מנדי ברגר | יום כ"ט אדר ב ה׳תשפ״ד 08.04.2024

מאות חתמו על שותפות נדירה במפגש של חב"ד ברמת אביב

אירוע ברמה: למעלה מאלף וחמש מאות איש גדשו את גני התערוכה בתל אביב במפגש היסטורי של בוגרי ובוגרות חב"ד רמת אביב וידידי המוסדות לאורך השנים • התרגשות רבה חלפה בקהל האלפים שהרב גינזבורג היה להם לאב ורמת אביב לבית בצעדיהם הראשונים בעולם התשובה. הם קיבלו את הרב בתשואות ממושכות שהפכו לקול נגינת 'שלוחי אדוננו'
מאות חתמו על שותפות נדירה במפגש של חב

אירוע ברמה: למעלה מאלף וחמש מאות איש גדשו את גני התערוכה בתל אביב במפגש היסטורי של בוגרי ובוגרות חב"ד רמת אביב וידידי המוסדות לאורך השנים.

 כבר בשעת ערב מוקדמת החלו המוני בוגרים מכל רחבי הארץ, כולל כאלו שהגיעו במיוחד מחו"ל, לזרום לאולם 11 של גני התערוכה בתל אביב. את פניהם קידמה במבואת האולם, תערוכה מרהיבה שהציגה שלושים שנות שליחות בתמונות וסרטונים.

מחרוזת מוזיקלית בביצוע הזמר החסידי ישראל ג'רופי ותזמורתו המורחבת של דוידי נחשון, קידמה את פני הבאים לאולם. 

המנחה, הרב זבולון קצבי, תושב רמת אביב ג' בילדותו שהחל את דרכו ביהדות על שולחנו של הרב גינזבורג, פתח את האירוע בתפילה לשלום עם ישראל, והזמין את מר רענן לוי אביו של החייל איליי לוי שנפל ברצועת עזה, המקורב לחב"ד ברמת אביב לומר פרק תהילים לשלומם של החטופים והחטופות, לזכות ולע"נ החיילים ונצחון עם ישראל.

 הנואם המרכזי היה הרב ישראל מאיר לאו, רב העיר והרב הראשי לישראל לשעבר וידיד וותיק של מוסדות חב"ד ברמת אביב ששיתף את הקהל בזכרונותיו מפגישותיו עם הרבי שהעיר לו אז על השימוש במונח 'קירוב רחוקים' משום שאיננו יכולים לשפוט מי הוא קרוב ומי הוא רחוק. הרב לאו ציין שהוא מלווה את פעילותו של הרב גינזבורג מיום הגעתו, והביע את התפעלותו מהמהפכה שחולל בצפון תל אביב בכוחו של הרבי.

במרכז חלקו הראשון של הערב, עמדה תודה נרגשת של הרב גינזבורג לתורמים שליוו אותו לאורך השנים והיה להם הזכות להיות מנוע הצמיחה של המהפכה. המנחה הקריא את שמותם לפי סדר הא' ב', והקהל קם לפי סדר השולחנות להריע לתורמים בתשואות רמות.

לאחר קטעי מולטימדיה הומוריסטיים בכיכובו של ר' יובל ברנס שליח ומנהל המרכז לצעירים 'ממעל ממש' במרכז תל אביב, הוזמן השליח שעומד מאחורי המהפכה הרב חיים גינזבורג.   

התרגשות רבה חלפה בקהל האלפים שהרב גינזבורג היה להם לאב ורמת אביב לבית בצעדיהם הראשונים בעולם התשובה. הם קיבלו את הרב בתשואות ממושכות שהפכו לקול נגינת 'שלוחי אדוננו'.

הרב גינזבורג הודה בהתרגשות לקהל הרב, ושיתף בחוויה שלו עם הרבי שעצבה את דרכו בשליחות, כאשר הרבי פנה אליו במקום לקבוצת שלוחים שהמתינו לו ואמר בפניו את המילים 'שליח עושה שליח עד מאה שלוחים'. 

בדבריו סיפר הרב גינזבורג על האתגרים והניסים הגדולים שחוותה השליחות בשלושים שנותיה, מהם תמיד צמחה והתפתחה. 

בסיום דבריו פנה הרב גינזבורג בפניה נרגשת וסיפר כי כל השנים התמודד עם העול בעצמו בעזרת קבוצת חברים נאמנים, וכל עוד הרגיש שיכול להמשיך לבד, הוא נמנע מלפנות אל הציבור. 

"המצב שבו אנחנו נמצאים כיום כשהמבנה של בית מילמן נהרס, מחייב אותנו להעלות את השליחות למצב חדש שלא היה מעולם ואת זה איני יכול לשאת על כתפי לבד ואני חייב את כח הציבור איתי".

ואז הטיל הרב את הפצצה והודיע כי לאחר שקיבל על כך תשובה חיובית מהרבי, החליט לחלוק את זכויותיו בשליחות לנצח לכל מי שייכנס איתו בשותפות בשליחות. 

המנחה הציג בפני הקהל את שטר השותפות שנערך על ידי רבני מכון 'למען ילמדו' כדי שיהיה לו תוקף הלכתי, והודיע שהרב גינזבורג יחתום במקום עם כל השותפים שיקחו על עצמם לתרום 300 ש"ח בחודש למשך 5 שנים לפחות.

המקום השתרך תור ארוך שנמשך עד השעות הקטנות של הלילה, של תלמידים וידידים נאמנים שביקשו להיות שותפים עם הרב גינזבורג בשליחות שלו.

במקביל הכריז המנחה על טיסה היסטורית ל-770 עם הרב גינזבורג וכל רבני הישיבה למשך שבוע שלם אליה יצטרף כל מי שיקח על עצמו אחריות של 122.000 ש"ח כשלמצטרפים חולקו במקום תיקי טרולי מהודרים עם הלוגו של הטיסה לרבי.

האירוע היווה למעשה את פתיחתו של קמפיין השותפות "ופרצת. זו התשובה שלנו" למען מוסדות הישיבה: "זה היה מרגש לראות את האהבה הגדולה של הבוגרים והידידים למען הישיבה ומוסדותיה אנו קוראים לכל אנ"ש וידידנו בארץ ובעולם, ולכל מי שעולם התשובה החב"די יקר אל ליבו להצטרף לקמפיין השותפות שיעלה את השליחות ברמת אביב לרמה אחרת".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.