מערכת COL | יום כ"ט אייר ה׳תשפ״ד 06.06.2024

אבל בליובאוויטש: שלוחים נפרדים מהרב משה קוטלרסקי ע"ה

יומיים לפטירתו של סיו"ר המל"ח הרב קוטלרסקי ע"ה: השליח בפערם שברוסיה חוזר למפגש האחרון יחד עם בנו החתן, והשליח לצפון קפריסין משתף בהתוועדות המרגשת שעות לפני הפטירה. וגם: שבועות וההכנה ליום ההילולא
אבל בליובאוויטש: שלוחים נפרדים מהרב משה קוטלרסקי ע
צילום הרב קוטלרסקי: איציק רויטמן

כמו בכל שבוע ביום חמישי בערב, גם הערב תכנית 'ליל שישי' מיוחדת, בהגשת הרצל קוסאשוילי, עמוסה בתוכן אקטואלי מרתק.


האזינו לתכנית המלאה >>


פטירתו המצערת של סגן יו"ר המל"ח הרה"ח משה קוטלארסקי ע"ה שנפטר שלשום ונטמן אתמול בלוויה גדולה בסמוך לאוהל למשלח. נהיה כאן בשיחה מרגשת עם השליח בפרם רוסיה, הרב זלמן דייטש, שיספר על הפגישה האחרונה שלו עם הרב קוטלארסקי בביתו יחד עם בנו החתן, על הצוואה האישית שקיבל ממנו ועל האור הגדול והשמחה שהיו נסוכים על פניו דווקא בימים האחרונים לחייו. 

בהמשך נהיה כאן עם השליח לצפון קפריסין הרב חיים-הלל אזימוב, שאף הוא זכה כמו רבים מהשלוחים לליווי אישי ומיוחד מהרב קוטלארסקי. על ההתוועדות האחרונה איתו ממש שעות ספורות לפני שנפטר ועל שיחתם האחרונה ורגעי הפרידה ממנו. 

בארכיון האתר נביא קטע מהראל-קאל האחרון שבו השתתף הרב משה קוטלארסקי ע"ה בכינוס האחרון, כשהפעם הוא עולה עם בנו וממשיכו יבלחט"א הרב מענדי קוטלארסקי לבמה, כשהוא מפרגן ומברך את השלוחים ולאחר מכן בצוותא הם מתחילים להקריא את המדינות בהן פועלים שלוחי הרבי לקול תשואות הקהל. 

ביום רביעי הקרוב חג השבועות-חג מתן תורתנו. נהיה כאן בשיחת חג מיוחדת עם רבה של העיר אילת וחבר בית דין רבני חב"ד הרה"ג יוסף העכט, שיספר על המסר שהיה שזור בכל שבועות במחיצת הרבי, על הזיכרונות מהמאמרים שהרבי אמר באישון בוקר ומה המסר שהיה רלוונטי אז בזמן מתן תורה, דרך ההתוועדויות של הרבי עד לימינו אנו?

עוד כחודש ימים ליום ההילולא ג' תמוז, וועד התמימים העולמי יוצא במיזם ייחודי חדש, הפעם כלל אנ"ש, לא רק לתמימים אלא גם לאברכים. מהם היעדים ומטרת המבצע? כמה כרטיסי טיסה יחולקו לזוכים? וכמה כסף עולה מיזם בהיקף כזה? נהיה כאן עם הרב מענדי קנלסקי שיענה על כל אלה ועוד.

לבסוף את ניגון השבת שלו יבחר המשפיע החסידי הרב מיכאל טייב, לא לפני שהוא יתוועד איתנו כהכנה לג' תמוז על משימת הדור, על ההיכרות האישית שלו עם הרב משה קוטלארסקי ועל החלל הענק שנפער עם לכתו. וגם, למה מרה שחורה לא תעזור לנו בעת הקשה הזאת כשהגלות סוגרת עלינו מכל כיוון אפשרי?

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.