שניאור דייטש | יום ז' אדר ב ה׳תשפ״ד 17.03.2024

26 סיומי מסכתות בישיבת תומכי תמימים וינה

העיר וינה בשמחה של מצוה יחד עם תלמידי ישיבת "תומכי תמימים" וינה שחגגו סיומים על 26 מסכתות תלמוד בבלי | רבני העיר ללא יוצא מן הכלל הביעו את התפעלותם הרבה מהמעמד המיוחד, לראות בחורים צעירים בגילאי 12-16 הזוכים לסיים מסכתות שלמות | את המעמד פיארו בנוכחותם שלוחי הרבי בעיר 
26 סיומי מסכתות בישיבת תומכי תמימים וינה

העיר וינה צהלה ושמחה בשמחה של מצוה יחד עם תלמידי ישיבת "תומכי תמימים" וינה שחגגו סיומים על 26 מסכתות תלמוד בבלי.

 המסכתות הללו נלמדו בין הסדרים, נוסף על סדרי הלימוד תמידין כסדרן במסכתות עבודה זרה ובבא בתרא הנלמדות בשלימותן לעיונא ולגירסא, כשרוב ככל תלמידי הישיבה 'טרפו' משעות ההפסקה על מנת לחטוף ולאכול עוד שורה ועוד דף.

לימוד זה לא נעשה כחלק מ'מבצע תורה' המתקיים בישיבה, אלא נעשה פשוט 'אליבא דנפשיה', כשבחור אחר בחור החליטו על דעת עצמם להוסיף וללמוד תורה 'לשמה', בעקבות התוועדויות בהן עוררו על רצונו הקדוש של הרבי שתלמידי התמימים יהיו חסידים יראי שמים ולמדנים כפשוטו, רצון שהובע בביטוי המבהיל (ש"פ עקב, כ מנחם אב ה'תשל"ג) "ביי מיר איז א תאווה אז עס זאל זיין יונגעלייט וואס זאלן זיך קאכען אין לערנען [-יש בי תאווה שיהיו אברכים המתלהטים בלימוד]"!

כל העת עומדת לנגד עיני התמימים הצעירים המלחמה בארץ הקודש, ומלבד פרקי תהילים תדירים הנאמרים על ידם מדי יום ביומו, אף לימוד המסכתות נעשה בכוונה לרפואה שלימה של הפצועים ולעילוי נשמות הנעקדים על קדושת השם.

וכך, בחור אחר בחור, שורה אחר שורה, ודף אחד דף, הניבו את התוצאה המרהיבה. כלל תושבי וינה, חסידים לצד מתנגדים, ספרדים לצד אשכנזים, ותלמידי חכמים מופלגים לצד העם שבשדות, מצאו עצמם עולים ובאים להיכל ישיבת תומכי תמימים, מסיבים סביב שולחנות ערוכים בסעודת מצוה מפוארת, על מנת להשתתף במעמד היסטורי זה של סיום 26 מסכתות.

רבני העיר ללא יוצא מן הכלל הביעו את התפעלותם הרבה מהמעמד ההיסטורי, והעלו על נס את העובדה כי אין זה מחזה תדיר, אלא מעמד נדיר, לראות בחורים צעירים בגילאי 12-16 הזוכים לסיים מסכתות שלמות.

את המעמד פיארו בנוכחותם שלוחי הרבי בעיר, בראשות השליח הראשי הרב יעקב יצחק בידרמן שליט"א, אשר כפי שהגדיר זאת ראש הישיבה הרב חיים פילדסטיל שליט"א "שלי ושלהם – שלו הוא". אתו עמו הסיבו השלוחים הוותיקים והחסידים הרב זלמן מנדלסון שליט"א, הרב שמואל אלפרוביץ שליט"א והרב זלמן איידלמן שליט"א.

