מערכת COL | יום י"ז אדר א ה׳תשפ״ד 26.02.2024

הרב יעקב הלפרין מדבר על הכל: צעירים, דיור ושת"פ חוצה מגזרים

גם לאחר שלושה עשורים בעשייה הציבורית, הרב יעקב הלפרין, נציג חב"ד בעיריית ירושלים לא נח לרגע ומדבר על הכל: על שילוב צעירים בעשייה הציבורית "אם אמצא מישהו מתאים אהיה לו מורה הכי טוב", על עשייה ללא לאות בהתנדבות והאם זוגות צעירים חב"דיים יכולים לחלום לרכוש דירה בירושלים? וגם על הקשרים והשת"פ עם סיעות פוליטיות אחרות
הרב יעקב הלפרין מדבר על הכל: צעירים, דיור ושת
הרב יעקב הלפרין, נציג חב"ד בירושלים מ"מ ראש העיר

הרב יעקב הלפרין, שבמשך שלושה עשורים משרת דרך הפוליטיקה הירושלמית את קהל חסידי חב"ד ואת שלוחי הרבי בעיר הקודש, משוחח עם הרצל קוסאשוילי בתכנית הרדיו של COL על תפקיד השליחות במשרה כה תובענית ובהתנדבות מלאה.

האם ההישגים מספקים אותו ומהם היעדים לקדנציה הבאה? מה עם שילוב כוחות צעירים בעסקנות הציבורית? ועוד.

לאחר שלושה עשורים בעשייה הציבורית. יש משהו שהנך גאה בו שפעלת למען השלוחים והצלחת להגיע ליעד?

הרב יעקב הלפרין: "כשליח של הרבי וכחסיד אני לא גאה ולא רק שלא גאה אלא גם לא מרוצה. כי הרבי חינך שאף פעם לא צריכים להיות מרוצים אלא רק לשאוף להיות טובים יותר. זה מה שמכוון אותי עשרות שנים בשליחות הציבורית.

מדוע שלא לשלב כוחות צעירים בעשייה הציבורית?

"בוודאי, הייתי רוצה לראות צעירים שיסכימו לעשות בהתנדבות את השליחות הזאת אך לצערי בינתיים לא נמצא... בהחלט אם נמצא מישהו כזה אהיה מורה הכי טוב בשבילו, בכל הכלים הדרושים לעניין.

בקדנציה האחרונה שירתת את הציבור כממלא מקום ראש העיר ללא שכר.

"בכל 15 שנה האחרונות שירתתי ללא שכר, בקדנציה האחרונה מוניתי כמשנה לראש העיר, תואר שנותן לך עוצמה וכוח. לגבי התכניות הלאה, כשאבחר נראה אבל זה לא מה שעומד לנגד עינינו. הרבי לא נשאר אף פעם חייב לשלוחים שלו.

האזינו לריאיון המלא:

עליית מחירי הנדל"ן: יש זוגות חבדיים שיכולים לחלום על דירה בירושלים?

"כמו בכל חלקי הציבור, יש עשירים ועשירים פחות. רוב הציבור היום לא יכול לרכוש דירה ברוב המקומות בארץ. הדבר היחיד שנותן אפשרות לצעירים לרכוש דירה בירושלים זה באמצעות 'מחיר למשתכן'. אני מכיר עשרות זוגות חב"דיים שזכו ובאו לגור בירושלים.

הנך חסיד חב"ד אבל מתאר לעצמי שעובד בשיתוף הסיעות החרדיות והדתיות במועצת העיר ירושלים. אתה מחוייב בראש וראשונה לציבור חסידי חב"ד אבל גם לקהלים אחרים. איך זה בא לידי ביטוי?

"אלו שתי שאלות. לשאלתך הראשונה, יש לי קשרים נהדרים עם כולם ללא יוצא מן הכלל, קשרים טובים, חבריים ושת"פ מלא. אני נעזר בהם והם בי וזה נפלא לראות את האחדות הזאת שחוצה את כל ההקשרים הפוליטיים. לגבי השאלה השנייה, אני מחוייב לחסידי חב"ד בראש וראשונה אבל גם מחוייב לשאר תושבי ירושלים, חרדים, דתיים וגם אלו שלא שומרי תומ"צ לעת עתה. והקידוש ה' הזה עושה נחת רוח ולכן אני רואה סעייתא דשמיא ענקית ומודה לה' בכל רגע, שנותן לי את הכוח להצליח בצורה הכי טובה."

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.