מנדי ברגר | יום כ"ח אדר ב ה׳תשפ״ד 07.04.2024

כבוד התורה: חג הסמיכה של חניכי 'למען ילמדו' בירושלים

עשרות אברכים ובני משפחותיהם התאספו לחגיגה מיוחדת לכבודה של תורה אחרי שנה של השקעה ויגיעה, בה למדו הלכות שבת והלכות איסור והיתר ונבחנו בהצלחה - הם הגיעו לקבל את תעודות הסמיכה על לימודיהם
כבוד התורה: חג הסמיכה של חניכי 'למען ילמדו' בירושלים
עשרות אברכים ובני משפחותיהם התאספו לחגיגה מיוחדת לכבודה של תורה. אחרי שנה של השקעה ויגיעה, בה למדו הלכות שבת והלכות איסור והיתר ונבחנו בהצלחה. הם הגיעו לקבל את תעודות הסמיכה על לימודיהם.
 
הערב נפתח ע"י המנחה הרב אבא מרזל שהזמין את הרב שאול סילם רב קהילת חב"ד בגילה לקריאת הפרק של הרבי, הרב סילם סיפר כמה סיפורים על חשיבות לימוד ההלכה, על הענווה השגויה שחודרת ללב הרבנים, ועל כך שקבלת תעודת סמיכה משנה את המציאות לחלוטין ומשפיעה אחרת על השליחות.
 
לאחר מכן, הרב אריאל מנחם סבו, שהגיע מבודפשט בהונגריה, עלה לדבר. הוא למד כל השנה אונליין דרך 'זום' והגיע במיוחד לטקס חלוקת התעודות בירושלים.
 
הוא סיפר על מסעו האישי המרתק כבן לניצולי שואה, ועל התגלות יהדותו בגיל 11, כשהערב שבו הוא קיבל את תעודת הסמיכה לרבנות מהווה סגירת מעגל עבורו. כאן ציפתה לו הפתעה, ידידו הטוב הרב שלמה יעקבסון מנכ"ל עמותת 'מת"ן' שהגיע במיוחד לכבדו עלה לדוכן והעניק לו את תעודת ההסמכה שלו.
 
הרב יעקבסון סיפר על סביו שזכה ללוות את הרבי הריי"ץ בחלק ממסעו לאמריקה והקשר הקרוב שנוצר בעקבות כך. לאחר מכן, לצלילי המוזיקה, כולם קמו והחלו לרקוד בהתלהבות לכבוד גמרה של תורה.
 
בחלק השני, דיבר הרב עזרא דריי שסיים קורס הלכות שבת ושיתף את הנוכחים על השינוי העצום שחל אצלו בין השבת שלפני הקורס לשבת שאחרי הקורס. ועל ההרגשה הנפלאה בעקבות כך.
 
הרב יוסף צבי צירקוס רב קהילת חב"ד 'אור מנחם מענדל' ור"מ בישיבת תורת אמת, דיבר על גודל הזכות של התלמידים המסיימים ועל הנח"ר הגדול שעושים. מתכיפים סיום לסיום והרב צירקוס עשה גם 'סיום הרמב"ם' עם ביאורים נפלאים ועודד את הלומדים להשקיע בלימוד הרמב"ם יחד עם ההשקעה בלימודי ההלכה.
 
הרב דניאל גרבסקי, רב קהילת חב"ד בנחלאות ומרצה בקורס 'למען ילמדו', דיבר על החשיבות הרבה של לימוד ההלכה על ידי תלמידים וההשקעה בה, ורואים במוחש שמי אכפת לו ומשקיע בלימוד גם רואה פירות. 
 
יו"ר מכללת למען ילמדו הרב ישראל מעל, בירך את הנוכחים והקריא מכתב של הרבי שקיבל באופן אישי על הנחיצות הגדולה להרבות רבנים בישראל כי יהיה אחרים שיתפסו את המשרה..
 
הרב יצחק וירט, מנהל המכללה בירושלים, והרב אשר לימד את התלמידים המקבלים הסמכה הערב, דיבר על המאמץ האדיר והמסירות של כל תלמיד והתמדתם המרשימה למרות האתגרים. הוא הודה בפני הנשים הצדקניות שתמכו בבעליהן ללכת ללמוד והביאו אור וקדושה לביתם.
 
הרב וירט רצה להביע הכרת תודה ליו"ר 'קרתא-השקעות', הרב עמיחי ניימן, שנטל על עצמו את חסות האירוע וגם קיבל תעודה בעצמו כמסיים קורס הלכות שבת. לאחר מכן, התלמידים קיבלו את התעודות שלהם, וההתרגשות באולם היתה מורגשת במיוחד.

כל הנוכחים יצאו עם הרגשה מרוממת ורצון עז להמשיך בלימוד התורה ונרשמו לקורסים הבאים שנפתחים במכללת למען ילמדו ירושלים. 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.