חיים זלצמן | יום י"ב אייר ה׳תשפ״ד 20.05.2024

הוקמה קואליציה באלעד. ר' אורן מזרחי - המשנה לראש העיר

אמש בשעות הערב המוקדמות, הוקמה הקואליציה באלעד, עם כניסת שניים מחברי אגודת ישראל: ר' אורן מזרחי ור' יעקב דוד ברקוביץ | ר' אורן מייצג את קהילת חב"ד - השנייה בגודלה בעיר מכלל החסידויות, בראשות הגה"ח הרב שניאור זלמן ירוסלבסקי שליט"א | שורת הישגים לקהילת חב"ד בהסכם שנחתם | לצד ההסכם, בקהילת חב"ד מסבירים את המהלך ומדגישים: "במהלך הקדנציה החולפת עמד ר' ישראל פרוש לצד הקהילה ודאג להתפתחותה בשלום ובשיתוף פעולה מבורך"
הוקמה קואליציה באלעד. ר' אורן מזרחי - המשנה לראש העיר
ר' אורן מזרחי (שלישי משמאל) עם הקואליציה החדשה, אמש

 

תושבי אלעד התבשרו אמש, יום ראשון, כי הוקמה הקואליציה בעיר, בראשות ראש העיר ר' יהודה בוטבול. הקואליציה אישרה אמש את התקציב החדש לשנת 2024 ואת מינוי סגני ומשנה לראש העיר. בכך נחתמה סאגה ארוכה ודרמטית בעיר.

אגודת ישראל נכנסה לקואליציה העירונית והביאה לסלילת הקמת הקואליציה: נציג אגו"י ר' יעקב דוד ברקוביץ מחסידות ויז'ניץ התמנה לסגן ראש עיר בשכר ומחזיק תיק הנדסה, ונציג אגו״י ר' אורן מזרחי מחסידות חב"ד, התמנה למשנה לראש העיר ומרכז הקשר עם הציבור החסידי והקהילות החסידיות באלעד. כמו״כ התמנה עו״ד יניב בדלוב לסגן ראש העיר.

בהסכם המיוחד שנחתם עם מזרחי, שמונה למשנה לראש העיר, שורת הישגים משמעותיים לקהילת חב"ד באלעד ולהתפתחותה בחמש שנים הקרובות. ההסכם צפוי להביא לצמיחה ופריחה גדולה של כלל מוסדות חב"ד, הכוללים: בתי כנסת, ישיבה, תלמוד תורה, בית ספר לבנות, גני ילדים, מעונות, מוסדות תורה וחסד, שורת ארגונים ועוד.

על פי ההסכם שנחתם עם ראש העיר ר' יהודה בוטבול, ר' אורן מזרחי יהיה בין היתר המייצג של כלל החסידויות בעיר, וזאת כדי להיות עבורם לעזר וייצוג בעירייה, בכלל הפניות.

"יש לנו אחריות ומחוייבות לכלל החסידויות בעיר, שהם חלק חשוב מאוד מבין התושבים היקרים", הגיב מזרחי, "נדאג למוסדות שלנו - אבל לא נשאיר בצד אף חסידות. הלשכה שלנו תהיה דלת פתוחה לכלל החסידים וכמובן לכלל תושבי העיר ונעשה כל מאמץ לעמוד לעזר ולסיוע".

קהילת חב"ד באלעד היא מהוותיקות ביותר בעיר ובמהלך השנים הלכה וצמחה למימדים גדולים. בעשור האחרון, בכהונת ידיד חב"ד ראש העיר ר' ישראל פרוש, הקהילה זינקה באופן משמעותי, כששיתוף הפעולה עלה בכמה רמות.

בקהילת חב"ד מציינים לטובה את ראש העיר היוצא ר' ישראל פרוש ומדגישים כי "לאורך השנים ובמהלך כל הקדנציה עמד לצד הקהילה ודאג להתפתחותה בשלום ובשיתוף פעולה מבורך. יש לנו הכרת הטוב גדולה מאוד לר' ישראל פרוש".

גורמים לא רשמיים אמרו כי המהלך נעשה בשל הנסיבות שנוצרו ואילצו את קהילת חב"ד בראשות המד"א לחבור לראש העיר הנבחר ולא לשבת במדבר האופוזיציה ללא תוחלת. "חב"ד מעולם לא הייתה פוליטית ואין לה אינטרסים צרים. בכל הרשויות המקומיות קהילת חב"ד מהווה גורם מאחד ומשתלבת בהנהגת העיר כדי לדאוג לחינוך, לפיתוח המוסדות ולהפצת אור בכל רחבי העיר. בישיבה ממושכת באופוזיציה לא משיגים דבר ולהיפך, מה שהושג בעמל של שנים עלול לרדת לטמיון", אומרים שם.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.