צבי סופר | יום כ"ה אדר ב ה׳תשפ״ד 04.04.2024

מעמד קידוש ה' עצום ביישובי העוטף | כתבת סיכום וגלריה

חצי שנה אחרי הטבח הנורא בשמחת תורה, אלפי תושבי אופקים והדרום, חסידי חב"ד ובחורי ישיבות חב"ד מכל הארץ השתתפו במעמד האדיר של הכנסת "ספר התורה הכללי" העשירי לבית חב"ד באופקים הממוקם בקמפוס 770 החדש והמפואר שנחנך רק לאחרונה | כתבת סיכום ממאורע קידוש ה' העצום ביישובי העוטף, וגלריה נרחבת
מעמד קידוש ה' עצום ביישובי העוטף | כתבת סיכום וגלריה
צילומים: חיים טויטו, זאווי גרין

תהלוכת ספר התורה הכללי לאחדות ישראל ולשמירה והצלה – מיזם שהחל לבקשת הרבי החל מסוף שנת ה'תשמ"א -  התפרסה למעשה על פני כ-12 שעות: היא יצאה לדרכה בשעה 9:00 בבוקר בבית ספר חב"ד באשקלון, שם כתבו את האותיות השליח ויו"ר המוסדות הרב מנחם מענדל ליברמן, השלוחים באשקלון, אנשי צוות בתלמוד תורה ושליח הרבי בדניפרודריז'נסק הרב מאיר סטמבלר. אחרי הכתיבה יצאה התהלוכה לדרכה כאשר בראשה צועדים 10 ילדים עם תופים ואחריהם מאות תלמידי המוסדות, המחנכים והורים שהגיעו במיוחד לצורך כך.

מאשקלון המשיכה התהלוכה לשדרות, כשבראש נוסעת המשאית הססגונית המיוחדת שהוכנה לצורך כך ברוב פאר והדר, לבניין המשטרה החרב. בנקודה זו נטלו חלק כ-500 איש, בהם כמה שלוחים מארה"ב שהגיעו עם פרויקט 'תגלית' ותיזמנו את ההגעה למקום לשעת המעמד, השלוחים בשדרות הרב משה-זאב פיזם, בנו הרב אשר, ואחיו הרב חננאל, וכן שוטרים וקצינים המשרתים בתחנה.

השר חילי טרופר שהגיע במיוחד למעמד כובד לשאת כמה דברים ובכתיבת אות, ולצידו כתבו אותיות גם סגן ראש העיר אלעד קלימי, מפקד התחנה דביר ארובס, ראש החברא קדישא המקומית הרב איתן בר יוחאי שטיפל כמעט לבדו בהבאת עשרות נרצחים מהעיר לקבורה, תחת אש, וכן השוטרים הגיבורים איציק סבג, רמי כהן ושי סמדג'ה שנפצעו בקרבות בעיר ומר מאיר גבאי, אביה של מור שנרצחה בכניסה לעיר, הי"ד.

"אי אפשר לתאר את השמחה של כל הנוכחים", אמר יו"ר 'הועד לכתיבת ספר התורה' הרב משה אוירכמן. "חלקם ביקשו להקדיש את האותיות שכתבו לעילוי נשמת יקיריהם שנרצחו, ואחרים לזכותם ולזכות בני משפחותיהם. כך או כך, כולם שמחו בשמחתה של תורה והודו לנו נרגשות על הזכות ליטול חלק בספר התורה של הרבי לאחדות ישראל, ובמעמד המיוחד".

 

טקס מרגש בגיא ההריגה באתר 'נובה'

אחרי שדרות המשיכה התהלוכה לגיא ההריגה באתר 'נובה' בסמוך לקיבוץ רעים, מקום בו נטבחו קרוב ל-300 צעירים. באירוע המיוחד במקום לקחו חלק משפחות רבות של חטופים ושל הרוגים. ביניהם בלטו שי ונקרט - אביו של החטוף עומר ונקרט, קובי חלפון - אביו של החטוף שגב חלפון, מימון כהן - אביו של החטוף אליה כהן, עמרם חייט - אביו של שמעון חייט הי"ד שנרצח במסיבה, עמיחי רסלר - אביו של דביר חיים הי"ד לוחם גולני, דוד סגל - סבו של אליקים ליבמן החטוף בעזה.

לאירוע המיוחד הגיעו במיוחד יו"ר צאגו"ח הרב יוסף יצחק אהרונוב, מנהל אגף הסניפים הרב נפתלי ליפסקר והרב מנחם קוטנר מצעירי חב"ד העומד בקשר שוטף עם משפחות ההרוגים והחטופים, שהנחה את הטקס בטוב טעם.

