COL | יום כ"ד ניסן ה׳תשפ״ד 02.05.2024

15,000 איש בסיום הרמב"ם העולמי מול 770

15,000 התכנסו יחד ל'סיום הרמב"ם העולמי', כפי שהוא נקרא על ידי הרבי | האירוע התקיים בערב פסח, תחת אבטחה משטרתית כבדה, בצל הזינוק בארצות הברית במקרי אנטישמיות: הרחוב כולו נסגר לתנועה על ידי משטרת ניו יורק | רגע מרגש: הקרנת ברכותיהם של הרבנים הראשיים לישראל, הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א והגאון רבי דוד לאו שליט"א | נשיא המדינה מר יצחק הרצוג שלח את ברכתו הלבבית
 15,000 איש בסיום הרמב
תמונות מנדי קריאף

15,000 התכנסו יחד תחת אבטחה משטרתית, בצל הזינוק בארצות הברית של אנטישמיות, לסיום הרמב"ם העולמי כפי שהוא נקרא על ידי הרבי. הרחוב כולו נסגר לתנועה על ידי משטרת ניו יורק.

"זו חגיגה מכופלת" אמר ל-COL יושב ראש ועד "סיום הרמב"ם העולמי" ויו"ר צעירי אגודת חב"ד המרכזית הרב שמואל בוטמאן, "האירוע נערך בסמיכות לי"א ניסן יום הולדתו ה-122 של הרבי, מייסד התקנה, שזכתה ונתפשטה לכל תפוצות ישראל במהלך השנים, וזכתה וזוכה לעידודים רבים מגדולי התורה וחסידות זיע"א – ויבדלחט"א – שליט"א.

פרק התהילים של הרבי נאמר על ידי על ידי הבעל מנגן החסידי הרב שניאור זלמן בוימגרטן. 'חתן המצוות' לוי פבזנר כובד בסיום על ספר המצוות, ולאחר מכן שנים-עשר ילדים הוזמנו לומר את שנים-עשר פסוקי חז"ל שבחר בשעתו הרבי, למעמדים ציבוריים.

החזאים הבטיחו גשם ושהגשם ירד בשעות של סיום הרמב"ם. "בקשנו ברכה מהרבי והרבי דחה את הגשם" אמר הרב בוטמאן. קהל הנאספים ראו ממש איך שברכתו של הרבי מתקיימת לעיניהם. 

הנעים הבעל מנגן העולמי אברהם פריד, יחד עם הקאפעליע של ר' יוסי כהן את ניגוניו של הרבי. הרב בוטמאן הדגיש שאין זה קונצרט זה פארבריינגען "על יד חלונו של הרבי" ואמנם זו היתה התחושה – פארבריינגען על יד החלון של הרבי. 
 
לאחר שהוקרן וידאו מיוחד של הרבי, מסיום הרמב"ם הראשון בשנת תשמ"ה, נשא הרב בוטמן נאום מיוחד, ובו דיבר על מטבע מיוחד שהושק לרגל המעמד, שי לכל החוגגים, המתמידים בלימוד, יומו ביומו – בשלוש המסגרות: שלושה פרקים ליום, פרק אחד ליום, או ספר המצוות. "מטבע זו היא מטבע של אש, אשו של הרבי ואשו של הרמב"ם" -אמר הרב בוטמאן- "וכשאתם תתסתכלו על המטבע הזאת אתם תקיימו מה שכתוב 'וראיתם אותו וזכרתם' --אתם תזכרו את התקנה של הרבי ללמוד רמב"ם כל יום, וכשאתם לומדים רמב"ם, אתם מקבלים את כל הברכות שהרבי העניק ללומדי הרמב"ם בבני חיי ומזוני רויחי וכפי שהרבי אומר 'ובכולם רויחי'". 

הרב בוטמאן הדגיש את המיוחדות של החגיגה השנה, במלאות ארבעים שנה. "כתוב בחומש 'ולא נתן ה' לכם לב לדעת ועיניים לראות ואזניים לשמוע עד היום הזה' וזה היה בסוף ארבעים שנה במדבר, מה הי' הצעד הבא נכנסנו אל 'ארץ טובה ורחבה' ארץ הקודש, ולכן כעת אחרי ארבעים שנה שלמדנו את הרמב"ם בגלות הצעד הבא הוא הגאולה האמיתית והשלימה".

