מנדי ברגר | יום כ"ח אדר ב ה׳תשפ״ד 07.04.2024

כבוד ליובאוויטש: מסע אצל גדולי ישראל לכבוד סיום הרמב"ם

הרב שי עמר שליח הרבי לגולדן ביטש מיאמי מכהן בשליחותו כבר עשרים ושש שנה החליט לקום ולנסוע לארץ ישראל ולעשות מעשה ענק של אחדות ישראל תוך שהוא מסביר מדוע דווקא דרך לימוד הרמב"ם
כבוד ליובאוויטש: מסע אצל גדולי ישראל לכבוד סיום הרמב

הרב שי עמר שליח הרבי לגולדן ביטש מיאמי מכהן בשליחותו כבר עשרים ושש שנה. כשהגיע למקום שליחותו לא היה שם שומר שבת אחד והיום הוא עומד בראש קהילה של למעלה מ-300 איש.

"אירועי החודשים האחרונים הסעירו את הקהילה שלנו כמו את שאר הקהילות ברחבי מיאמי וארה"ב כולה, זהו הנושא הכי בוער כבר חודשים רבים, בכל בתי הכנסת בארה"ב מתפללים שלוש פעמים ביום, כל יום, לשלומם של החטופים ולהחלמתם של הפצועים אך בנוסף, מתחבט כל יהודי בגולה בשאלה מה הוא יכול לעשות למען יהודי ארץ ישראל", פותח השליח הרב שי עמר שהחליט לקחת את זה למקום אחר לגמרי.

"כל הענין הזה התחיל בפירוד - והתיקון הוא אחדות" אומר הרב עמר, והוא מחליט לקום ולנסוע לארץ ישראל ולעשות מעשה ענק של אחדות ישראל תוך שהוא מסביר מדוע דווקא דרך לימוד הרמב"ם: "ידוע שהרבי אומר שהאחדות הגדולה ביותר שיכולה להגרם בין יהודים היא האחדות דרך התורה" והרמב"ם עצמו מאחד את כל התורה כולה בספרו הי"ד החזקה ועל כן יצאתי לפגוש עשרה רבנים חשובים ומשפיעים מאוד בכל הקהילות בארץ ישראל ולבקש את ברכתם ללומדי הרמב"ם".

בואו אל הרבנים שליט"א העניק הרב עמר את הסט המהודר שהוא עצמו מעורב בהוצאתו לאור – רמב"ם פרדס המלך – עם -כ2,000 ביאורי הרבי סדורים על הדף ליד כל הלכה והלכה כשכולם מקבלים את הסט בהתלהבות ומשבחים את העבודה הגדולה שנעשתה בהוצאה לאור של הסדרה המהודרת. תוך כדי הביקור הרב עמר מזכיר בפניהם כמה וכמה מחידושי הרבי ברמב"ם.

הרבנים כולם מתפעלים במיוחד ממנהג מכירת פתיחת הארון של תפילת יום כיפור שהנהיג הרב עמר שליט"א בקהילתו במיאמי שהיא עיר תיירות ביסודה השוכנת על חוף הים ובה מאות אלפי חדרי לינה לתיירים מכל העולם.

"בכל שנה, בהגיע עת פתיחת הארון של עת שערי רצון לפני הנעילה, אני עומד למכור את הזכות לפתיחת הארון. אני יודע שבכל מקום אחר נמכרת הזכות המיוחדת הזו בסכומים עצומים לטובת אחזקת בית הכנסת, אבל כאן "המחיר" הוא אחר. האנשים שזוכים אצלנו  בפתיחת הארון החשובה הזו, הם אלה המתחייבים לשמור שבת אחת בחודש, וכך בכל שנה ושנה נעמדים עשרות צעירים שהתחייבו זה עתה לשמור שבת אחת בחודש אל מול ארון הקודש וביחד פותחים את ההיכל לתפילת עת שערי רצון. אצל רוב הצעירים האלה הפכה שבת אחת בחודש, לשתיים ושלוש עד לשמירת שבת מוחלטת וכעת, אחרי עשרים ושש שנה בקהילת גולדן ביטש מיאמי  צעירים רבים שומרי שבת למהדרין בזכות אותה פתיחת הארון".

הרב עמר התקבל בכבוד רב בבית הרב מזוז ששיבח ובירך את לומדי הרמב"ם ואמר שהוא עוד זוכר איך שבתחילת התקנה של הרבי היו הרבה שפיקפקו וטענו טענות שונות אבל היום כולם לומדים את הרמב"ם והתקנה התפשטה מעל ומעבר לכל דמיון. ובירך את כל לומדי הרמב"ם המתחילים את הלימוד במחזור החדש.

''חייב לציין כאן דבר שהדהים אותי בביקורי אצל הרב מזוז שליט"א שמראה עד כמה הוא בקי ומעמיק ברמב"ם ובתניא כאחד'. כשהרב שליט"א פתח את הכרך הראשון שהגשתי לו, הספר נפתח בהקדמת העורך – הרמב"ם במשנתו של הרבי – בפרק העוסק בהוכחות הרבות העולות מתורת הרבי לכך שהרמב"ם עסק בתורת הקבלה, ענין שהרבי עסק בו רבות וידועה דעתו בענין".

