COL | יום י"ד סיון ה׳תשפ״ד 20.06.2024

עצוב: 'שלושים' עם מצבה ריקה לקדוש סרן ישראל יודקין הי"ד

הר הרצל בירושלים: בני משפחה, מכרים וחבריו ליחידה משתתפים ב'שלושים' למ"פ סרן ישראל יודקין הי"ד, שנהרג לפני חודש בבית חאנון מירי מחבל צלף | למרבה הצער, כפי שדווח כאן ב-COL, צה"ל לא איפשר למשפחה לציין ליד שמו 'הי"ד', כפי שמקובל והמצבה נותרה ריקה | | אחיו דובי יודקין: "המשפחה רוצה שיכתבו ה' יקום דמו. זו בקשה פשוטה של ההורים שלי,  זה מה שמכבד אותו" | ממשרד הביטחון נמסר כי "אושר למשפחה להוסיף את הכיתוב באזור האישי ולא במקום שהיא מבקשת"   
עצוב: 'שלושים' עם מצבה ריקה לקדוש סרן ישראל יודקין הי
צילום בלעדי: משה שיינר, COL

הר הרצל בירושלים: בני משפחה, מכרים וחבריו ליחידה משתתפים ב'שלושים' למ"פ סרן ישראל יודקין הי"ד, שנהרג לפני חודש בבית חאנון מירי מחבל צלף.

למרבה הצער, כפי שדווח כאן ב-COL, צה"ל לא איפשר למשפחה לציין ליד שמו הי"ד, כפי שמקובל.

 

דובי יודקין, אחיו יבדל לחיים של הלוחם ישראל יודקין הי"ד מכפר חב"ד, שנפל לפני שבועות אחדים בעזה - חשף כי משרד הביטחון מסרב לאפשר למשפחה לחרוט את המילים היהודיות "השם יקום דמו" על מצבתו של האח.

בריאיון לתכנית 'הפטריוטים' בערוץ 14, סיפר דובי: "אמא שלי ביקשה שיהיה כתוב השם יקום דמו. זה הנוסח שהחרדים כותבים על מצבות שלהם, משרד הביטחון לא מאשר לנו לכתוב לא את המילה "השם" ולא את שורש המילה "יקום" כי אסור נקמה. אז אין אישור כרגע, משרד הביטחון לא מוכן".

הוא הוסיף ואמר בתסכול: "למה שאני אשרת בצבא הזה, אם אתם לא מכבדים את אח שלי שנפל, למה שאני אכבד אתכם בכלל? מדברים פה על גיוס, מדברים פה על חרדים, הצבא לא בנוי לקלוט חרדים, הצבא אין לו תשתית לזה.

"אני לא מדבר על תשתית של חרדים שיעורי תורה, מקוואות, בסיסים מגדריים. אני מדבר על נשק, על נעליים. על נופל חרדי שהמשפחה רוצה שיכתבו ה' יקום דמו. זה די פשוט, זו בקשה פשוטה של ההורים שלי זה מה שמכבד אותו.

"הוא גדל כחרדי, הוא נהרג בגדוד החרדי הם רוצים שיהיה כתוב 'הי"ד'. אז באים ואומרים במשרד הביטחון לא יהיה מאושר לא יהיה כתוב את המילים האלה".

סרן ישראל יודקין הי"ד, יליד כפר חב"ד, לוחם בחטיבת כפיר, נפל בי"ד באייר בצפונה של רצועת עזה. בן 22 היה בנופלו. סבו הרב זלמן יודקין הלך לעולמו שבועיים בלבד קודם לכן בשכונת קראון הייטס בגיל 99.

ממשרד הביטחון נמסר: "אגף משפחות, הנצחה ומורשת משתתף בצערה של משפחת יודקין. אנו מאפשרים למשפחה לכתוב את האותיות הי"ד לבקשתם בכיתוב האישי. עם זאת, האגף פועל על פי הכללים לכיתוב על מצבה הקבועים בחוק בתי קברות צבאיים. אנו נמצאים בקשר שוטף עם המשפחה ונמשיך ללוותה".

וידאו ותיעוד תמונות מה'שלושים' לפני זמן קצר, בהר הרצל בירושלים:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.