מערכת COL | יום י"ב סיון ה׳תשפ״ד 18.06.2024

מחקר חדש חושף סדרת חוברות ייחודית לילדים ביוזמת הרבי

לקראת שמחת נישואי בנו בכורו ר׳ יוסף יצחק גרינפלד עב״ג הכלה שרה בורגן שיחיו, חושף הרב מנדי גרינפלד בספר חדש, ׳הספריה לחגים ומועדים׳, חומרים ארכיוניים נדירים המעידים על מעורבותו העמוקה והמקיפה של הרבי בהפקת סדרת חוברות וספרים ייחודיים לילדים ונוער
מחקר חדש חושף סדרת חוברות ייחודית לילדים ביוזמת הרבי
צילום: אהרון גליס

לקראת שמחת נישואי בנו בכורו ר׳ יוסף יצחק גרינפלד עב״ג הכלה שרה בורגן שיחיו, חושף הרב מנדי גרינפלד בספר חדש, ׳הספריה לחגים ומועדים׳, חומרים ארכיוניים נדירים המעידים על מעורבותו העמוקה והמקיפה של הרבי בהפקת סדרת חוברות וספרים ייחודיים לילדים ונוער.

 

הסדרה, שיצאה לאור על ידי 'המרכז לעניני חינוך' בין השנים תש״ד-תש״ו, נוצרה על רקע שנות השואה וההתבוללות הגוברת בארצות הברית, והרבי ראה בחינוך הדור הצעיר משימה אסטרטגית להבטחת עתידו של העם היהודי.

 

הספר, פרי מחקר יסודי ומקיף, מתאר כיצד הרבי יזם, תכנן, ערך והפיק את סדרת הפרסומים – הכוללת חוברות קומפקטיות בפורמט כיס לצד ספרים מורחבים ומפורטים יותר – במטרה להנחיל לילדים ונוער ערכי אמונה ומורשת יהודית אותנטית.

 

החוברות עוסקות במגוון רחב של נושאים, החל מסיפורי גבורה מתקופת החשמונאים ועד להסברים מקוריים על מנהגי החגים, תוך שילוב פירושים חדשניים למקורות יהודיים קלאסיים ועצות מעשיות לילדים כיצד לקיים מצוות בצורה משמעותית.

 

גרינפלד חושף במחקרו את תפיסתו החינוכית הייחודית של הרבי, המשלבת לימוד תורה וקיום מצוות עם שימוש בכלים חינוכיים חדשניים ומרתקים, המותאמים לרוח הזמן ולקהל היעד הצעיר. בין התגליות המרתקות בספר: מכתבים אישיים מרגשים שכתב הרבי לילדי ישראל לקראת כל חג, כתב יד קדשו הכולל הגהות והערות לפרסומי המל"ח ועדויות ישירות למעורבותו בפרטי פרטים, החל מבחירת הנושאים ועד להקפדה על העיצוב הגרפי.

 

׳הספריה לחגים ומועדים׳ מהווה תרומה חשובה להבנת תולדות חסידות חב"ד בארה"ב ובפרט של פעילותו החינוכית של הרבי. המחקר חושף את חזונו של הרבי להנחיל מורשת יהודית עשירה לדורות הבאים, תוך התמודדות עם אתגרי התקופה. הספר המוגש כעת לקהל הקוראים, הוא רק חלק מדגמי של מחקר נרחב המתנהל בימים אלו, וחושף רבדים חדשים בפעילותו של הרבי כמחנך פורץ דרך.

 

להורדת המבוא ופרק לדוגמה לחץ כאן.

לפרטים נוספים: [email protected]

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.