מנדי ברגר | יום ט' אדר ב ה׳תשפ״ד 19.03.2024

שבת זכור - פורים: לא לחפש רחוק, "עמלק" נמצא בסביבה

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו המאה שמונים ואחד בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי" • והשבוע, שיעור מיוחד לפרשת זכור ולחג הפורים, מ"ליקוטי שיחות" חלק כא, בה הרבי עומד על משמעות מצוות זכירת עמלק כיום, ומתוך העיון במצווה זו מתגלית משמעותה הפנימית והאקטואלית, לשלול את ה"מרידה" בבורא במשמעות של יצירת פער בין השגת השכל האלוקי ובין רגש האדם ועבודתו בפועל
שבת זכור - פורים: לא לחפש רחוק,

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו המאה שמונים ואחד בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי".

והשבוע, שיעור מיוחד לפרשת זכור ולחג הפורים, מ"ליקוטי שיחות" חלק כא, בה הרבי עומד על משמעות מצוות זכירת עמלק כיום, ומתוך העיון במצווה זו מתגלית משמעותה הפנימית והאקטואלית, לשלול את ה"מרידה" בבורא במשמעות של יצירת פער בין השגת השכל האלוקי ובין רגש האדם ועבודתו בפועל.

שורת המצוות שצריך לזכרן * הסבר ה"מגן אברהם" לתקנת קריאת פרשת זכור * האם מצוות זכירת עמלק היא מצווה פרטית או כללית? * האם ניתן היום כלל לקיים את מצוות מחיית עמלק? * המצוות השונות – זכירת עמלק ומחיית עמלק * עניינו הפנימי של "עמלק" – יודע את ריבונו ומכוון למרוד בו * כשקוראים בתורה – יוצרים את המציאות בעולם * כל אחד צריך להישמר מ"עמלק" בדקות * מדוע עמלק נלחם רק נגד החצי השני משם הוי'? * ציור שם הוי' בכוחות האדם * עמלק הרוחני – הבנת האדם באלוקות שאינה משתקפת ברגשותיו ובעשייתו * מדוע עמלק יצא במלחמה לפני מתן תורה? * זכירת עמלק היא הקדמה ותנאי למתן תורה * והקשר בין מחיית עמלק לחג הפורים במספרים י"א וט"ו.

טעמו וראו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.