חיים זלצמן | יום א' ניסן ה׳תשפ״ד 09.04.2024

תיעוד מרהיב מחגיגת סיום הרמב"ם בירושלים | 100 תמונות

קהל רב גדש את בית הכנסת הגדול בירושלים, במעמד הגדול והמרגש של סיום הרמב"ם היומי במחזור המ"ג ופתיחת המחזור המ"ד • באירוע שאורגן על ידי שלוחי הרבי בירושלים השתתפו מאות אנשים, נשים וטף, לומדי הרמב"ם היומי, והמוני יהודים חובבי תורה ומוקירי התקנה הגדולה ובראשם גדולי התורה והחסידות
תיעוד מרהיב מחגיגת סיום הרמב
צילום: דוב בער הכטמן, COL

קהל רב גדש את בית הכנסת הגדול בירושלים, במעמד הגדול והמרגש של סיום הרמב"ם היומי במחזור המ"ג ופתיחת המחזור המ"ד ולרגל 40 שנה לייסוד תקנת לימוד הרמב"ם.

האירוע שאורגן על ידי צעירי אגודת חב"ד בירושלים ושלוחי הרבי בירושלים השתתפו אלפי אנשים, נשים וטף, לומדי הרמב"ם היומי, חובבי תורה ומוקירי התקנה הגדולה. כל זאת בראשותם של גדולי התורה והחסידות שליט"א אשר באו לחזק ולעודד את לומדי ספר הרמב"ם ובד בבד להביע רגשי הוקרה וכבוד ליוזם התקנה ומחוללה, כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו.

את האירוע פתח בדברי פתיחה נרגשים המנחה הרב נפתלי הכהן רוט יו"ר צעירי אגודת חב"ד בירושלים שניהל את כל האירוע ביד רמה. בדבריו העלה על נס את סגולת השמחה בלימוד הרמב"ם הממתקת דינים ומבטלת גזרות בצטטו את דברי הרבי על ראשי תיבות רמב"ם "רבות מופתי בשמחת משנה תורה".

באמירת פרק תהילים פרקו של הרבי כובד הרב ישראל גולדברג שליח הרבי לשכונת רחביה השכונה המארחת את חגיגת הסיום.

בעריכת סיום המחזור המ"ג כובד רבה הראשי של ירושלים הגאון רבי שלמה עמאר שליט"א ובדבריו הפליא במעלת חשיבות לימוד הרמב"ם, בפתיחת המחזור החדש – מחזור המ"ד כובד נציג השלוחים הרב ברוך חדד שליח הרבי ורב קהילת חב"ד בשכונת מלחה שביטא בלהט חסידי את פתיחת הרמב"ם ביסוד האמונה, הדוברים העלו על נס את התפשטות לימוד הרמב"ם בכל קהילות ישראל בארץ ובעולם.

את המשא המרכזי נשא הרב הראשי לישראל רבי ישראל מאיר לאו שליט"א בדבריו, הפליא בגדולתו של הרמב"ם ובקדושת ספרו הק', והעלה על נס את התקנה הנפלאה הלזו אשר בכך זוכרים את תורת משה וסגולה בה למהר את ביאת משיח צדקנו.

נציג חב"ד בעיריה הרב יעקב הלפרין התכבד באמירת פרק תהילים לזכות כוחות הביטחון לרפואת בפצועים ולשחרורם של החטופים, הרב הלפרין הזמין את ראש עיריית ירושלים מר משה ליאון שכיבד בנוכחות את המעמד המיוחד והביא את ברכת העיר לחגיגת הסיום וללומדי הרמב"ם.

אורח מיוחד שכיבד את המעמד בנוכחות היה הגאון החסיד הרב דניאל אלתר שליט"א בן כקש"ת האדמו"ר מגור בעל הפני מנחם ורב קהילת "ארי שבחבורה" שנשא דברים נלהבים במעלת האחדות שבלימוד הרמב"ם איחוד כל התורה כולה שמאחדת אנשים נשים וטף ועל המהפכה שחולל כ"ק אדמו"ר נשיא דרנו באמצעות התקנה של לימוד הרמב"ם היומי .

רגע מרגש צוין בעיצומו של האירוע עת הוזמן אל הבימה נציג ילדי ישראל החייל בצבאות השם דוד מאיר פאטאל לסיים את ספר המצוות לרמב"ם כשהוא מטבל בסיפור חסידי בחן ובטוב טעם.

במהלך החגיגה נשאו דברי תורה וברכה הרב מאיר כהנא אב בית הדין הרבני באשקלון, הרב יוסף יצחק הבלין רבה של קהילת חב"ד ברמת שלמה ויו"ר היכל מנחם, ח"כ הרב יצחק גולדקנוף שר הבינוי והשיכון, הרב יצחק מאיר סגל רבה של קהילת חב"ד ברחביה ומראשי ישיבת תורת אמת.

כיבדו בנכחותם את האירוע כ"ק האדמו"ר מבוסטון, דיין בית הדין הרבני בחיפה הגאון הרב אפריים בוגרד, ראש כולל צמח צדק הרב חיים שלום דייטש, חבר בית דין רבני חב"ד ורב הגבעה הצרפתית הרב אברהם מיכאל הלפרין, רב בית הכנסת חב"ד בשכונת בית ישראל הרב משה צבי הלפרין, סגן שר התרבות הרב יעקב טסלר, ראש ישיבת תורת אמת הרב אברהם לפידות, ראש כולל צמח הוראה צמח צדק הרב יוסף צבי סגל, המרצה והמחנך החסידי הרב יחזקאל סופר, ראש כולל מעיני ישראל הרב מנחם מענדל פויגל, ראש ישיבת תומכי תמימים לוד הרב יצחק קעניג, אב"ד ירושלים הרב יהודה רבינוביץ, דיין בית הדין הרבני בירושלים הרב יוסף יצחק רבינוביץ ועוד רבנים שולחים ואישי ציבור.

הנעימו את החגיגה בשירה ובזמרה החזן העולמי הרב בנימין הלפגוט הזמר החסידי הרב יוני שלמה נגן הקלרינט הרב חיליק פראק ומקהלת מלכות בליוי תזמורתו של הקלידן החסידי הרב אברמי כהן.

האירוע אורגן והופק על ידי העסקן הנמרץ הרב שלמה שוחט מצעירי אגודת חב"ד בירושלים ואיתו שלוחי הרבי הרב מאיר שלמה בוטמן, הרב שעייה וויס, הרב שלום בער מרזל, הרב יצחק מאיר סגל, והרב נועם רוט.

בסיום הערב הודה הרב יעקב סלונים שליח הרבי בגבעת מרדכי למנחה האירוע הרב נפתלי הכהן רוט, לכל המארגנים ובמיוחד לתמימים תלמידי ישיבת תורת אמת ובראשם התמים מענדי קיטרון.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.