צבי סופר | יום ג' ניסן ה׳תשפ״ד 11.04.2024

י"א ניסן, פסח: השליח מאלסקה, העסקן החב"די והשליח תחת אש

תכנית הרדיו 'ליל שישי' ב-COL בהגשת הרצל קוסאשוילי, בסימן י"א ניסן וחג הפסח המתקרב |השליח מאלסקה בהתוועדות מרוממת לקראת י"א ניסן, העסקן החב"די חוזר ל"מבצע מצה" עם אביו, מנהל בית חב"ד המפורסם במזרח חולק טיפים לקראת ליל סדר ענק | וגם: השליח הרב לבנהרץ מקייב מסכם שנתיים תחת אש, כלכלת פסח עם היועץ שחר וולף, והפרויקט המוזיקלי החדש של היוצר החב"די
י
 
רדיו COL

 'תכנית ליל שישי' לסוף השבוע ברדיו COL בהגשת הרצל קוסאשוילי, מוקדשת השבוע לי"א ניסן יום הולדתו של הרבי וחג הפסח המתקרב.

 

יוסף יצחק גרינברג שליח הרבי באלסקה בהתוועדות חסידית שבוע לפני י"א ניסן - 122 שנה להולדת הרבי. הרב גרינברג חוזר ליום ההולדת השמונים של הרבי שנחגג ברוב פאר והדר ב770, מה בין אז להיום? וכיצד אנו רואים שההתמסרות של התמימים והאברכים כיום לרצונו של הרבי, היא באין ערוך למה שהיה לפני ג' תמוז תשנ"ד?

העסקן ר' זלמן וולף מספר על 'מבצע מצה' כנער ותמים לצד אביו הרב בערקע וולף ע"ה במסדרונות הכנסת. על המסורת שממשיכה גם כיום, וגם, מה עשה אביו שנה אחת כשהתברר לו שהקדים אותו עסקן אחר בכנסת וחילק לפניו מצות לח"כים ולחברי הממשלה?

מכאן נעבור כבר לפסח עצמו. איך מנהלים סדר ציבורי המוני? מה עושים ובעיקר מה לא עושים בסדר כזה? איך תופסים את תשומת הלב של אלפי משתתפים בערב ארוך עמוס בטקסים, מנהגים וטקסט אינסופי לקריאה? יהיה כאן שליח הרבי בתאילנד הרב נחמיה וילהלם שיחלוק איתנו מניסיונו רב השנים בעריכת והובלת סדרים ציבוריים גדולים.

 

שנתיים למלחמה באוקראינה. נהיה כאן עם השליח בקייב הרב מוטי לבנהרץ שיספר על תחילת המלחמה ועל השגרה כיום. מה הרוויחו השלוחים בקייב כתוצאה מהמלחמה הזאת שפרצה? מה עושים הילדים וכיצד הם מתמודדים עם שגרת המלחמה? והאם הוא מתחרט על כך שנשאר בקייב בעיצומה של המלחמה והמשיך בשליחותו, ולא חזר ארצה לחכום עד יעבור זעם?

כלכלת פסח. ההוצאות הגדולות והקניות האינסופיות כבר כאן. איך מתמודדים עם עליית המחירים הדרסטית, דווקא בערב החג? האם כדשאי לנהל רשימת קניות? ומה עם קניה מרוכזת וגדולה של בשר וקפואים במחירים נמוכים יותר משאר השנה? וגם, למה נגיד בנק ישראל לא מוריד את הריבית תקופה ארוכה ומדוע מדובר בסימן שמבשר טובות? נהיה עם היועץ הכלכלי שחר וולף שייתן טיפים והסברים.

לסיום, היוצר והמוזיקאי גיל עקיביוב בוחר את ניגון השבת שלו ומספר על הפרוייקט החדש שהוא עמל עליו בשנה האחרונה ובלם את הוצאתו לאור עקב המלחמה שפרצה. איזה משל סיפר לו המשפיע הרב משה נפרסטק ע"ה מהישיבה המרכזית בכפר חב"ד שמלווה אותו שנים והפך אפילו לשיר?

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.