שניאור דייטש | יום י"ב אייר ה׳תשפ״ד 20.05.2024

נתניהו, התפילין והקשר לאיראן: הסיפור האמיתי

לאחר שנודע הבוקר רשמית על מותו של נשיא איראן איבראהים ראיסי ועוזריו הבכירים בתאונת מסוק במדינה, הופץ ברחבי הרשתות החברתיות 'פייק' שכביכול שליח חב"ד לחש משהו על אוזנו של נתניהו בהנחת התפילין המפורסמת לפני כשבוע, שקשור לגורלו של נשיא איראן שמת | שליח חב"ד בשכונת קטמון הרב אור זיו, מכחיש את הסיפר מכל וכל: "חצי אמת גרועה משקר" | הרב זיו מציג את הגירסה האמיתית למה שאירע מאחורי הקלעים, כפי שפורסם לראשונה כאן ב-COL
נתניהו, התפילין והקשר לאיראן: הסיפור האמיתי
נתניהו בתמונה המפורסמת לפני כשבוע. משמאל: לצד השליח הרב אור זיו

לאחר שנודע רשמית הבוקר רשמית על מותו של נשיא איבראהים ראיסי ועוזריו הבכירים בתאונת מסוק באיראן, הופץ ברחבי הרשתות החברתיות 'פייק' (ידיעה לא נכונה) שכביכול שליח חב"ד הרב אור זיו - לחש משהו על אוזנו של ראש הממשלה נתניהו בהנחת התפילין המפורסמת לפני כשבוע, שקשור לגורלו של נשיא איראן שמת.

הרב אור זיו, דוחה את הפרסום מכל וכל, וחוזר ומדגיש בדיוק מה שאירע בהנחת התפילין המרגשת והפומבית של ראש הממשלה נתניהו, כפי שפורסם כאן באתר COL ועורר רעש תקשורתי חיובי בארץ ובעולם:


אור זיו

חצי אמת גרועה משקר

חברים מפורסם בכל רחבי הרשת סיפור מנופח ולא נכון.

המצ"ב זה הסיפור הנכון שעומד מאחורי התפילין של ראש הממשלה מר בנימין נתניהו:
 

"מעט אחרי השעה ארבע אחר הצהרים היום (אירע לפני שבוע ימים) הופצה התמונה, ועוררה התרגשות אצל המוני בני ישראל. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הניח תפילין ופרסם תיעוד שלו עושה זאת בעמודיו ברשתות החברתיות, אחריהן עוקבים מיליונים.

החשיבות שבתמונה הזו גדולה. מפורסם הוא מכתב התשובה של הרבי לראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון, שהניח תפילין בכותל המערבי אחרי מלחמת ששת הימים.

הרבי כתב לו כי העובדה ששיגר לו מכתב היא "העובדה אשר כבודו גרם בלב כמה וכמה מאחינו בנ"י על ידי הנחת-התפילין ליד כותל המערבי, שגם זה זכה לפירסום ומצא הד רחב והכי חיובי בשכבות שונות של העם ובמקומות קרובים וגם רחוקים".



השליח הרב אור זיו, צירף את הכתבה המלאה שפורסמה ב-COL:

"מעולם, עד היום, לא התפרסמה תמונה של נתניהו עם תפילין. כעת אנו חושפים כאן פרטים על מה שהתרחש מאחורי הקלעים, בדרך לתמונה המרגשת.

ההתחלה הייתה לפני תקופת מה. איש התקשורת הבכיר, שרון גל, מגיש בערוץ 14, נקרא לפגישת תדרוך, שגרתית, עם ראש הממשלה, כמותה נערכות רבות מעת לעת.
שליח הרבי בשכונת קטמון בירושלים, הרב אור זיו, העומד בקשר קרוב עם גל, עודכן מבעוד מועד על הפגישה. לרב זיו ולשרון גל חברותא שבועית קרובה שבה לומדים חסידות. גל שאל את השליח איזה מסרים יוכל להעביר לנתניהו מהשקפת הרבי, בעניינים העומדים על הפרק.

הרב זיו למד יחד עם גל תובנות משיחותיו הרבות של הרבי בנושאים הרלוונטים, ובשלב מסוים הציע לגל שיבקש מנתניהו שיניח תפילין ויצטלם עם תפילין. "צריך גם משהו מעשי", אמר השליח לעיתונאי הבכיר.

חיזוק להצעה התקבלה גם ממשפחה שכולה. הרב זיו עומד בקשר קרוב עם משפחת דוינו, המתגוררת בקטמון מקום שליחותו, שבנם מושיקו הי"ד נפל בקרבות בצוק איתן ברצועת עזה. האימא נחשפה לרעיון העומד על הפרק, כשדיברה עם השליח, להציע לנתניהו להניח תפילין, ורצתה שהתפילין שיונחו יהיו התפילין של בנה. "היא אמרה שזה חלום שיתגשם עבורה, אם ראש הממשלה יניח תפילין בתפילין של בנה ולזכרו".

התפילין של הלוחם נלקחו לבדיקה. משם הובאו אל שרון גל, שנפגש עם נתניהו.

בקריה בתל אביב התקיימה פגישת התדרוך בין ראש הממשלה ובין המגיש הבכיר. בסיומה הוציא שרון גל את התפילין, הניח אותם על השולחן, והציג בפני נתניהו את מכתבה של האם השכולה רוחמה.

גל מתאר שנתניהו, אותו מכיר שנים רבות, התרגש במיוחד. הוא לא זכר אותו מתרגש כך. נתניהו הרכיב את משקפיו על עיניו וקרא בעיון את בקשתה של האם. כשסיים, הבטיח שיניח.
לתשובה הזו ציפה גל, והוא אמר לנתניהו שצריך גם תמונה. לתמונה יהיה הד, וההד הזה, שיעורר רבים בעם, יהיה לזכרו של מושיקו.

נתניהו הבטיח שיעשה את זה. הוא ביקש שדבריו יועברו אל האם.

בינתיים זמן מה חלף. התפילין נותרו בקריה, נתניהו שהה רבות בירושלים. מניעות ועיכובים עיכבו את הצילום. ביום חמישי האחרון שוחח הרב זיו עם אחד מאנשי לשכתו הקרובים של נתניהו והציע לו לקדם את הצילום. כעת הגיע הזמן, הסביר השליח.

שני נימוקים הציג השליח: ראשית, ההצהרה החריגה של ביידן ולפיה יעכב משלוחי נשק לישראל. שנית - יום הזיכרון לחללי צה"ל הקרב ובא. "זה הכוח של העם היהודי", הסביר השליח. "תפילין מטילים אימה ורעד על אומות העולם".

מקורבו של נתניהו הבטיח שיציע זאת.

הבוקר, מעט אחר השעה אחת בצהרים, נתניהו הניח תפילין ואישר את פרסום תמונתו מניח.

הנוכחים בחדר בעת שהניח, ולא היו רבים כאלה, מעידים כי ההתרגשות הייתה רבה. התרגשות מהסוג שלא זוכרים כמותה בלשכה."

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.