מערכת COL | יום א' אייר ה׳תשפ״ד 09.05.2024

ההתמודדות הקשה של השליח ו-20 שנה לתקווה בגוש קטיף

ארבע שנים לפטירתו המצערת של השליח בהנובר | ההתמודדות ההירואית של השליח הוותיק בקרית שמונה המופגזת | הכוונה להגיש כתב אישום נגד מיכאל בן ארי | וגם: כך תתמודדו כלכלית בתקופה הזו, והשבוע לפני 20 שנה
ההתמודדות הקשה של השליח ו-20 שנה לתקווה בגוש קטיף
צילומים: באדיבות המצלם וארכיון COL

כמו בכל ליל שישי כאן ב-COL, גם הערב מתקיימת תכנית מיוחדת לסוף השבוע ברדיו COL, בהגשת הרצל קוסאשוילי, עמוסה בתוכן אקטואלי וחסידי.


האזינו לשידור הישיר >> 


א' אייר תשפ"ד, ארבע שנים לפטירתו המצערת של השליח בהנובר הרב בנימין וולף ע"ה. נהיה בשיחה עם אחיו הגדול יבלחט"א הרב אלי וולף, שישתף אותנו מהנובר בקווים מרכזיים בדמותו של האח הצעיר, וגם על ההשפעה שלו כשליח על רבים וטובים שהתחברו אליו לאחר שדיבר איתם בגובה העיניים, ועל הקהילה היהודית בהנובר שמושתתת היום על הפעולות של אחיו המנוח כשליח נמרץ.

הצפון עדיין מטווח בטילים והזירה בגבול הצפוני מתחממת, כיצד נראה הדבר בשטח? האם התושבים שנטשו מתכוננים לשוב? והאם יש נקודת אור בתוך כל המצב העגום הזה? נהיה כאן עם השליח בקריית שמונה הרב יגאל ציפורי ונשמע ממנו על המציאות המטורפת שנכפתה עליהם וכיצד הוא מתכנן לקיים את תהלוכת ל"ג בעומר על רקע המלחמה?

בהמשך נהיה כאן עם ד"ר מיכאל בן-ארי שהפרקליטות החליטה לאחר שש שנות חקירה להגיש נגדו כתב אישום בגין הסתה, כשהוא למעשה צפה אם אפשר לומר את אירועי השביעי באוקטובר והזהיר מפניהם. נשמע ממנו גם על ספרו החדש 'חזון ופגיון' שמתאר את השיטה האסלאמית של הנצחת  הג'יהאד ושנאת היהודים. ולמה הוא לא חושב שמדובר בממשלה ימנית שמכהנת כיום בישראל ומה הפתרון שלו למצב?

בפינת הכלכלה נהיה כאן עם יהושוע וייסמן, מאמן ויועץ כלכלי, שאיתו נדבר על העלאת מחירי הדלק, המזון והטואלטיקה לאחר חג הפסח. איך אפשר להתמודד עם גזירת העלאת המחירים או שזו מלחמה אבודה? נשמע ממנו האם מדינת ישראל היא בכלל מודל אפשרי ללחץ על חברות גדולות ויבואנים באמצעות החרמת מוצרים? והאם נגיד בנק ישראל יוריד הפעם את הריבית לאור ההאטה במשק?

בפינת הארכיון, ערב ב' אייר-תפארת שבתפארת, נהיה עם קטע ארכיוני מארכיון שמואל בן צבי, ראיון מלפני 20 שנה בדיוק, ב' אייר תשס"ד, של השליח בחבל עזה וגוש קטיף הרב יגאל קירשנזפט בתוכנית 'קול שישי' ששודרה ברדיו קול חי, שם הוא מדבר על המצב בחבל עזה לפני ההתנתקות ועל התקוות  והתוכניות שלו לעתיד. 

לסיום, הרב מענדל וילנסקי - מנהל ארגון 'יחד' - אגף הנוער והצעירים בפדרציה היהודית בחבר העמים, יתארח במדור 'ניגון השבת שלי' ויספר על המסע המופלא של למעלה מ-600 נערים יהודיים מכל רחבי ברית המועצות זו הפעם העשירית ברציפות, על ההבדלים בתחושת הזהות היהודית ללא המסע המרומם ועל התוצאות והפירות של הגיבוש הייחודי שנוצר בימי המסע. הוא גם יבחר את ניגון השבת שלו שיחתום את התוכנית.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.