בנוסף, התייחס הרב בוטמן למצב בארץ הקודש ואמר כי "לפי כל הדיווחים זו הפעם הראשונה שאיראן (פרס) תקפה את ישראל מהשטח שלה. ועל זה הדגיש את הציטוט של הרבי מה'ילקוט שמעוני' שאם 'מלך פרס מתגרה... אומר הקב"ה לישראל אל תיראו, ענוים הגיע זמן גאולתכם'".
 בעיצומו של המעמד, הובא סיפורו של לוחם, המוסר את נפשו בתוך עזה, שתיאר איך הלימוד מחזק אותו – גם בתוך התופת. תושב ניו-יורק, שפעל בעזה בחודשים האחרונים, חנוך העניך יוניק כובד לומר פרק כ' בתהילים "לשחרורם המידי של החטופים ולנצחון גמור במלחמה". הרב בוטמאן גם שלח מכאן ניחומים למשפחת יוניק לאריכות ימים ושנים טובות.

הובא סיפורם המרגש של חברי קהילת 'בית שמואל' בקראון הייטס, המתכנסים מידי בוקר בשעה חמש וחצי, לשיעור ברמב"ם, "ביום חול ובשבת, בקיץ ובחורף, וכך מצליחים לסיים את הרמב"ם בתוך פחות משנה".

רגע מרגש במעמד היה, הקרנת ברכותיהם של הרבנים הראשיים לישראל, הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א והגאון רבי דוד לאו שליט"א. הרבנים עודדו את לומדי הרמב"ם בארץ ובעולם כולו וחיזקו את המשתתפים להמשיך ולהתמיד בלימוד התורה.

ברכה חמה ומיוחדת שוגרה למעמד על ידי נשיא המדינה מר יצחק הרצוג. "אני שמח מאוד לברך את משתתפים האירוע החשוב הזה, לרגל השלמת מחזור הלימוד היומי של הרמב"ם", אמר מר הרצוג, "לפני כארבעים שנה, באחת התכנסויותיו הרבות ב-770, אמר הרבי מליובאוויטש את המילים היפות הללו: 'ברור שהאחדות שנוצרה בלימוד משותף היא גדולה ונפלאה. שכן כאשר מספר יהודים לומדים את אותו הנושא בתורה ודנים בו זה עם זה, נוצרת ביניהם הרגשה של קרבה ואחדות הלבבות'.

"אכן", הוסיף מר הרצוג, "השילוב ההדוק הזה של לימוד תורה ואחדות יהודית, הוא הנושא הבולט ביותר בתנועת חב"ד, הנוכחת ומשפיעה בכל מקום - בכל מקום בעולם, בכל מקום שבו מצויים יהודים, באהבה גדולה, יום יום, שעה שעה.

"וכמו בלימוד תורה, כך גם בתפיסה החב"דית. העבודה אף פעם לא נגמרת! אני תמיד שואל: 'השלוחים האלה, מתי הם ישנים?' תמיד יש עוד מה ללמוד, עוד מצווה לקיים, עוד יהודי לטפל בו. אני רוצה לאחל לכולכם שהרגע המשמעותי אליו הגעתם יחד, ימשיך להשפיע על העולם, להמשיך להיות רלוונטי ויוסיף אור בכם ובעולם כולו".

לסיום 'משנה תורה' של הרמב"ם כובד הגאון רבי לייב ווליגר שליט"א, ראש כולל תורה ונציג חסידות מונקאטש, שגם העלה זיכרונות מרגעים מיוחדים שחווה עם הרבי בהיותו נער בקראון הייטס. הרב ווליגר דיבר בחום ובהתלהבות רבה והוא הותיר השפעה רבה על משתתפי ההתוועדות. לפתיחת המחזור, כובד הרב יצחק שוחט שליט"א מבית הכנסת 'מיל היל' בלונדון  שניחן בחוש ריטורי מבריק ודבריו וסיפורו נשמעו קשב רב.

בסיום המעמד, הודה הרב בוטמאן באופן מיוחד למשטרת ניו-יורק ולמארגנים הרבים ובראשם הרכז הרב מענדל מינץ, והכריז שהסיום הבא יהיה בידושלים עיר הקודש בראש חודש אדר תשפ"ה על ידי הרבי והרמב"ם.

ברגעים אלה, פרץ הקהל הענק בריקודי שמחה סוערים. המשתתפים יצאו מהאירוע מלאי השראה ועם הרבה כוחות לקראת המשך הלימוד במחזור החדש וההמשך הנפלא של הגאולה האמיתית והשלימה בקרוב ממש.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.