מערכת COL | יום ט"ו אייר ה׳תשפ״ד 23.05.2024

נפרדים מהלוחמים; ותהלוכות ל"ג בעומר - בצל המלחמה הקשה

אבל בחב"ד בעקבות נפילתם של ישראל יודקין ואלי אמסלם הי"ד. מקורבים מספרים על דמותם | תהלוכות בצל מלחמה - השליח באילת על הילדים מקרית שמונה שיצעדו בעירו | וגם: מירון סגורה, הסדרה לילדים ושחזור היסטורי
נפרדים מהלוחמים; ותהלוכות ל
צילומים: מאיר דהן, חיים טויטו ובאדיבות המצלם | צילום רקע: יניב יצחק

כמו בכל סוף שבוע כאן ב-COL, תכנית 'ליל שישי' עמוסה בתוכן אקטואלי ומרתק בהגשת הרצל קוסאשוילי.


האזנה לתכנית המלאה >>


אבל כבד בחב"ד עם נפילתם של שני חיילים חב"דיים אתמול. ישראל יודקין ואלי אמסלם הי"ד. נהיה כאן בשיחה עם חברים ומכרים כואבים והמומים. בתחילת התוכנית נשוחח עם הרב שרון אוחיון משלוחי הרבי באשקלון ששמר על קשר רציף ומיוחד עם ישראל יודקין הי"ד בעיקר בתקופה האחרונה, שיספר על חברות אמת ועל אומץ בלתי רגיל והתמסרות לזולת של ישראל שנקטף בדמי ימיו.

בהמשך נהיה כאן עם הרב מענדל מיימון שליח הרבי לדוברי צרפתית ברעננה, שידבר על אלי אמסלם הי"ד שהיה מקושר בלב ונפש לרבי והתעקש ללכת לכל מקום עם חוברת 'דבר מלכות' ממנה למד בכל עת מצוא. על הרצון להמשיך אחרי הצבא בישיבת 'תומכי תמימים' ולהתמיד בלימוד התורה.

ילדים מקריית שמונה ומטולה יצעדו בתהלוכת ל"ג בעומר באילת? איך זה יכול להיות? נשוחח כאן עם הרב מענדי קליין, שליח הרבי בעיר הדרומית אילת, שיספר על כך שבעקבות העתקת מגורי מפונים רבים מהצפון, העיר אילת הכפילה למעשה את מספר האוכלוסייה העירונית, וגם על רגעים מרגשים של שמחות בר-מצווה ואירועים מיוחדים במלונות עם המפונים, והתוכניות לל"ג בעומר שונה מהרגיל.

ואי אפשר ל"ג בעומר בלי מירון. הממשלה אישרה את המתכונת המצומצמת להילולת רשב"י המסורתית במירון שמושכת אליה מידי שנה רבבות רבות של אנשים שהשנה ייעדרו מהחגיגות. נשוחח כאן עם איש מירון, נכד למייסדי היישוב ר' יוסי זליקוביץ', שיספר לנו כיצד נראית מירון בימים אלו, מה למעשה לא תוקן עדיין במקום מאז אסון מירון? והאם לדעתו החגיגות יחזרו למתכונת ההמונית המוכרת לנו?

נהיה כאן עם קטע ארכיוני נוסטלגי מארכיון שמואל בן צבי, ונשמע דיווח ברדיו 'קול מבשר' משנת תשס"ב, של השליח בנס ציונה הרב שגיא הר שפר, על תהלוכת ל"ג בעומר שהתקיימה בעיר בהשתתפות של למעלה מ-1,200 ילדים לפני 22 שנה, בצל התרעות ביטחוניות  וליווי משטרתי.

לסיום, נהיה כאן עם האמן והיוצר של סדרת האנימציה החב"דית המפורסמת 'פני מלך' ר' דורון הגי מצפת, שיספר על ההתקרבות ליהדות ולחב"ד ולמה הוא החליט ליצור את התכנים החסידיים הללו לילדים דווקא, הוא גם זה שיבחר את ניגון השבת שלנו שיחתום את התוכנית.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.