מנדי ברגר | יום ח' אייר ה׳תשפ״ד 16.05.2024

נופש הרוסים בתאילנד: 7 בריתות, 30 שמות, שבת וצניעות

איך שבוע אחד מביא עשרות סטודנטים לקבל על עצמם שמירת מצוות, להתחיל לשמור שבת, לשמור על לבוש צנוע, והעיקר - לשמור את שרשרת הדורות ולהינשא כדת משה וישראל? • בכל זה אירע במסגרת מסע מרגש של 600 צעירים מרחבי מדינות חבר העמים לתאילנד • מסע של חיזוק הזהות היהדות והחיבור לתורה ומצוות, מתוך חוויה וכיף שחיברו את מאות הצעירים בקשר בל יינתק 
נופש הרוסים בתאילנד: 7 בריתות, 30 שמות, שבת וצניעות
צילום: עקיבא שיינברגר

איך שבוע אחד מביא עשרות סטודנטים לקבל על עצמם שמירת מצוות, להתחיל לשמור שבת, לשמור על לבוש צנוע, והעיקר - לשמור את שרשרת הדורות ולהינשא כדת משה וישראל?

ובכן, כל זה אירע במסגרת מסע מרגש של 600 צעירים מרחבי מדינות חבר העמים לתאילנד. מסע של חיזוק הזהות היהדות והחיבור לתורה ומצוות, מתוך חוויה וכיף שחיברו את מאות הצעירים בקשר בל יינתק.

מאות הסטודנטים, יחד עם השלוחים המלמדים אותם תורה לאורך השנה כולה, במסגרת ארגון 'יחד' שעל ידי איגוד הקהילות היהודיות בחבר העמים, נהנו משבוע חווייתי של טיולים וחוויות בתאילנד. סיור בשווקים ייחודיים, מופע פילים עוצר נשימה ואטרקציות רבות נוספות שיש לתאילנד להציע לא היו אלא המסגרת החיצונית למה שהתרחש בשבוע הזה.

"לאורך כל השנה", מספר הרב מענדי וילנסקי, מנהל ארגון 'יחד', שסיפר להרצל קוסאשווילי על המסע בתוכנית 'ליל שישי', "אנו פועלים עם הצעירים היהודים ברחבי חבר העמים ומוודאים שיתחברו ליהדות, השלוחים והשלוחות לומדים איתם ומקרבים אותם, אולם ההזדמנות הקיימת במסע זה והחיבור העמוק שנוצר כאן בשבוע של גאווה יהודית בו הם מתאחדים עם עוד מאות צעירים כמוהם, לומדים יחד, מעמיקים בשורשים היהודים האיתנים, היא מהפכנית".

24 השעות של שבת קודש היו חוויה רוחנית ומעוררת. עם פרוש השבת  התכנסו מאות הסטונדטים באולם הגדול של בית המלון התאילנדי לתפילת שבת מרוממת מעומקא דליבא, ולאחריה - סעודת שבת שלא הייתה אלא התוועדות חסידית בה העמיקו הצעירים את הבנתם וחיבורם ליהדות. לאחר הסעודה המשיכו הצעירים לשבת להתוועדויות חסידיות קבוצתיות אל תוך השעות הקטנות של הלילה.

ביום השבת, נמכרו העליות לתורה בתמורה למצוות. שבעה צעירים קיבלו על עצמם את מצוות ברית מילה, ולמעלה משלושים צעירות קיבלו על עצמן שם יהודי וזכו ל'מי שברך' מיוחד. בצהרי שבת, לאחר סעודת שבת עשירה ומרוממת, התיישבו מאות הסטודנטים לשעה של שאלות ותשובות פתוחות עם הרב הראשי לרוסיה, הרב בערל וזוגתו הרבנית חני לאזאר.

במוצאי השבת נסעו הסטודנטים לאטרקציה נוספת, כשבאותה שעה מתכנסים השלוחים להתוועדות מלווה מלכה בבית חב"ד בנגקוק, עם הרב לאזאר, השליח הראשי לתאילנד הרב יוסף חיים קנטור והשליח הרב נחמיה וילהלם.

מעמד הסיום של השבוע היה מרגש במיוחד. הרב לאזאר והרב וילנסקי סיכמו את המסע ודיברו על ההשפעה שלו ועל התועלת הכי חשובה שכל צעיר צריך להפיק ממנו - חיזוק בתורה ומצוות. כמה מהסטודנטים הביעו את רגשותיהם ואת ההשפעה העמוקה של המסע עליהם, והבנות אשר קיבלו על עצמן שם יהודי עלו לבמה וקיבלו שי מיוחד. "זו הפעם הראשונה בה שמרתי שבת, וההרגשה הייתה מיוחדת במינה. אני הולכת להמשיך בכך", סיפרה סטודנטית אחת. "שלושה ימים התלבשתי בצניעות, וזה הולך להמשיך", אמרה סטודנטית אחרת.

מאות הסטודנטים חזרו למקומותיהם, שם יילך ויעמיק החיבור שלהם לשורשים. "בנוסף להשפעה העמוקה בקיום תורה ומצוות", מסכם הרב וילנסקי, "האתגר המשמעותי ביותר בזמננו הוא ההתבוללות. הודות למסע הזה יוקמו בעז"ה מאות בתים יהודיים כדת משה וישראל".

המסע התקיים על ידי ארגון 'יחד' הפועל במסגרת איגוד הקהילות היהודיות במדינות חבר העמים - FJC. בקיום המסע סייע במסירה ונתינה רבה השליח רב הפעלים הרב בנצי ליפסקר מפטרבורג, העומד לימין השלוחים ופעולות חב"ד ברחבי תבל, ובמיוחד לימין ארגון 'יחד' והרב אבי קסל, העומד כל העת לימין ארגון 'יחד'. שניהם אף ליוו את המסע.

המסע מופק על ידי חברת פליישמן פלס הפקות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.