את מסכת הנואמים כיבדו בנוכחותם ובנאומיהם רבני העיר מכל העדות והחוגים: הרב ישראל נתנאלוב שליט"א, שליח ורב קהילת "בית הלוי"; הרב יעקב וייזער שליט"א, שו"ב דקהילות החרדים דוינה; הרב רבי אלכסנדר אשר מרגליות שליט"א, דומ"ץ קהילת "אוהל משה"; הרב משה אליעזר וייס שליט"א, דומ"ץ קהילת "מחזיקי הדת"; הרב בנימין אמינוב שליט"א, רב קהילת "טמפלגסה" דיוצאי בוכרה; הרב יוסף מנשה פרדס שליט"א, חבר בית הדין הרבני ורב קהילת "המזרחי"; הרב אריה פולגר שליט"א, מחשובי רבני אירופה ומלפנים רבה הראשי של וינה; הרב יצחק ניאזוב שליט"א, שליח, חבר בית הדין הרבני ורב קהילת "בית דוד"; הרב בנימין סופייב שליט"א, שליח ורב קהילת יוצאי קווקז; הרב אברהם בידרמן שליט"א, שליח ורב קהילת "בית חב"ד"; הרב ישעיה בועז שליט"א, שליח ורב קהילת "בית אברהם"; הרב משה ישראלוב שליט"א, רב קהילת "ישובייב"; הרב משה שטרן שליט"א, ראש ישיבת "שערי עובדיה", ועוד.

הרב דוד יהודה לייב גרינפלד שליט"א, דומ"ץ קהילת "אגודת ישראל"; הרב אברהם יונה שווארץ שליט"א, דומ"ץ קהילת "קהל חסידים"; הרב ירון אנגלמאייר שליט"א, רבה הראשי של וינה; הרב יעקב חוטובלי שליט"א, חבר בית הדין הרבני; והרב מיכאל פרשבורגר שליט"א, רב קהילת "שיפשוהל", שנבצר מהם להשתתף במעמד בגופם שלחו את ברכתם הלבבית.

את המעמד הנחה בטוב טעם ודעת הרב שמואל ויספיש שליט"א, ראש כולל 'בית הלוי', אשר העלה על נס את המסירה ונתינה של המשפיעים, מגידי השיעורים, המדריכים והתלמידים השלוחים, כשבראשם הרב יעקב ניימרק שליט"א, הרב ישראל חסין שליט"א והרב זלמן רסקין שליט"א. תודה מיוחדת נתונה למנהל הגשמי המסור ונתון להצלחת הישיבה הרב חיליק מעטוף שליט"א.

לאחר מסכת הנאומים הגיעה שעת השיא, שעת רחמים ועת רצון: בזה אחר זה נעמדו תלמידי התמימים וערכו סיום אחר סיום, 26 במספר. החל במסכת שבת, עבור דרך מסכת סנהדרין וכלה במסכת הוריות. לבבות החסירו פעימה ונרטטו, ודמעות גונבו ונוגבו, כשעם תום הסיומים נעמדו כולם כאחד ואמרו בקול את התפילה והקדיש. אמת מה נהדר היה לשמוע את צליל 26 קולות המכריזים יחד פה אחד "הדרן עלך", ואז בליל קולות המכריזים את שמות הפרקים השונים: "מי שהחשיך", "כל ישראל יש להם חלק", "כהן משיח", ועוד ועוד.

מיד לאחר הסיומים הוגשו לשולחנות בשרים וכל מטעמים, וראש הישיבה נשא "הדרן" המיוסד על חידושים וביאורים בתורת הרבי, תוך שהוא שוזר את כל 26 המסכתות על חבל אחד.

אמונים על מאמר הפייטן, מאמר שהיה שגור בפי הרבי, "מתכיפין התחלה להשלמה", מעמד סיום 26 המסכתות לווה במעמד התחלת כתיבת ספר תורה לישיבה. תורה שבעל פה ותורה שבכתב. תורה שלימה.

הנהלת הישיבה מבקשת להודות מקרב ולב עמוק לתורם ספר התורה החפץ בעילום שמו, לצד השותפים הנאמנים של הישיבה, ובראשם: ר' פיני גדילוב שליט"א, ר' יעקב אוסטון שליט"א ור' דוד בנימינוב שליט"א.

למחרת בבוקר כבר ניתן היה לחזות בתלמידי התמימים, מי בגפו ומי בחברותא, רכונים על המסכת הבאה. ללמוד וללמד, לשמור ולעשות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.