שניאור דייטש | יום ל' אדר א ה׳תשפ״ד 10.03.2024

שרשרת אירועים בחגיגת בר-מצווה בהנובר

היום נחגגה בהנובר חגיגת בר המצווה של הת' אפרים מרדכי (מוטי) וולף, בנו של השליח הרב בנימין וולף ע"ה.

אירועי הבר-מצווה נפתחו כבר בערב שבת, עם "שבתון צוזאמען", המנוהל על ידי 'מרכז לעניני חינוך' בראשותו של הרב משה קוטלרסקי. במסגרת התוכנית נטלו חלק בני השלוחים מערי גרמניה, יחד עם המדריכים שהגיעו במיוחד לשבת זו.
אל השלוחים הצעירים מרחבי גרמניה, הצטרפו אורחים צעירים מרחבי העולם כולו - חברי הכיתה של חתן הבר-מצוה הלומדים איתו יחד מדי יום ב'בית ספר נט' שע"י משרד השלוחים.מתאילנד, קזחסטן, משבדיה, קפריסין, ניגריה ומאנגליה. השלוחים הצעירים התרגשו לפגוש לראשונה - פנים בפנים - את המורה האהוב והמסור הרב יוסף יצחק עובדיה שהגיע במיוחד לחגיגה. 
החברים הצטרפו לבני המשפחה שבאו במיוחד ליטול חלק בשמחה הגדולה: מישראל, אלסקה, אודסה, וארה"ב
שבת מרוממת עברה על הקהילה בהנובר בהשתתפות האורחים מכל רחבי תבל, כאשר כל אותם נערי-חן, שלוחים צעירים יחד עם המדריכים שלהם, מכניסים מרץ נעורים וחיות חסידית מרוממת במהלך כל התפילות והתוועדויות השבת. 
אנשי הקהילה המקומית עמדו נפעמים לנוכח המראה הזה, וללא ספק היתה זו שבת של קידוש שם שמיים באופן מפליא.
במוצאי השבת התקיימה סעודת מלווה מלכה חגיגית, עם ריקודים ושירים בניצוחו של הזמר שלמה ניזין שהגיע במיוחד לכבוד חגיגת הבר-מצווה.
בבוקר יום ראשון, ראש חודש אדר שני, עלו כל הנערים וכל האורחים, יחד עם חתן הבר מצווה, לבית החיים בהנובר, ובמעמד מרגש ליד מקום מנוחת השליח הרב בנימין וולף, אמר בנו החתן עם כולם את י"ב הפסוקים, וניגנו ניגוני שמחה.
גולת הכותרת של אירועי הבר-מצוה היתה בשעת צהריים, בהיכל בית הכנסת "בית בנימין" שבמרכז חב"ד ליובאוויטש המפואר בעיר, בהשתתפות קהל רב מתושבי העיר.
את האירוע המרכזי כיבדו בנוכחותם נכבדים ואישי ציבור, ובהם: ראש הקהילה של העיר הנובר ארקדי ליטבן, רב הקהילה הבוכרית בעיר הרב יוחנן יעקובוב, וכן סגן ראש העיר תומאס הרמן וזוגתו שנוטלים חלק בעקביות בכל השמחות של משפחת וולף בהנובר. 
משפחת השלוחים מרחבי גרמניה - שבארבעת השנים האחרונות משתדלים לתמוך כל העת, ומחזקים ותומכים בהמשך העשיה בהנובר - הגיעו בהרכב משפחתי מלא כדי לשמוח יחד עם הקהילה ועם המשפחה. השליח הרב דיסקין ממינכן קרא את מכתבו של הרבי, והשליח הרב טייכטל מברלין, העומד לימין השליחות בהנובר בכל ימות השנה, נשא נאום נלהב ומעורר. גם הרב יוסף הבלין כיבד את האירוע בנוכחותו.
במהלך החגיגה הגדולה, קרא חתן הבר-מצווה בתורה בחן ובנעימות, ולאחר מכן נישאו נאומים וברכות, ובעיצומה של החגיגה חזר החתן מאמר חסידות בעל פה כפי המנהג. מר רועי פרידלין, מידידי חב"ד בהנובר, נשא ברכת 'מי שברך' לחיילי צה"ל העומדים בחזית המלחמה.

חברי הקהילה בהנובר, ואורחים רבים מבני העיר, עמדו נפעמים ומרוגשים מעוצמת השמחה ורוממות הרוח החסידית של אירוע מיוחד זה שנמשך מספר ימים בניצוחה ותחת שרביטה של השליחה הרבנית שטערנא וולף, ובארגונו של השליח הרב לוי גוטליב.
במהלך ההתוועדות שאחרי האירוע הרשמי, הביעו רבים את תחושתם  המרוממת, וכן שיתפו בהחלטות טובות שקיבלו על עצמם בעקבות מאורע זה שקידש שם שמיים בעיר.


צפו:

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.