COL | יום ט"ו אייר ה׳תשפ״ד 23.05.2024

אחים לדם ולנשק | הרב מוני אנדר

לצד הדיווח החדשותי על חללי צה"ל מקרבות אמש, מפרסם הבוקר (ה') מנהל אגף דוברות חב"ד, הרב מוני אנדר, טור קינה מיוחד ומטלטל על ההרוגים החב"דניקים בעיתון ידיעות אחרונות | "שלושה לוחמים שמשתייכם לחסידות חב"ד נפלו בפרק זמן כה קצר. נאמנים לרוחה של חסידות חב"ד ודבריו של הרבי שיש חוב גמור לעשות הכל למען ארץ ישראל. לו היו נוסעים בתחבורה ציבורית, שלא על מדים, יתכן והיו זוכים לגידופים" | בטור משולבים דבריו של הרבי על מעלת הגבוהה ביותר של מי שזכו למסור את הנפש, ובקשה לקיים עוד מצווה לעילוי נשמתם
אחים לדם ולנשק | הרב מוני אנדר

אין נעלה מהם
הרב מוני אנדר

רק לפני מספר חודשים התפרסמה תמונתו של ישראל יודקין לצד שלושה מאחיו, כשכולם מגוייסים ולוחמים ברצועת עזה. את היציאות מהבסיס העבירו בבית ההורים שבכפר חב"ד. בית שאני רואה מידי יום. 

אלי אמסלם הספיק להשאיר לחבר שהוא שליח חב"ד הודעה קולית בוואטספ שבה הוא מבקש ותוהה אם אפשר למצוא דרך להעביר לו לשטח חוברת "דבר מלכות" -  קטעי לימוד שונים מרבדי התורה אותם לומדים מידי יום ביומו, ואותם הקפיד לשנן גם בשטחי הקרבות.

אילן כהן עלה לארץ מארגנטינה, שירת כחייל בודד והספיק קודם לכן גם להיות תלמיד בודד בישיבת חב"ד במגדל העמק. בתמונה שהתפרסמה לאחר מותו הוא תועד מניח תפילין למבקר שהזמן לישיבה. השבוע, כבר הקדישו תלמידי חב"ד את פעילות הנחת התפילין שלהם לעילוי נשמתו הקדושה. 

שלושה לוחמים המשתייכים לחסידות חב"ד נפלו בתוך פרק זמן כל כך קצרצר, ולמרות שלאף אחד מהם לא קראו מנדי, עדיין כולם מכירים את כולם.
נאמנים לרוחה של חסידות חב"ד ולדבריו של הרבי מלובביץ' כי חוב גמור לעשות הכל למען עם ישראל. מי בלימוד התורה שלו, ומי בשירותו הצבאי. אין פטורים מהחזית.

מאוד יכול להיות אגב, ששלושתם לו היו נוסעים בתחבורה ציבורית שלא על מדים, היו זוכים לגידופים. שהוריהם בעלי המראה החסידי עדיין יקבלו גם בעוד שבוע, כשיקומו מאבלם הכבד מנשוא, מבטי שנאה ממי שלא חושבים שכולנו אחים. לחיים ולמוות, בשמחה ובאבל. אחים לדם ולנשק, איתו או בלעדיו.
 
מודה. אין בי יכולת לנפק ולו מילת נחמה אחת למשפחות היקרות. משהו שבאמת ירים את רוחם הנשברת לאחר המחיר היקר מכל ששילמו. 

ולכן, אמען לעברם מילים שאמר האיש שהם, כמו עוד רבבות יהודים ואנשים אחרים, בחרו לחיות לאורו, הרבי, כשהתבטא בכאב עצום, בגרון נשנק, וברגש אבהי על אלפי חללי צה"ל - אנשים ונשים שזכו למסור את הנפש בפועל עבור שלימותה של הארץ הקדושה, עבור בטחונם של האנשים הקדושים שחיים בה - אין משהו נעלה יותר מיזה.
יהיו דברים אלו לזכרם וליקרם, והלוואי ונשכיל להוסיף בעוד מצווה ועוד פעולה טובה לעילוי נשמתם הקדושה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.