מנדי ברגר | יום כ"ה אדר ב ה׳תשפ״ד 04.04.2024

תל-אביב רבתי חגגה ארבעים שנה לתקנת לימוד הרמב"ם

מאות תושבי העיר תל אביב ולומדי רמב"ם מרחבי הארץ השתתפו במעמד סיום הרמב"ם המסורתי שנערך ע"י תלמידי ישיבת חב"ד ליובאוויטש תל אביב - חזון אליהו
תל-אביב רבתי חגגה ארבעים שנה לתקנת לימוד הרמב

תלמידי ישיבת חב"ד 'חזון אליהו' במרכז העיר תל-אביב לא נחו לרגע אחרי 'מבצע הפורים' הענק שכבש בסערה את רחובות העיר, ופנו מיד למשימה הבאה – חגיגת ענק של סיום הרמב"ם במסלול שלושה פרקים ליום, שתעורר רבים מתושבי העיר להצטרף אף הם למעגל הלומדים רמב"ם, על-פי תקנתו הקדושה של הרבי. ה'תמימים' הנמרצים והתלמידים ה'שלוחים' בישיבה, שיתפו פעולה יחד עם מרכז חב"ד תל-אביב בראשות רב מרכז העיר השליח הראשי הרב יוסף גערליצקי שליט"א, שיזם וערך את סיומי הרמב"ם בעיר כבר במחזורי הלימוד הראשונים בתחילת התקנה.

ההיכל הגדול של הישיבה לבש חג, ובהשקעה שלא היתה מביישת מפיקי-על מן השורה הראשונה, הפך ההיכל לאולם שמחות יוקרתי מן המסד עד הטפחות, ערוך ומוכן לקבל סביב שולחנות ערוכים לסעודת מצוה את מאות תושבי ת"א ואיזור המרכז שנהרו לשמחת 'גמרה של תורה', כאשר בשולחן הכבוד יושבים בראשם גדולי רבני השכונות בעיר. 

את שרביט ההנחייה נטל הרב שאול רייצס, מראשי הישיבה וראש כולל 'תפארת זקנים לוי יצחק' בת"א, שהסביר על חשיבותה של תקנת לימוד הרמב"ם, ועל השעה ההיסטורית שאנו עומדים בה כיום, ארבעים שנה לאחר התקנה, כפי שאמרו חז"ל, שרק לאחר ארבעים שנה יכול אדם לעמוד על דעת רבו.

בסיום הרמב"ם התכבד השליח הראשי לעיר ומייסד הישיבה, הרב יוסף גערליצקי, שבפתח דבריו סיפר על סיומי הרמב"ם בתל-אביב לפני קרוב לארבעים שנה, בהם השתתפו גדולי רבני ואדמו"רי הדור הקודם, ועל היחס המיוחד שזכה לקבל מהרבי על כינוסים אלו והנאמר בהם. הרב גערליצקי קישר את תוכן סיום הרמב"ם, העוסק בימות המשיח, יחד עם ימים אלו בהם מתכוננים לקראת חג הפסח וביאר את החידושים ההלכתיים שיהיו בדיני עליה לרגל לבית-המקדש בימות המשיח.

להתחלת המחזור החדש בלימוד הרמב"ם הוזמן ראש הישיבה הרב מאיר אריה שמרלינג, שעורר את הנוכחים שיש ללמוד רמב"ם כפשוטו, להבין ולדעת את כל התורה כולה, וזאת הדרך הישרה והקלה בימינו להתרומם מעל כל הקשיים והאתגרים בגשמיות וברוחניות, ולהיות שייכים לתורה ולחסידות. את הנאום המרכזי נשא המרצה המפורסם הרב יחזקאל סופר, שלאורך שעה ארוכה ריתק את הנוכחים בנושא דרכו המיוחדת של הרמב"ם להנחיל את האמונה לעם ישראל בצורה פשוטה ומובנת לכל אחד.

חלקו האחרון של האירוע הוקדש ל'סיום' משמח נוסף – תלמידי ואברכי הישיבה חילקו ביניהם לאורך חודשי אדר את כל(!) תורת הרבי – שיחות, מאמרים ורשימות, בנושא חג הפורים, ועתה חגגו את סיום המבצע. בין המשתתפים במבצע המיוחד הוגרל במקום שטר 'דולר' שנתן הרבי בידו הק', וכן כרטיס-טיסה לחצרות הרבי. 

יחד עם דברי התורה הסבו הנוכחים לסעודת מצוה יוקרתית, כיאה לשמחת סיום הרמב"ם, וצפו במראות-קודש מהרבי על מעלת לימוד הרמב"ם היומי, כאשר בין נאום לנאום הנעים לציבור בנגינתו אמן הקלידים החסידי ר' יואל ביר, יחד עם הופעה מיוחדת של החזן העולמי ר' חיים אליעזר הרשטיק, עד שעלתה השמחה על גדותיה ומאות המסובים יצאו לריקוד חסידי של "אשרינו מה טוב חלקנו" שזכינו לקיים את רצון הרבי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.