חרדים10 | יום כ"ז ניסן ה׳תשפ״ד 05.05.2024

ראש המל"ל הנגבי: "כמעט הגענו לסינוואר"

ראש המל”ל צחי הנגבי ב’פגוש את העיתונות’ בקשת 12: “הפור נפל על פעולה ברפיח" | הנגבי הוסיף “סינוואר נמלט ממחילה למחילה, היינו מאוד קרובים אליו, אפילו קרובים מאוד. הוא לא ייצא חי”   
ראש המל
מנהרת בכירים של חמאס שצה"ל חשף בחאן יונס (צילום: דו"צ)

ראש המל”ל צחי הנגבי הגיע במוצ"ש לריאיון ב’פגוש את העיתונות’ בקשת 12 והתייחס לפעולה ברפיח.  “הפור נפל וכרגע השאלה היא לא אם, אלא מתי”, אמר.

לטענתו, למרות ההצהרות של חמאס שיחיא סינוואר הסתובב מחוץ למנהרות, ולמרות העיכוב מצדם במתן תשובה להצעה שעל השולחן – סינוואר כרגע בכלל “במצוקה”.

“קשה לו כנראה לקבל החלטה שהמשמעות שלה עשויה להיות קץ שלטון חמאס”, אמר הנגבי, “ברגע שהוא מוותר על קלף משמעותי בשביל ההישרדות שלו, שזה החטופים שלנו, זה לא פשוט עבורו – ולכן הדברים מתעכבים”.

הנגבי הוסיף כי “סינוואר נמצא על זמן שאול”: “הוא נמלט ממחילה למחילה, היינו מאוד קרובים אליו. יש האומרים אפילו קרובים מאוד בשלב מסוים. אולי אפילו פחות מכמה ימים”.

לטענת הנגבי, כפי שהיה עם בן לאדן והאמריקנים, “הוא לא ייצא חי” ו”צריך סבלנות”.

הנגבי התייחס גם לתחושת “הדשדוש” בקרב הציבור, וביקש לאמץ סבלנות. “יש את האופנה הזאת שאוהבים להתריס נגד צה”ל. אני חושב שאנחנו לא במצוקה. אני חושב שצריך לקחת נשימה ארוכה”. הנגבי שיתף שבישיבה הראשונה שצה”ל הביא בקבינט את תוכנית הפעולה להשמדת יכולותיו של חמאס, נאמר בפירוש כי יהיה מדובר ב-3 חודשים של מבצע עצים ואז בתקופה של עד שנה של “העמקת ההישג”.

“כשאומרים שאנחנו פסע מ’ניצחון מוחלט’, צריך להבין מה זה”, המשיך הנגבי, “זה 3 מטרות שאפתניות, אבל נשיג אותן – המטרה הראשונה היא ליצור את התנאים להשבת החטופים. למעלה מחצי מהם כבר שבו ואנחנו נלחמים ומתפללים על חייו של כל אחד ואחד מהם שנותרו – ומקווים שהעסקה תביא להצלת חיים. אנחנו נשיג את המטרה השנייה של השמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס. המטרה השלישית, שהיא מעל הכול, היא להביא לכך שמעזה לא יישקף איום כזה של טבח על ישראלים”.

בנוגע לעמימות בנוגע לשאלה של “היום של אחרי”, הנגבי כינה את העניין “מופרך”.

“כשאמריקנים נלחמו מול הנאצים 4 שנים הם חשבו על ‘היום שאחרי’? לעזה לא ייכנס אף אחד, כי הוא יודע שכל עוד יש גדודי חמאס מתפקדים, עם יכולות להרוג אותו ואת משפחתו, הוא לא ייכנס”.

בנוגע לכניסה לרפיח אמר: “האם התקבלה החלטה על רפיח? אני אומר לכם כעובדה – הפור נפל. ראש הממשלה הנחה את צה”ל על דעת כל שרי הקבינט לבצע את הפעולה ברפיח. אנחנו לא מבשרים לאויב מתי היא תחל, אבל אפשר לומר היא תחל בקרוב מאוד”. עוד שיתף הנגבי כי היה תאריך שהרמטכ”ל קבע – והוא נדחה בעקבות ההסלמה בעימות עם איראן.

בהתייחסות לאיומים מימין בקואליציה להפיל את הממשלה, בשל עסקה מופקרת –  הנגבי ביקש שהציבור יבחן את ה”פעולות” ולא ה”מילים”. “האם ראש הממשלה נתן אור ירוק לצוות המו”מ לקדם את העסקה, ביודעו שיכול להיות שיהיה לזה השלכות פוליטיות? אנחנו יודעים שהתשובה היא כן”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.