מערכת COL | יום כ"ט אייר ה׳תשפ״ד 06.06.2024

הפגישה המרגשת שהייתה לי עם הרב קוטלרסקי בחודש שעבר

לפני כחודש נכנס הרב זלמן דייטש, שליח הרבי בפרם שברוסיה, יחד עם בנו החתן, אל הרב קוטלרסקי, שכבר היה ספון בביתו בערוב ימיו | בשיחה מרגשת עם COL הערב, בתכנית "ליל שישי" הוא משחזר את מה שהיה במפגש
הפגישה המרגשת שהייתה לי עם הרב קוטלרסקי בחודש שעבר
צילום רקע: איציק רויטמן | בעיגול: הרב דייטש

שליח הרבי בעיר פרם שברוסיה, הרב זלמן דייטש, התארח הערב (חמישי) בתכנית 'ליל שישי' לסוף השבוע, בהגשת הרצל קוסאשוילי, ברדיו COL וסיפר על הפגישה האחרונה שלו עם הרב משה יהודה קוטלארסקי ע"ה, סיו"ר המל"ח שהתבקש לעולמו ביו שלישי השבוע.

הוא גם סיפר על הצוואה האישית שקיבל ממנו ועל האור הגדול והשמחה שהיו נסוכים על פניו דווקא בימים האחרונים לחייו.


האזינו לריאיון המלא >>


"בדיוק לפני חודש, ערב ראש חודש אייר, הייתי בניו יורק לכבוד הווארט של בני החתן", מספר הרב דייטש, "ומצד האנושיות, מה שנקרא, חשבתי להזמין אותו להשתתף בווארט. למרות שידעתי שזה כמעט לא שייך, אבל אמרתי שלהזמין צריך.

"פניתי לבנו ונענתי שניתן לבקר אצלו. שמחתי על ההזדמנות, ושעה לפני הווארט נכנסנו לברך ולהתברך. יהודי שעשה כל כך הרבה בשביל הרבי וכולם יודעים מה עשה עבור כל השלוחים. באמת נכנסנו ולא ידענו שזה יהיה המפגש האחרון שלנו".

הרב דייטש הוסיף וסיפר: "הפגישה הייתה מאוד מיוחדת, הוא היה בשמחה. קודם לכן הוא היה בהתוועדות 'זום' יום הולדת לנגיד ר' יקותיאל יהודה ראהר שבה השתתף, וכשהגענו זה היה אחרי ההתוועדות. הוא מאוד שיבח את ראהר ואמר כמה סייעו הוא ואביו למפעל השליחות.

"הוא אמר לבן שלי: אתה צריך לצאת לשליחות, וסיפר לו כל מיני סיפורים אישיים מהתקופה שבה הוא נהיה חתן, ועל הוראות שקיבל מהרב חדקוב ואיך השידוך יצא לפועל. דיברו ממש מעניין. בין השאר העלנו זיכרונות.

"דבר ראשון הרב קוטלרסקי היה בידידות עם אבא שלי, שיבדל לחיים טובים, ובזמנו כשאבא שלי היה מגיע לרבי - לאבא שלי יש יום הולדת בשמחת תורה ותמיד התוועדות יום ההולדת הייתה בבית של הרב קוטלרסקי, והעלנו הרבה זיכרונות מההתוועדויות הללו, וגם משנות האור וגם אחר כך".

הרב דייטש הוסיף וסיפר: "ביום החתונה שלי היינו בכותל. כשנכנסנו הוא יצא. פגש אותנו במאור פנים המפורסם שלו ואמר כמה דברים שמחים, וסיפר סיפור מעניין, שערב קודם היה בסעודת שבע ברכות אצל לב לבייב. לבייב שאל אותו למה מתעכב, הרי יש הרבה מה לעשות, ור' משה ענה לו שהולך למחרת לחתונה של משפחה שיש סיכוי גדול שהחתן ייצא לשליחות.

"אני אמנם לא חשבתי אז לצאת לשליחות, וביום החתונה לקבל כזה מסר ממנו לפתע זה היה מיוחד. אני זוכר שזה חדר לי ממש בעצמות. בערב כמובן הגיע וקרא את המכתב של הרבי לחתונה - מכתב שניתן בזמנו להוריי. כשסיים לקרוא את המכתב הוסיף מעצמו שרואים בחופה היום את ההתגשמות של הברכה של הרבי".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.