מנדי ברגר | יום י"ג אייר ה׳תשפ״ד 21.05.2024

האם השכולה על נתניהו והתפילין: "צמרמורות והתרגשות"

אימו של סמ"ר מושיקו דוינו הי"ד, שנפל בצוק איתן, התראיינה לינון מגל בתוכנית הפטריוטים בערוץ 14 וסיפרה כיצד הגיעו התפילין של בנה לראש הממשלה, שהניחם בערב יום הזיכרון, התמונה פורסמה ועוררה הד עצום • רוחמה: "הייתי בדרך, ואני רואה בטלפון המון המון הודעות ששולחים לי, ואני כולי צמרמורות והתרגשות"
האם השכולה על נתניהו והתפילין:

אימו של סמ"ר מושיקו דוינו הי"ד, שנפל בצוק איתן, התראיינה לתוכנית הפטריוטים בהנחיית ינון מגל, וסיפרה שם כיצד הגיעו התפילין של בנה לראש הממשלה, שהניחם בערב יום הזיכרון.

רוחמה דוינו, אימו של סמ"ר מושיקו דוינו הי"ד סיפרה הדבר היה רעיון של רב השכונה החב"די שלהם, השליח הרב אור זיו. היא סיפרה כי מאז מותו של בנה הם יזמו פרויקט שנקרא "פאן-טראק", בו הם נוסעים עם משאית מלאה אוכל לפנק בהמון אהבה את החיילים באזורים שונים. היא סיפרה כי הדבר נעשה בשיתוף עם הרב אור זיו, שבמפגשים בביתם הוא ראה את התפילין של מושיקו ז"ל וסיפר כי יש לו חלום שראש הממשלה יניח אותם.

רוחמה: "אור בשבילי הוא בן. הוא מכיר את כל סיפור הנפילה של מושיקו". הרב זיו אמר כי התפילין האלו, איתם זיכה מושיקו ז"ל את חבריו ועוד רבים אחרים לפני כניסתם לשטח הלחימה, צריכות להמשיך לזכות את הרבים. "הוא לקח אותם לבדיקה, הם תוקנו", אמרה רוחמה, "חשבנו מתי ואיך זה יקרה, מתי זה ייעשה".

היא סיפרה על חשיבותן של התפילין: "זה תפילין שמושיקו מגיל 13 איתם. הוא היה מניח תפילין, הוא היה ילד דתי, שומר מצוות", אמרה, "הוא לקח אותם איתו לצבא. החברים תמיד סיפרו שהסמל של מושיקו זה הנחת התפילין. כל הזמן לפני שנכנס לעזה ביקש מהחברים להניח תפילין ולאחר מכן רק להיכנס לשטח". היא ציינה כי "אפילו המילואימניקים שלא הכירו אותו, לא היו מהפלוגה שלו, סיפרו שזה היה החייל שהיה מבקש כל פעם להניח תפילין לפני שנכנסים לעזה. ולאחר מכן היה מניח בעצמו, מקפל את הטלית וממשיך".

אימו של מושיקו ז"ל סיפרה על היום בו נהרג: "באותו יום שמושיקו נהרג, כמובן שהתפילין היו איתו בתוך ה-d9. הוא נהרג מטיל נ"ט שפגע ב-d9. הקבינה של ה-d9 נשרפה", אמרה, "אבל קיבלתי את התפילין את התיק של הטלית ואת החת"ת (סידור של חסידות חב"ד: תהילים-תניא-חומש) של מושיקו בחזרה. יש עליהם רסיסים, הם היו מונחים אצלי בבית, בוויטרינה של מושיקו".

רוחמה סיפרה כיצד הרגישה לגבי ההצעה שראש הממשלה יניח את התפילין של מושיקו: "לי היה קצת קשה עם זה, אף פעם לא ראיתי א רה"מ עם תפילין או סידור", אמרה, "גם לא ראשי ממשלה אחרין האמת. חשבתי מה הוא יניח את התפילין ועוד את של מושיקו?" היא המשיכה: "זה להמשיך את מושיקו בעצם. גם שרון גל, שנפגשנו ודיברנו היה לו חשוב שכן רה"מ יניח את התפילין והוא עזר בעניין. ישבתי לכתוב לרה"מ את הסיפור של מושיקו. וכמה חשוב לי שהוא יניח תפילין".

רוחמה: "זו זכות שלנו, זו זכות של מושיקו, מזכה אותו בעצם כמו שהוא זיכה את כל החיילים". היא סיפרה כי הדבר נעשה בערב יום הזיכרון, הרב אור זיו לא שכח להתקשר וביקש שיתנו לרה"מ להניח את התפילין של מושיקו ז"ל. היא סיפרה על הרגע בו קיבלה את הבשורה המרגשת: "אני הייתי מאוד מופתעת, הייתי בדרך לטקס המסורתי שאנו עושים במנהל שלנו". היא סיפרה כי זה בשכונת קטמון, ומאז המלחמה נוספו לצערנו עוד שמונה שמות של חללי צה"ל הקדושים.

רוחמה: "הייתי בדרך, ואני רואה בטלפון המון המון הודעות ששולחים לי, ואני כולי צמרמרות והתרגשות", סיפרה, "זה התפילין של מושיקו, וזה רה"מ שאנו רואים אותו בימים כל כך קשים שאנו כל כך זקוקים לניצחון הזה, לאחדות הזאת". היא הדגישה את משמעות הדבר: "הנחנת תפילין זה הדבר הכי משמעותי. איך אנחנו יכולים לנצח אם אנחנו לא נניח תפילין איך ננצח אם לא מאמינים בקב"ה?" היא סיימה במסר אופטימי: "אף אחד לא יכול עלינו כי יש לנו את הקב"ה, ויש לנו את המצוות האלה – ותמיד הקב"ה יהיה איתנו בעזרת התפילין האלה, בעזרת האמונה הזאת".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.