אחרי האירוע שנמשך כשעתיים תמימות, המשיכה השיירה לצומת גילת, שבה פעלה לאורך חצי השנה האחרונה נקודת מפגש וריכוז גדולה מאוד של חיילים שהיו בדרכם למלחמה בעזה. בצומת גילת, שגם בה עברו המחבלים נערך טקס נוסף שהונחה על ידי הרב באיזור הרב ליאור עבאדה, שבו כתבו אותיות מר רמי דוידיאן, תושב היישוב פטיש בחבל אשכול שהציל מאות צעירים וכן קרוב משפחתו אסף דוידיאן שעזר לו בחילוץ הצעירים מנובה, שביתו דביר הי"ד ששירתה בבסיס 'אורים' הסמוך נרצחה בידי המחבלים ימ"ש בבסיס אורים, בה בשעה שהוא מחלץ פצועים מהמסיבה. אירועי הבוקר הופקו על ידי מנדי ליפסקר – הפקות.

 

מעמד מרומם במעמד המרכזי

מהצומת המשיכה השיירה לנקודה האחרונה: אופקים. רגע לפני ההגעה לקמפוס 770 שאליו הוכנס הספר, סרו הרב אוירכמן ועימו הרב יצחק פרוס – נציג הוועד מארה"ב שהגיע במיוחד לאירוע, יחד עם הסופר הרב אלעד כהן לביתו של שליח הרבי הרב ישראל הרשקוביץ – שכזכור שכל את בנו השליח הרב שימי ע"ה בערב ראש השנה האחרון, הביאו את שמחת התורה לביתו וזיכו אותו בכתיבת האותיות.

בתוך בניין בית הכנסת חב"ד המפואר שבלב קמפוס 770, התכבדו לכתוב את האותיות מר אבינדב גורי ששני בניו אריאל רפאל ורואי חיים יצאו להגן בגופם ונלחמו במחבלים, נפלו באופקים. וכן הורים נוספים שבניהם הי"ד נלחמו במחבלים בעיר ובסביבתה ונפלו בקרבות: מר זוהר סעיד אביו של נהוראי, מר מתן אילוז אביו של יגאל, מר אביעד קאדר אביו של יהודה, מר מרדכי בוזגלו אביו של יהודה, מר אהרן בוזגלו אחיו של יהודה, מר דורון אלוני אביו של ערן, מר אייל ליזמי אביו של מיכאל, מר אביאל פרש אביו של אהרון וכן מריק ידגרוב ששני הוריו – מתפללי בית חב"ד באופקים נרצחו על ידי המחבלים, הי"ד. בכתיבת האותיות באופקים כובדו גם ‏השליח בנתיבות הרב ישר אדרעי חתן ה'באבא סאלי', הרב ישראל אברג'ל שליט״א בנו וממשיכו של הרב יורם אברג׳ל זצ״ל, ורב פיקוד דרום בצבא דוד חיימוב שהגיע ביחד עם הרב אליהו גוטמן מ'עזר לחייל'. השליח הרב נחום גולדשמיד מנתניה הנחה את טקס כתיבת אותיות אחרונות .

מהבניין יצא הספר בתהלוכה לרחבה הגדולה הסמוכה, והוצב על במת הענק המפוארת שהוכנה בעמל רב ביממה שלפני האירוע.

ההקפה הראשונה הוקדשה לזכות שוטרי ושוטרות משטרת ישראל, כאשר מפקד משטרת אופקים מר ניבי אוחנה שלחם ביום שמחת תורה במחבלים ונפצע בקרבות עם המחבלים, ביחד עם הרב ראובן כאמיל רב מחוז דרום במשטרת ישראל כובדו לומר את הפסוקים.

ההקפה השנייה הוקדשה לשדרות ונטלו בה חלק שלוחי הרבי בעיר ובראשם הרב משה-זאב פיזם.

ההקפה השלישית הוקדשה לזכות חיילי צה''ל ואנשי כוחות הביטחון. בפסוקים כובד סגן אלוף שי בן יעיש מאוגדת עזה, שאחותו אתי זק, אחיינו איתי זק וגיסו שגיא זק הי"ד נרצחו על ידי המחבלים.

ההקפה הרביעית הוקדשה לפעילים שרשמו אנשים לספר תורה, וביניהם גם ישיבת חב"ד בבני ברק שתלמידים בה רשמו 11,000 אותיות, כשאת הפסוקים בהקפה זו כובד לומר הרב משה אוירכמן יו"ר וועד ספרי התורה הכללים.

ההקפה החמישית הוקדשה לזכות החטופים, ואותה הוביל ראש מועצת קרית ארבע מר אליהו ליבמן, אביו של החטוף אליקים שיחי'.

