מערכת COL | יום ד' אדר ב ה׳תשפ״ד 14.03.2024

המוסד הייעודי, היינן והמאייר: אווירת פורים ב'ליל שישי'

הערב בתוכנית 'ליל שישי' בהגשת הרצל קוסאשוילי, שתעסוק בעיקר בחינוך ובחג הפורים שמתקרב: הבשורה המרנינה שמגיעה מקריית גת, על פתיחת מוסד חינוכי שייתן מענה למצוקת הנוער שלא משתלב במקומות אחרים | המטפל הרגשי ונושא ההתבגרות | המאייר שמוציא עלון תורני | סלילי ההקלטה ממסיבת הפורים בחיידר, לפני יובל שנים | לרגל פורים, שיחה מעניינת עם יינן | ולסיום, מפיק כינוס השלוחים רונן פלד-חדד, על הקשר המיוחד שלו עם שלוחי הרבי
המוסד הייעודי, היינן והמאייר: אווירת פורים ב'ליל שישי'

כמיטב המסורת בליל שישי ברדיו COL - תכנית 'ליל שישי' לסוף השבוע בהגשת הרצל קוסאשוילי. החל מהשעה 21:00 בערב.

הערב בתוכנית שתעסוק בעיקר בחינוך ובחג הפורים שמתקרב, נתחיל בבשורה חינוכית מרנינה. בשנת הלימודים הבאה בעז"ה, ייפתח בקריית גת מוסד חינוכי על טהרת הקודש ובאווירה ישיבתית בשיתוף עם רשת החינוך 'עתיד', זאת על רקע מצוקת מקום של רבים מהנערים החב"דיים שלא מוצאים את עצמם במסגרות הישיבתיות המוכרות. נהיה כאן עם מי שיעמוד בראש המוסד הזה, המחנך הרב מנחם בן-מעש שעובד כיום בתלמוד תורה חב"ד בלוד, שיספר על האתגרים החינוכיים שמחייבים לקיחת אחריות ומצאת מסגרות מאימות גם לכאלה שלא יכולים כל היום לשבת מול דף גמרא.

המטפל הריגשי ר' דובי ברוד, מדבר על בעיית תהליך ההתבגרות שעוברים בני הנוער מבלי שיש להם הכוונה נכונה. הוא ידבר על הפערים בין ההורים לילדים ועל החשיבות לשפה פתוחה ונכונה בערוץ משפחתי נכון ומדוייק, ובעיקר על קורס דיגיטלי חדש שהוא מנגיש לבני הנוער, בכדי להציף את הנושאים הליבתיים והבעייתיים בשפה נכונה שבנה יחד עם רבנים ואנשי חינוך מובילים. אל תפספסו את השיחה הזאת. 

עוד בתוכנית: מה מביא מאייר עסוק ופורה להוציא עלון תורני שבועי המחולק בבתי הכנסת? נהיה כאן עם המאייר ר' שולם פייגין שהוציא לאחרונה לאחר הצלחת המהדורה המוקלטת מזה כשנה, את 'טעם החיים', ולא, לא מדובר בקוקה קולה, אלא במהדורה מודפסת של רעיון מפרשת השבוע המבוסס על 'הפרשה החסידית' מתורה אור וליקוטי תורה לאדמו"ר הזקן. מה היו התגובות ברחוב לעלון? איזו ביקורת פגעה בו ומה הוא עשה בעקבות הביקורת שהוטחה בו?

קצת יותר משבוע לחג הפורים. אני בטוח שלרובכם אין מושג כיצד היתה נשמעת מסיבת פורים כיתתית בתלמוד תורה שע"י ישיבת תומכי תמימים בלוד בשנת תשל"ב לפני 52 שנה. בני משפחתו של המחנך הרב משה מוסקוביץ' ע"ה מלוד שנפטר לפני כשנתיים, מצאו סלילי הקלטות מלפני למעלה מחמישים שנה, בהם יש חומר ארכיוני אדיר מאותה תקופה שאביהם המנוח הקליט בתושייתו. נהיה כאן עם בנו, המחנך הרב שלום מוסקוביץ' מביתר עילית, שיספר על הארכיון שהתגלה להם ועל החשיבות של החינוך הטהור שמשפיע על דורות של תלמידים.

ואם כבר פורים, אין שמחה בבשר ויין. באווירה פורימית לגמרי, נהיה כאן עם עמיחי לוריא, היינן של יקב שילה, שייתן המלצות ליינות לסעודת פורים, האם כדאי ללכת מהקל אל הכבד? מהם היינות הבהירים שאיתם מומלץ לפתוח את סעודת פורים, ולמה צריך לשתות הרבה מים וסודה בין טעימה לטעימה של יינות, וכמה זמן לפני השתיה מומלץ וצריך לפתוח בקבוק יין בכדי ליהנות ממנו?

לסיום, בכדי לשמוע את ניגון השבת שיחתום את התוכנית הערב, נהיה כאן עם המפיק, הבמאי והיוצר החב"די רונן פלד-חדד, שידבר על הקשר המיוחד שלו עם שלוחי הרבי בתאילנד ולא רק, על נוכחות הרבי בחייו והשינוי שזה פעל בו, וגם, על איך מצליחים להיות יצירתיים בתקופת מלחמה קשה שנכפתה עלינו?

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.