מנדי ברגר | יום כ"ח אדר ב ה׳תשפ״ד 07.04.2024

צרפת: 80 תלמידות בית ספר חב"ד בפריז חגגו בת מצווה

בית הספר היסודי 'חיה מושקא' בפריז ערך חגיגה גדולה לציון יום הולדתה ה-123 של הרבנית חיה מושקא ובת המצווה של תלמידות 4 כיתות ו' • למעלה מ-80 נערות צעירות השתתפו בחגיגה המרגשת, שהתאפיינה בנוכחות מקהלה ובקריאת התהילים של הרבי והרבנית • כל תלמידה קיבלה מתנה ייחודית ויקרת ערך: חומש מהודר בכריכת עור עם שמה חרוט באותיות זהב
צרפת: 80 תלמידות בית ספר חב

בית הספר היסודי 'חיה מושקא' בפריז ערך חגיגה גדולה לציון יום הולדתה ה-123 של הרבנית חיה מושקא ובת המצווה של תלמידות 4 כיתות ו'.

האירוע, המתקיים מדי שנה, נערך באולמות בית חיה מושקא ברחוב פטיט שבמחוז ה-19 בפריז.

למעלה מ-80 נערות צעירות השתתפו בחגיגה המרגשת, שהתאפיינה בנוכחות מקהלה ובקריאת התהילים של הרבי והרבנית. כל תלמידה קיבלה מתנה ייחודית ויקרת ערך: חומש מהודר בכריכת עור עם שמה חרוט באותיות זהב.

מתנה זו הייתה משאלתה של הגברת בתי׳ אזימאוו ע"ה, שליחה של כ״ק אדמו״ר כיובל שנה במדינת צרפת, שהקפידה שכל נערה צעירה תקבל מתנה כזו לציון שלב חשוב זה בחייה.

הרב מענדל אזימאוו, מנהל בית ליובוויטש והרב בנימין מרגי, מנהל בית הספר, נשאו נאום מרגש בטקס. הם בירכו בחום את בנות המצווה הצעירות על מחויבותן לקיום המצוות ועל התנהגותן החסידית הטובה. דבריו הדגישו את חשיבות השלב הזה בחיי הנערות הצעירות ועודדו אותן להמשיך במסע הרוחני שלהן במרץ ובנחישות.

לשנה זו משמעות מיוחדת, שכן היא מציינת 50 שנה ל"מבצע הדלקת נרות" שהשיק הרבי בשנת 1974. לציון אירוע היסטורי זה, כל אחת מהנערות הצעירות קיבלה פמוט נרות מרהיב שצורתו נבחרה במיוחד על ידי הרבי. כפי שאמר הרבי: "בעוד העולם שרוי בחושך ובבלבול, חשוב שאישה תאיר אותו באור הקדוש של נרות השבת".

המילה "מבצע" מציינת קמפיין ו"נשק" מורכבת משלוש האותיות העבריות נו"ן, שי"ן וקו"ף, ראשי תיבות של נרות שבת קודש. אך למונח "נשק" יש גם משמעות עוצמתית נוספת: הוא מתורגם כ"נשק", ובכך מדגיש את כוחן יוצא הדופן של נשים יהודיות בתפקידן כמאירות את העולם.

חגיגת בת המצווה בבית הספר היסודי חיה מושקא הייתה רגע של שמחה, התרגשות והעברת מסורת. הנערות הצעירות יכלו לחזק את מחויבותן לחיים היהודיים, בהנחיית דוגמתה המעוררת השראה של הרבנית חיה מושקא ותורתו של הרבי.

בית הספר ממשיך למלא תפקיד חיוני בשימור והעברת ערכי היהדות לדורות הבאים, תוך מתן מסגרת מתאימה לנערות צעירות אלו למימוש הפוטנציאל הרוחני והאישי שלהן. מורשתם של הרבנית חיה מושקא ושל הרבי נותרת חיה ותוססת בקהילת בית הספר היסודי חיה מושקא.

חגיגת בת המצווה הגדולה הזו מעידה על חיוניותה ועמידותה של קהילה זו, הממשיכה לשגשג ולהעביר את תורתם היקרה של מנהיגיה הרוחניים לדורות הבאים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.