מערכת COL | יום י"ג ניסן ה׳תשפ״ד 21.04.2024

הגדת הבינה המלאכותית של השליח. דפדפו וחושו את הסיפור

איך היכו הצפרדעים במצרים ואיך מדגימים את "מכת ערוב"? תכירו את ההגדה של פסח הראשונה בעולם שהוכנה עם הבינה המלאכותית | יוצר ההגדה, הרב שמואל ביסטריצקי, שליח חב"ד בסביון: "אנחנו תמיד חושבים איך לנצל כל פיתוח טכנולוגי שקיים בעולם להפצת יהדות" | רגע לפני פסח: בואו לדפדף בהגדה  
הגדת הבינה המלאכותית של השליח. דפדפו וחושו את הסיפור
כריכת ההגדה

דם ואש ובינה מלאכותית: בליל הסדר הציבורי שייערך ביישוב סביון בחג הפסח שיחול בעוד כשבוע וחצי, צפויים מאות מבני היישוב לקרוא בהגדה של פסח מפתיעה במיוחד: ההגדה המסורתית, תשלב תמונות שנוצרו באמצעות AI (בינה מלאכותית).

את ההגדה הייחודית הגה רב המועצה הדתית של סביון ושליח חב"ד הרב שמואל ביסטריצקי, במטרה להפוך את קריאת ההגדה לחוויה של ממש. קרוב ל-100 עמודים כוללת ההגדה המרהיבה, החל מ"בדיקת חמץ" ועד להכרזה המסורתית בסיום ליל הסדר: "לשנה הבאה בירושלים". 

לצד כל עמוד טקסט, שולבה תמונה שנערכה באמצעות הבינה המלאכותית. מטבע הדברים, 'עשרת המכות' הופכים לאטרקציה מוחשית בהגדה. כך, למשל, מכת צפרדע: צפרדעי ענק נראים על רקע הפרמידות ומצרים חסרי אונים. מכת דבר: אריות, פילים וחיות נוספות נראים מסתובבים ברחובות המדינה המוכה. 

לרב ביסטריצקי, אחד ממנגישי היהדות הבולטים בישראל, חיבה מיוחדת להגדה של פסח. במהלך העשורים האחרונים הוא הוציא מהדורות שונות של ההגדה לציבור הרחב וגם לילדים. בנוסף, במסגרת 'ערוץ יהדותון', שמנגיש את המצוות הבולטות ביהדות באמצעות הדרכה מוחשית ביוטיוב, פרסם הרב ביסטריצקי במהלך השנים ארבעה מדריכים בוידאו: איך מכשירים את המטבח לפסח, איך אופים מצה, בדיקת וביעור חמץ וכמובן 'איך עושים ליל הסדר?'. 

"ישנו פחד מובנה בעולם מבינה מלאכותית, אבל אנחנו תמיד חושבים איך לנצל כל פיתוח טכנולוגי שקיים בעולם להפצת יהדות", הסביר הרב ביסטריצקי, שליח חב"ד סביון, "הבינה אפשרה לנו השנה להשיק הגדה שממחישה רגעים רבים מהחג המסורתי אותו אנחנו חוגגים אלפי שנים".

להורדת ההגדה הייחודית - לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.