מכאן המשיך הרב עמר לשיעור חיזוק מיוחדת בכולל בראשות הרה''ג אברהם אלקיים שליט"א בבני ברק. אולם השיעור מלא בלמעלה מ-280 אברכים מצויינים המקשיבים לרב עמר קשב רב, כשהוא מסביר עניינים עמוקים באמונה וחסידות. גם כאן מקבל הרב עמר הערכה רבה ומחזקם בדברים. "נדהמתי לראות אברכים ברמה גבוהה לומדים בשקדה והתמדה מתוך שמחה". 

השליח הרב עמר התקבל בהתלהבות ובחביבות מיוחדת גם אצל הרה"ג שלמה יהודה בארי שליט"א - "הינוקא" שמתפעל מהסט המהודר וחוזר ומביע את התפעלותו הגדולה מהעבודה העצומה שנעשתה בסט המיוחד של רמב"ם פרדס המלך.

הרה"ג מפתיע את הרב עמר כשהוא מצטט את המכתב שכתב הרבי לגאון הרוגוצו'בי בעניין "טריפה חוזרת להכשרה הראשון" בשנת תרפ"ה – (מדובר במכתב מדהים שכתב הרבי לגאון הרוגוצו'בי בהיותו בן 23 שנה בלבד ובו הוא מוכיח בגאונות ובבקיאות שאינן בנמצא מלמעלה מעשרים מקורות בש"ס בבלי וירושלמי ומדברי הראשונים ש"טריפה חוזרת להכשרה הראשון" -  נדפס בלקוטי שיחות חלק כז עמוד 308.)

"הינוקא" אומר לרב עמר שהוא לוקח על עצמו בלי נדר ללמוד את הרמב"ם הזה עם ביאורי הרבי ומברך את כל לומדי הרמב"ם היומי שיזכו להתחיל ולסיים את הרמב"ם כולו.

*

הפתעה גדולה מאוד חיכתה לרב עמר בבית הרה"ג יצחק שאול קנייבסקי שליט"א שאמר, כי אצלם נהוג זה מכבר ללמוד ג' פרקים ביום עוד לפני תקנתו הק' של הרבי. "אני עצמי לומד שלושה פרקים ביום ומסיים את הרמב"ם תוך עשרה חודשים", אמר. עוד הפתיע הרב קנייבסקי כשהוא מציין שמאוד נהנה לקרוא כמה וכמה מהכתבות של הרב מאיר אליטוב – העורך הראשי של הרמב"ם. הרב יצחק שאול קנייבסקי מברך את לומדי הרמב"ם ואומר שלימוד זה מקרב את ביאת המשיח ובזכותו נזכה כולנו לקבל פני משיח צדקנו בקרוב.

הרב עמר סיפר על המפעל הגדול של לימוד ספר המצוות בקרב ילדי ישראל במסגרתו לומדים ונבחנים אלפי ילדי ישראל בארה"ב על כל ספר המצוות ומפליאים בידיעת ספר המצוות בבקיאות גדולה, הרב קנייבסקי אמר שהמעל הגדול הזה ממש מזכיר את תיאור הגמרא על בקיאותן של תינוקות של בית רבן ומברך שנזכה לכך שכל ילדי ישראל יהיו בקיאים בהלכות טומאה וטהרה ממש כמו בימי בית המקדש הראשון.

החיבור של הרב עמר עם הרמב"ם של הרבי – פרדס המלך – החל כבר לפני 5 שנים בכינוס השלוחים תשע"ט: כמו בכל פעם, הגעתי ליריד הקבוע המתקיים בכל שנה בכינוס השלוחים ובין הדוכנים פגשתי את הרב מאיר אליטוב שליט"א כשהוא מציג לשלוחים את הכרך הראשון שהוציא לאור  זה עתה – מדע אהבה – ובו מסודרים וערוכים להפליא כל ביאורי הרבי על הרמב"ם.

''הפרוייקט הזה שבה את לבי והבנתי מיד שמדובר בסט שהוא כבוד עצום לרבי ולתורתו והוא אמצעי נפלא להבאת תורת הרבי לעולם התורה בכלל, שהרי אין ישיבה שבה לא לומדים רמב"ם לעיון מי יותר ומי פחות. באותו רגע ממש, שם על מדרגות בניין אוהלי תורה, היה ברור לי שאני עושה הכל מכאן ולהבא להצלחת הופעת כל הסדרה עד תומה. ראינו נסים! והרגשנו בכל רגע שהרבי אתנו בפרוייקט הזה כשנגד כל הסיכויים הצליח הרב אליטוב בכשרונו לסיים את הפרוייקט לכבוד ג' בתמוז תשפ"א. מכאן לקחה אותנו ההשגחה העליונה היישר אל המהדורה באנגלית בה תורגם גם הרמב"ם עצמו לאנגלית וביחד עם השיחות של הרבי הושלמה לכבוד ג' תמוז תשפ"ג יצירת מופת של ארבעה עשרה כרכים באנגלית עם למעלה מאלפיים ביאורי הרבי על הדף.

*

הרב עמר נכנס גם אל הרה"ג הרב מרדכי שמואל אדלשטיין שליט"א. הרב מקבל את הרב עמר בלבביות הגדולה האופיינית לו ומברך את לומדי הרמב"ם היומי – "לימוד הרמב"ם יזרז את ביאת המשיח"!. הרב עמר המשיך לאחר מכן אל הרה"ג עמרם פריד שליט"א וכן אצל הרב שרגא שטיינמן שליט"א וגם הרב חיים פיינשטיין שליט"א.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.