אצל הרבי הפירוש של מסירות נפש הוא פירוש אחר לגמרי, וכך שורה ארוכה של נושאים. ייחודי אפילו ביחס לרביים קודם לכן".

הרב שמוטקין המשיך: "אבל גם אחרי הקובץ הראשון לא הייתי מרוצה. כי למרות כל ההפלאות שרואים אצל הרבי, בכל זאת תמיד יש איזה מושג. במילים של חסידות זה נקרא ממלא כל עלמין. ואיך שאני חונכתי בכלל אצל ר' שלמה חיים קסלמן ואצל הרבי עצמו, רבי זה משהו אחר ואין לנו כל מושג בו, וחשבתי לכתוב גם על הרבי בעצמו.

"מדברים על הרבי אחרי ג' תמוז, ובפרט הדור  הצעיר. משיח, רבי. ומדברים בלי רגש אישי, ופשוט על יסוד מה שהרבי מדבר, מה זה רבי, חשבתי שזו חובה גם לעצמי וגם לאלה  שיקראו את זה, שיפנימו ויבינו את הדברים".

הרב קנטור: "ראיתי ורואה את החשיבות העילאית של הקובץ הזה, שהוא אסיפה למקום אחד של כל הדברים של התקשרות שפזורים ברחבי התורה של הרבי. ועוד יותר, מה שלא נגיש לכל אחד בדפוס זה כל ההתאמה של דברי הרבי למציאות בשטח שלנו, כאנשים שוכני בתי חומר.

"אנחנו צריכים לבנות את הקשר שלנו לרבי, על אדני ההתקשרותמדורי דורות, ובמיוחד כמו שהרבי לימד אותנו לאורך השנים, והחיבור בין זה לבין האקטואליה חייבת להיות. התקשרות זה משהו שצריך לחשוב עליו, ללמוד אותו, להתבונן בו. הקובץ הוא מעין קיצור שולחן ערוך בנושא, שדרכו ניתן לחיות עם הדברים".

הרב קנטור הוסיף ודיבר על ההפלאה שבדור הצעיר כיום אחרי ג' תמוז. "אני מדבר מהדרך לאוהל. ביקשו ממני גם לדבר לבחורים של קבוצה ב-770, על הכנה לג' תמוז, ורואים על התמימים דבר נפלא - שיש התעוררות ויודעים ומכירים את התורה של הרבי, עוד יותר ממה שאני זוכר שהכרתי בישיבה.

"בקיאים בכל מיני דברים וחיים את זה וחשים את זה ומחוברים לזה. והמצלתי להם בחום שצריך לעשות סדר בקובץ של 'עוד אבינו חי', כי חוץ ממה שאפשר לקלוט באופן ספונטני ובהשגחה פרטית מכל מקום ומקום, חשוב ללכת ולהתעמק במקום אחד שמדבר על התקשרות".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.