מנדי ברגר | יום ח' ניסן ה׳תשפ״ד 16.04.2024

מושקע, מפואר, מונגש: ההגדה החב"דית לעורך 'ליל סדר'

עם ניסיון רב-שנים בעריכת סדרים ציבוריים, שליח הרבי לאודסה, הרב אברהם וולף, מוציא לאור הגדה מפוארת ומיוחדת - במיוחד עבור עורכי הסדרים, השלוחים • ההגדה, היוצאת לאור בשיתוף רשת חב"ד באוקראינה JRNU, מופצת לשלוחים רבים ברחבי העולם • באמצעות פורמט נאה ומרשים, מקבל השליח את כל ההכוונה לנהל את הסדר כהלכתו, באופן שישאיר את הקהל מרותק עד לסיום הסדר  
מושקע, מפואר, מונגש: ההגדה החב

הגדת השלוחים: על פני קרוב ל-120 עמודים, מגיש שליח הרבי לאודסה, הרב אברהם וולף, את "ההגדה לעורך הסדר". ההגדה יוצאת לאור בשיתוף רשת חב"ד באוקראינה JRNU, בפורמט נאה ומרשים, המשלב את כל מה שצריך שליח לניהול הסדר, באופן המוצלח ביותר, שישאיר את קהל המקורבים, מרותקים עד סיום הסדר.

עם ניסיון רב שנים בעריכת סדרים ציבוריים בעיר אודסה, הרב וולף מגיש הגדה מושקעת, המאפשרת לשליח, לנהל את הסדר באופן רגוע ושליו. 

"נמצאים אנו במעמד ומצב של 'מלכויות מתגרות זו בזו'", כתב הרב וולף בהקדמה להגדה, "אסונות כבדים פוקדים את מדינתנו וסמוכות שלה. ובה בעת, עינינו נשואות אל אחב"י היושבים באה"ק הנתונים בצרה ובשביה. הרבה יהודים עזבו שלא מרצונם את בתיהם ואת קהילותיהם והולכים ברגעים אלו בדד 'במדבר בארץ לא זרועה'.

"נוצר אפוא מצב", הוסיף הרב וולף, "שרבים מאחב"י היקרים נשארו ללא סעד וללא משען רוחני וגשמי, ובמושבותיהם החדשים חיים בתחושת ניכור ותסכול לדאבון הלב. בשעה זו, חובתנו הקדושה לעשות כל מאמץ, על מנת לחבקם ולהעניק להם את תחושת המשפחתיות, אותה הם התרגלו לקבל בימי קדם בקהילתם הקודמת.

"אין ספק שליל הסדר - מלבד היותו נשמת העם היהודי, ערב שבו מעבירים ומספרים את סיפור יציאת מצרים לדור הבא כציווי תורתנו הק' ''והגדת לבנך'' – הרי הוא גם הזדמנות נפלאה לתת לכל יהודי ויהודייה תחושה שהם חלק ממשפחה גדולה משפחת 'עם ישראל'".

בהקדמה, מביא הרב וולף את ההתייחסויות המיוחדות של הרבי לסדרים הציבוריים ועל ההשפעה הגדולה שיש על כל יהודי שמשתתף בסדר. "כשרוצים להעביר את חווית ליל הסדר לקהל רחב בסדרים הציבוריים", כותב הרב וולף, "חשוב שנהיה מחוברים להקשרים, ללשון ההגדה, המנהגים וכו'. רק כך נוכל לחבר את הקהל שלנו לתכני החג.

"לפיכך אספתי בקובץ שלפנינו, כמדי שנה, לקט של שיחות, ביאורים, הערות והארות מתאימות על משמעות חג הפסח וליל הסדר. בחלק מהחומרים הללו, השתמשתי בשנים האחרונות, בזמן עריכת ליל הסדר הציבורי כאן באודסה, והנני חולק אותם איתכם - עורכי הסדרים".

החומר חולק ל'רעיונות', דבר דבור על אופניו. כל רעיון נכתב לפי סדר ההגדה במקומו המיועד לו. בנוסף, שילב  הרב וולף את מנהגי הרבי, לטובת אלו שעורכים את הסדר האישי שלהם יחד עם הקהל, מפני העיסוק והטרחה ומפני שהשכחה מצויה.

"ההגדה הזו היא ממש ברכה לקהל השלוחים ומאפשרת לחגוג את הסדר הציבורי באופן הטוב ביותר", התבטא אחד מהשלוחים, שנחשף להגדה הייחודית הזו בימים האחרונים.

מיוחד: בואו להוריד ולהדפיס את ההגדה - לחצו כאן!

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.