ההקפה השישית הוקדשה לעיר אופקים, כשאת הפסוקים כובד לומר ח"כ אלמוג כהן, גיבור ישראל שנאבק בגבורה במחבלים בעיר, ולצידו עמדו גם השליח הראשי ורב הקהילה הרב ישראל הרשקוביץ וכן כל השלוחים בעיר.

ההקפה השביעית הוקדשה לזכות השלוחים וחסידי חב"ד בארץ ובעולם, כשאותה מוביל חבר בית הדין הרב משה הבלין.

רגע מיוחד התרחש כאשר השליח הצעיר מאיר קעניג, בנו של מנהל בית חב"ד המרכזי בעיר הרב שניאור קעניג נשא דברים בפני הנוכחים ואמר להם "איש לא יכול לנצח אותנו. אנחנו יותר חזקים מכולם!"

בין הקפה להקפה נאמרו גם פרקי תהילים להצלחת חיילי צה"ל ועם ישראל כולו בימים אלו.

מפקד ימ''ר לכיש סגן ניצב דורון אלוני שנלחם במחבלים בשמחת תורה ונפצע, ושבנו החייל ערן אלוני הי"ד נפל בקרבות בעזה חודשיים לאחר מכן כובד לומר פרק לעילוי נשמת הנרצחים במלחמת 'חרבות ברזל'.

הרב הרשקוביץ כובד באמירת פרק התהילים של הרבי, ופרק תהילים לזכות החטופים והחטופות אמר הרב יצחק פרוס נציג הוועד העולמי של ספרי התורה הכללי.

עם סיום ההקפות והכנסת הספר להיכל, נערכה עד לשעות הקטנות של הלילה סעודת המצווה לרגל המעמד, בהשתתפות השלוחים באופקים, כלל משפחות אנ"ש בעיר, אורחים חשובים ואנשי ה'וועד לכתיבת ספרי התורה הכלליים', כשבין המתוועדים בלט הרב שניאור זלמן גרליק השליח הראשי בבאר שבע.

יצוין כי לאורך כל שעות היום פעל שידור חי משרשרת האירועים, ולפי נתוני המארגנים צפו בו כ-15 אלף צופים מכל העולם, גם דרך אתר 'צ'ארידי' שמלווה את קמפיין גיוס ההמונים למען המעמד האדיר וגם דרך 'חב״ד אורג' העולמי. "שלוחים ומקורבים מכל העולם צפו במעמד האדיר כשהם מרגישים חלק הן בכלל האותיות שרכשו בספר עבורם ועבור מקורביהם והן בשביל החיזוק לתושבי העוטף והדרום" אומרים המארגנים.

בקרוב: סיום והכנסת הספר ה-11!

ב'ועד לכתיבת ספרי התורה הכלליים' מציינים בסיפוק רב את המעמד האדיר שהופק על ידי חברת "צבעים הפקות" שאליו הגיעו כאמור אלפים רבים מכל הארץ, שבמשך שלש שעות רקדו ופיזזו עם התורה. "המעמד הזה הרגיש לכל הנוכחים כמו המשך טבעי של חג שמחת תורה שאותו הפרו המחבלים שחדרו לאופקים ולדרום. הריקוד עם התורה הקדושה באותו מקום, הוא הניצחון הכי גדול על המחבלים" אומר הרב אוירכמן, שהודה לפרויקטור אירועי סיום והכנסת ספר התורה השליח הרב שרון גושן שניצח על שרשרת האירועים.

הוא גם ביקש להודות ‏לאנשי התקשורת והיח"צ החב"דיים האחים ר' שלמה ור' מענדי ריזל שדאגו לפרסם בכלי התקשורת על האירוע האדיר כדי להזמין אליו את הציבור הרחב – בתחנות טלוויזיה, באתרי חדשות, בתחנות רדיו, במקומונים בדרום, ובקבוצות השונות.

ובתוך כך, ב'ועד' בראשות הרב אוירכמן לא שוקטים על השמרים, ומאז סיום הספר העשירי בתוך שלשה חודשים בלבד הספיקו להימכר עוד 150,000! אותיות בספר הבא, ה-11 במספר שבעז"ה יוכנס בחודשי הקיץ לצפון הארץ. "כבר באירועי התהלוכה עצמה נמכרו מאות רבות של אותיות" מדגיש הרב אוירכמן וקורא לציבור אנ"ש והתמימים להירתם וליטול חלק כדי לסיים את הספר הבא בהקדם, כאשר כפי שאמר הרבי מדובר בסגולה לשמירה והצלה לכל מי שרשום בו.

*

לצפייה בשידור חוזר של האירועים המרגשים והשתתפות בהוצאות כתיבת והכנסת ספר התורה:  לחצו כאן>>>

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.