מנדי ברגר | יום ט"ו אייר ה׳תשפ״ד 23.05.2024

"תשמור על עצמך": ההודעה האחרונה שקיבל יודקין מאחיו

הרב טוביה יודקין, אביו של החייל ישראל יודקין הי"ד, שנפל אתמול בקרבות בעזה, קיבל את הבשורה כשקם מ'שבעה' על אביו הרה"ח ר' שניאור זלמן יודקין ז"ל, בניו יורק. הוא הגיע לפנות בוקר לישראל • בבוקר עוד הספיק ישראל לשלוח הודעה בקבוצת הוואטסאפ המשפחתית. בתגובה כתב לו אחיו דובי: "תשמור על עצמך"
ישראל הי"ד, משמאל, בפעילות מבצעית בעזה.

הרב טוביה יודקין, אביו של החייל ישראל יודקין הי"ד, שנפל אתמול בקרבות בעזה, קיבל את הבשורה כשקם מ'שבעה' על אביו הרה"ח ר' שניאור זלמן יודקין ז"ל, בניו יורק. הוא הגיע לפנות בוקר לישראל. 

סרן יודקין הוא בן למשפחת לוחמים, שארבעה מתוך שמונת האחים משרתים בימים אלה בצבא, בסדיר ובמילואים ומ-7 באוקטובר מסכנים את חייהם.

לפני שבועיים נולד אחיין לסגן יודקין. אחיו הגדול, ר' לוי יודקין, הוא משלוחי הרבי בלרנקה שבקפריסין. "לפני שבועיים הגעתי לשמחה משפחתית, הגעתי לביקור לברית לאחיין שנולד וחזרתי לבית חב"ד בלרנקה - והבוקר קיבלתי את הבשורה על נפילת אחי", סיפר בראיון לYNET.

אח אחר שלו, רס"ן במיל' דובי יודקין שמשרת כמ"פ בגדוד מילואים, קיבל את הבשורה במהלך פעילות מבצעית בצפון: "אנחנו משפחה חרדית, שעוד לפני 7 באוקטובר קראו לנו משתמטים. בסוף כולנו לוקחים חלק בלחימה, בכאב ובשכול". הוא הוסיף: "בכל השירות הצבאי הוא התייעץ איתי. הוא היה ילד טוב שרצה לצאת לקצונה והצליח. הוא מאוד רצה להשתחרר באוקטובר הקרוב, ולצערי זה לא יקרה. בסדיר גם אני הייתי בנצח יהודי. בכל פעם שאנחנו שומעים 'חרדים משתמטים' זה כמו סכין בלב. צריכים להוריד את השיח הזה, כולנו תחת האלונקה, אנחנו עם אחד".

הבוקר עוד הספיק ישראל לשלוח הודעה בקבוצת הוואטסאפ המשפחתית. "הלילה בפעילות מת לנו חייל ממטען ויש עוד ארבעה פצועים, יצאו שני מחבלים מהפיר", הוא כתב. בתגובה כתב לו אחיו דובי: "תשמור על עצמך". הדוד שלו, מנחם, סיפר: "למרות העייפות מהשירות, כשהוא היה חוזר מהצבא בשבת, הוא היה לוקח את הסבא בן ה-85 לבית הכנסת".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.