יוסף ברגר | יום א' ניסן ה׳תשפ״ד 09.04.2024

הרב סגל ממייסדי התלמוד תורה בחדרה הגיע לביקור והופתע

בתלמוד תורה חב"ד בחדרה נערכה קבלת פנים חמה להרב פנחס דוד הלוי סגל שזכה להיות מהמייסדים של התלמוד תורה שנפתח לפני קרוב ל-20 שנה • הרב סגל הגיע לביקור יחד עם בנו, הרב שלמה יהודה הלוי סגל, מרבני ודייני בית דין צדק של שכונת קראון הייטס שאף הוא תומך ומסייע בכל מאודו בהתפתחות המוסדות בחדרה - בניהולם של הרב יוחנן בוטמן, שליח הרבי לעיר ומנהל בית חב"ד 
הרב סגל ממייסדי התלמוד תורה בחדרה הגיע לביקור והופתע

בתלמוד תורה חב"ד בחדרה נערכה קבלת פנים חמה להרב פנחס דוד הלוי סגל  שזכה להיות מהמייסדים של התלמוד תורה שנפתח לפני קרוב ל-20 שנה. הרב סגל הגיע לביקור יחד עם בנו, הרב שלמה יהודה הלוי סגל, מרבני ודייני בית דין צדק של שכונת קראון הייטס שאף הוא תומך ומסייע  בכל מאודו בהתפתחות המוסדות בחדרה. 

קבלת הפנים התקיימה בנוכחות הרב יוחנן בוטמן, שליח הרבי לעיר חדרה ומנהל בית חב"ד והמוסדות. הרב בוטמן סיפר לאורחים החשובים על הצמיחה האדירה ועל ההתפתחות של התלמוד תורה, בשני העשורים האחרונים. הוא נפתח עם כיתה אחת שהיו בה 8 תלמידים בלבד, וכיום - בברכת הרבי - הוא מונה כ-300 תלמידים, כן ירבו. יש לציין שהתלמוד תורה הוא צלע אחת מאימפריית המוסדות של חב"ד בעיר, שכוללת: בית ספר יסודי לבנות "תפארת חיה" המונה כ-250 תלמידות, בי"ס על יסודי לבנות "בית חנה" המונה למעלה מ-100 תלמידות ורשת גני ילדים ומעונות עם מאות ילדים וילדות.

מנהל התלמוד תורה הרב מנדי סטזגובסקי ערך לאורחים החשובים סיור בתלמוד תורה. במהלך הסיור הוא הציג להם את ההישגים של התלמוד תורה בשלל תחומים, וביניהם את חללי הלמידה המושקעים שהפכו להיות מודל למוסדות החינוך בכל רחבי הארץ.

במהלך קבלת הפנים ביקרו האורחים בכיתה ח', כיתת הבוגרים (כ32 תלמידים כן ירבו) העולים לישיבה, והתרשמו מאוד מההתנהגות ומיראת השמים של התלמידים, ומהמסירות של המלמד היקר הרב דוד וייס. הביקור בכיתה נפתח בקטע שירה קצר שלווה בנגינת כינור מרגשת, של התלמיד שלום דובער נקר. אחריו עלה התלמיד מנדי אקריש, שהרצה לפני האורחים על קטע מהגמרא הנלמדת בכיתה. הדיין הרב שלמה סגל שהתפעל מאוד מרמת ההבנה והבקיאות של התלמידים התפלפל עם התלמידים והעשיר אותם בסוגיית הגמרא הנלמדת.

לקראת סוף הביקור העניקו התלמידים תעודת כבוד והוקרה לרב פנחס סגל, על התמיכה הרחבה בתלמוד תורה ובמוסדות חב"ד הנוספים שהוקמו בעיר, ועל הזכות להעמיד אלפי תלמידים במוסדות של הרבי בחדרה. הרב סגל שזכה בעצמו לחנך ילדי ישראל למעלה מ40 שנה בירך אותם בהתרגשות רבה שיזכו להיות שלוחים מרביצי תורה בישראל.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.