מנדי ברגר | יום א' אייר ה׳תשפ״ד 09.05.2024

מסע לתאילנד הפך מאות צעירים רוסים להיות גאים ביהדותם

למעלה מ-600 צעירים מרחבי חבר העמים משתתפים בימים אלה במסע מרגש ועוצמתי לחיזוק הזהות היהודית המתקיים במדינת תאילנד • משתתפי המסע הם צעירים המשקיעים לאורך כל השנה בלימוד תורה יחד עם השלוחים במדינותיהם, בצורה רצינית ויסודית, במסגרת ארגון 'יחד' המרכז את הפעילות עם הצעירים במדינות חבר העמים, תחת השליח והרב הראשי לרוסיה, הרב בערל לאזאר
מסע לתאילנד הפך מאות צעירים רוסים להיות גאים ביהדותם
צילום: עקיבא שיינברגר

למעלה מ-600 צעירים מרחבי חבר העמים משתתפים בימים אלה במסע מרגש ועוצמתי לחיזוק הזהות היהודית המתקיים במדינת תאילנד. משתתפי המסע הם צעירים המשקיעים לאורך כל השנה בלימוד תורה יחד עם השלוחים במדינותיהם, בצורה רצינית ויסודית, במסגרת ארגון 'יחד' המרכז את הפעילות עם הצעירים במדינות חבר העמים, תחת השליח והרב הראשי לרוסיה, הרב בערל לאזאר.

ב-15 טיסות הגיעו מאות הצעירים, מרוסיה ומבלרוס, מגרוזיה ומאזרבייג'ן. עשרות קבוצות, מאות צעירים מכל רחבי חבר העמים, והתאספו במלון המפואר בו הם מתארחים במסגרת המסע.

המסע, המעניק מלוא חופניים של אידישקייט בתוך מסגרת של טיול מהנה, נפתח בטיול טוקטוקים וסיור בשוק האסייאתי, כשבמהלך הנסיעה לטיול, שאורכת שעה, מתלווה 'משפיע' לכל אחד מהאוטובוסים המתוועד ומעורר את הצעירים. הנסיעה המהנה בטוקטוקים ברחבי העיר התקיימה בליווי משטרתי. 

לקראת הערב הראשון לקיום המסע התכנסו מאות הסטודנטים  יחד עם הרבנים השלוחים המלווים אותם לערב פתיחה מרגש באולם המרכזי של המלון. הערב היווה גם 'סעודת מצווה', שכן הוא נפתח בשמחת 'פדיון הבן' מרגשת לאחד הצעירים שעבר ברית מילה לא מכבר.

את הערב פתח מנהל ארגון 'יחד', הרב מענדי וילנסקי, במילים מעוררות על הזכות הגדולה להתאחד יחד לטיול שמטרתו היא: גאווה יהודית. הרב וילנסקי הסביר גאווה יהודית מהי, ועמד על כך שלאורך כל הדורות הגאווה היהודית היא שסייע ליהודים להתמודד עם הגזרות והקשיים, וגם בימינו האלה - בארץ הקודש ובקמפוסים בארצות הברית מתעוררת עצם הנשמה ומעוררת גאווה יהודית שאיש לא יכול לה.

הקהל שר יחדיו שירים של גאווה יהודית ושמחה ביהדותנו, כשלאחר מכן השליח הראשי לתאילנד, הרב יוסף חיים קנטור, דיבר בפניהם וסיפר, בכובעו כשליח בתאילנד, על הגאווה והאחדות היהודית המאחדת את כל היהודים בכל רחבי תבל, סביב הקב"ה, תורתו ומצוותיו.

הסטונדטים כולם קראו יחדיו ברגש יחד עם הרב קנטור פרקי תהלים לזכות תושבי ארץ הקודש, כוחות הביטחון המוסרים נפשם להגן עליהם, החטופים הנמצאים בצרה ובשביה וכל מי שזקוק לישועה.

לאחר מכן הוקראו שמות הקבוצות הרבות של הסטודנטים, כאשר הסטודנטים החברים בכל קבוצה נעמדו, וכך נוכחו כולם בפסיפס המדהים והעוצמתי של מאות נשמות יהודיות המתאחדות סביב הקב"ה, התורה והמצוות.

בסיום הערב ישבה כל קבוצה לערב גיבוש יחד עם המשפיע והמדריך של הקבוצה.

בימים אלה ממשיך המסע המרגש, המתקיים על ידי ארגון 'יחד' הפועל במסגרת איגוד הקהילות היהודיות במדינות חבר העמים - FJC. בקיום המסע מסייע במסירה ונתינה השליח רב הפעלים הרב בנצי ליפסקר מפטרבורג, העומד לימין השלוחים ופעולות חב"ד ברחבי תבל, ובמיוחד לימין ארגון 'יחד׳ והרב אבי קסל, העומד כל העת לימין ארגון 'יחד' ושניהם אף מלוים את המסע המיוחד.

המסע מופק על ידי חברת פליישמן פלס הפקות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.