מערכת COL | יום י"ט כסלו ה׳תשס״ו 20.12.2005

במוזיאון צבאות-השם העולמי נערכים לאלפי מבקרים

לקראת חנוכה נערכות במוזיאון צבאות-השם העולמי בניו-יורק, הכנות אחרונות לקראת גל צפוי של אלפי מבקרים. במוזיאון מכינים פעילות מיוחדת לילדים, כשגולת הכותרת הוא פרסום נס חנוכה שיתבצע בחדר המעוצב בצורת סטודיו טלוויזיוני בו תיערך תוכנית טלוויזיה, בהשתתפות 2 קבוצות ילדים, כאשר ה"שדרן" של כל קבוצה יצטרך לדווח על הנס לפני הצופים.לבסוף יקבלו הילדים דיסק ועליו התוכנית שצולמה. לדברי הרב ירחיאל בנימינסון, מנהל המוזיאון, בחנוכה "הילדים לא רק ישמעו על החג, אלא ירגישו כאילו הם חלק מסיפור החנוכה העתיק". הילדים יתנסו בשורת פעילויות מגוונות כגון סחיטת שמן זית, טיגון סופגניות ולביבות, יבנו מנורת ענק מלגו, יתחפשו ליהודה המכבי, וכהגדרתו "יחושו את החג".המשך ב'כתבה המלאה'
במוזיאון צבאות-השם העולמי נערכים לאלפי מבקרים
נערכים לפעילות תוססת. חזית המוזיאון. צילום: בנימין ליפשיץ
כתבת ערוץ שבע, רות אברהמי, פרסמה היום כתבה על המוזיאון: את המוזיאון יזמו והקימו חסידי חב"ד, המפעילים מזה 25 שנה מרכזי משחקים לילדים יהודים שנקראים "צבאות ה'". זהו ארגון הילדים היהודים הגדול בעולם, שהוקם כדי שכל ילד יהודי ידע יהדות בדרך משחק, שהיא הדרך .

חיים בנימינסון, ממנהלי המוזיאון סיפר, כי בבניית המקום הושקעו כ-31 מליון דולר. הייחודיות שלו, שהוא בנוי בטכנולוגיה מהמתקדמות והחדישות בעולם. זאת לדברי בנימינסון, "כדי להגיש את היהדות בעטיפה הכי עכשווית. אנו משתמשים בטכנולוגיות ובעזרים משוכללים שנמצאים בשימוש במקומות אחרים אך אצלנו הוסבו להעברת ההיסטוריה, התכנים והמסרים היהודיים. בבניין המוזיאון השתתפו לדבריו מתכננים מומחים בתחומי חינוך, עזרים חינוכיים וטכנולוגים ועוד.

הסיור במוזיאון כאמור, מפגיש את הבאים בשעריו עם ההיסטוריה והמסורת היהודית דרך פעילות ושימוש בעזרי מולטימדיה מתקדמים. כך למשל ניתן להיפגש עם כל אחד מששת ימי הבריאה כאשר עוברים בחדר המחולק לשישה אזורים כשבכל אחד מהם ניתן לחוות את חווית הבריאה של אותו היום על ידי פעלולי אור וקול ואמצעים נוספים כגון עשן או אקווריום עם דגים או ציפורים גדולות שתלויות בתקרה

אחרי ששת ימי הבריאה והעשייה, מגיעים ליום השביעי. כאן מצפה לילדים הפתעה נעימה. חדר שלם הבנוי בצורת שולחן שבת. חלה ענקית שניתן לזחול לתוכה ושם אפשר ללוש בצק לחלות ואף לקלוע אותם. החלה הענקית נראית ככל חלה רגילה ואף ריחה כשל חלה. בתוך גביע יין ענק, אפשר לראות סרט שמראה משפחה יהודית מקדשת על היין. צלחת מרק ענקית ובתוכה 'קניידלך' גדולים המכילים מסכי מחשב, שבנגיעה נותנים למשתמש מתכונים של תבשילי שבת שאף אפשר להדפיס ולנסות בבית.

בהמשך הסיור במוזיאון ניתן ללמוד על כל חגי ישראל, ועל מצוות התורה על ידי רעיונות מיוחדים שנהגו במקום, כגון לימוד הכשרות על ידי קניה של מוצרים בסופרמרקט שנבנה בהעתק מדויק לסופרמרקט אמיתי שם, לדברי בנימינסון, הילדים יכולים לבלות כמה שעות. כמו כן נבנתה עיירה יהודית כפי שהייתה במזרח אירופה, וניתן ללמוד על הכנת שופר על ידי שופר שניתן להצמיד לאוזן ולשמוע דרכו.

דוברת המוזיאון, יפעת רוס סיפרה לכתבתנו כי עד כה הגיעו למוזיאון כמאה אלף מבקרים מכל קצווי העולם, יהודים ולא יהודים. "כל אחד יכול להרגיש נוח במוזיאון והוא מדבר אליהם ולא משנה מה הדעות שלהם ומה השקפתם הדתית והלאומית. אנשים פשוט נהנים להכיר את ההיסטוריה היהודית בדרך החווייתית המוצעת להם".

עוד אמרה הדוברת כי המוזיאון הוקם בעיקר כדי להוות גשר להכרות עם האוכלוסיות השונות בקראון הייטס, בו ממוקם המוזיאון. הוא נועד לחנך את הבאים לסובלנות כלפי היהדות לאחר שמכירים את מנהגיה. זאת בעיקר לאחר שנער יהודי, ארי הלברשטאם, תושב קראון הייטס נרצח על גשר ברוקלין בשנת 94 בפרעות נגד יהודים. לדברי רוס, במוזיאון מתקבלות הרבה תגובות חיוביות מהורים ומורים רבים וכמובן מהילדים עצמם.

לקראת חנוכה נערכות במוזיאון הכנות אחרונות לקראת גל צפוי של אלפי מבקרים. במוזיאון מכינים פעילות מיוחדת לילדים, כשגולת הכותרת הוא פרסום נס חנוכה שיתבצע בחדר המעוצב בצורת סטודיו טלוויזיוני בו תיערך תוכנית טלוויזיה, בהשתתפות 2 קבוצות ילדים, כאשר ה"שדרן" של כל קבוצה יצטרך לדווח על הנס לפני הצופים. לבסוף יקבלו הילדים דיסק ועליו התוכנית שצולמה.

לדברי הרב ירחיאל בנימינסון, מנהל המוזיאון, בחנוכה "הילדים לא רק ישמעו על החג, אלא ירגישו כאילו הם חלק מסיפור החנוכה העתיק". הילדים יתנסו בשורת פעילויות מגוונות כגון סחיטת שמן זית, טיגון סופגניות ולביבות, יבנו מנורת ענק מלגו, יתחפשו ליהודה המכבי, וכהגדרתו "יחושו את החג".

הכתבה מתוך אתר ערוץ שבע
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
נהדר
י"ט כסלו ה׳תשס״ו
הייתי שם בפתיחה. כבר אז היה מלהיב ומרגש. לפי הכתבה נוספו הרבה מאד שכלולים וחידושים. מהם יראו וכן יעשו בארץ, באירופה ועוד. חג שמח.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.