מערכת COL | יום י"ד סיון ה׳תשפ״ד 20.06.2024

הזעם של משפחת יודקין; הכנה לג' תמוז - השלוחים מתוועדים

אחיו יבדל"ח של הלוחם ישראל יודקין הי"ד זועם על האטימות והזלזול כלפי המשפחה | הכנה ליום ההילולא: השלוחים הראשיים לתאילנד ולויסקונסין בשיחות התעוררות; והצצה לשבת בכפר חב"ד בעוד כשבועיים | וגם: ד"ש מקסטרמה ומאוגנדה
הזעם של משפחת יודקין; הכנה לג' תמוז - השלוחים מתוועדים
צילומים: באדיבות המצולמים; ערוץ 14

כמו בכל יום חמישי בערב, תכנית 'ליל שישי' לסוף השבוע, עמוסה בתוכן אקטואלי וחסידי, בהגשת הרצל קוסאשוילי. הנה על קצה המזלג מה שקורה הערב בתכנית:

האזינו לתכנית המלאה >>

 

 30 יום לנפילתו של הקדוש הת' סרן ישראל יודקין הי"ד, נשוחח כאן עם אחיו רב סרן במילואים דובי יודקין שמאשים את משרד הביטחון באטימות ובזלזול בזכרו של אחיו הקדוש. "היו אצלנו נציגים של צה"ל שאישרו לנו שכל טקסט שיכבד את ישראל אחי הקדוש יכובד ויאושר, ולמעשה גילינו שמי שתוקע מקלות בעניין זה משרד הביטחון. לתומנו חשבנו שמשרד הביטחון וצה"ל זה גוף אחד..."

בשיחה הנסערת מבטיח דובי "אנחנו לא נוותר. ונגיע גם לבג"ץ. עלינו היום על קברו ובכיתי לראות מצבה ריקה וחלקה בגלל שלא מאשרים לנו את הטקסט היהודי המקובל. מכבדים כל מיני דברים מוזרים רק לא מה שקשור ליהדות", הוא אומר. 

בהמשך, תוכנית שתוקדש ברובה ליום ההילולא ג' תמוז שנת השלושים שמתקרב אלינו. נהיה כאן בשיחה עם שליח הרבי בויסקונסין הרב ישראל שמוטקין ועם שליח הרבי לתאילנד הרב יוסף חיים קנטור, שידברו על החוברת המקיפה 'עוד אבינו חי' בקשר להסתלקות בג' תמוז תשנ"ד שהוציא הרב שמוטקין ונוגעת לכל חסיד וחסיד. בחוברת מבאר הרב שמוטקין עניינים מהותיים כמו התקשרות לרבי בעידן שאחרי ג' תמוז, מה זה רבי? מה הפירוש "מה הוא בחיים" ועוד.

הערב, ערב ט"ו סיון, ימלאו 97 שנה למאסרו של הרבי הריי"צ בשנת תרפ"ז שהחל עם מעצרו בללינגרד ומשם הוגלה לקסטרמה. נשוחח עם הרב ניסן רופו שליח הרבי כיום בקסטרמה שיספר על הקהילה היהודית המצומצמת כיום בקסטרמה, על מה דחף אותו להגיע לשליחות דווקא לקסטרמה, וכיצד והאם מרגישים שם בקסטרמה את אותות המלחמה הנוכחית בין רוסיה לאוקראינה?

בשבת הבאה תתקיים בכפר חב"ד 'שבת הכנה' לג' תמוז עבור תלמידי התמימים בישיבות מכל הארץ. נהיה כאן בשיחת התעוררות מיוחדת עם הרב שמואל מישולובין מנהל רוחני של ישיבת 'אוהל מנחם מענדל' בצפת, שידבר על חשיבותה של שבת כזאת בקרב תמימים כהכנה לג' תמוז ובכלל להתקשרות לרבי, ומה הוא ממליץ לאברכים שרוצים גם לטעום מהשבת המיוחדת הזאת?

נשמע כאן מהארכיון של ר' שמואל בן צבי שנמצא על אתר קטע מאולפן ערוץ 1 בג' תמוז תשנ"ד, בו מלווים המנחה מהאולפן יורם רונן יחד עם פרופסור אבי רביצקי, את העיתונאי אלימלך רם בניו יורק שסיקר את הלוויה בשידור חי, שם הם מדברים על התרחישים הצפויים בחסידות חב"ד ולמה לא נישאו הספדים בלווית הרבי?

לסיום, את התוכנית יחתום שליח הרבי באוגנדה הרב משה רסקין, שלפני שהוא יספר על מקום שליחותו המיוחד והמאתגר, על סידורי אבטחה במדינה הפרימטיבית והגלותית, נשמע ווארט לפרשת השבוע מבנו, השליח הצעיר שמוליק רסקין, ולבסוף הוא גם יבחר את ניגון השבת שלו שיסיים את התוכנית שלנו הערב.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.