מערכת COL | יום י' אדר א ה׳תשפ״ד 19.02.2024

חגיגת בר מצווה או נסיעה לרבי? האבא של 'הפנסאי' משתף

תכנית הרדיו של COL בהגשת הרצל קוסאשוילי, מלווה את מסע נערי בר המצווה שיצאו עם ארגון הפנסאים בשבוע שעבר לחצרות קודשנו | ריאיון משותף עם הרב שלוימי אזימוב ממנהלי הארגון ועם הרב ישי אלגזי שמלווה את בנו מענדי במסע המרגש | הרב אזימוב על ההכנות המקדימות והמדוקדקות וגם על ההתרגשות האישית כמלווה המסע |  הרב אלגזי על ההתרשמות כאבא: "ממליץ לכל הורה לנער חב"די, תורידו קצת בשואו של הבר מצווה ותשקיעו בחונכות לתורה ומצוות של הנער. חובה לכל אחד"
חגיגת בר מצווה או נסיעה לרבי? האבא של 'הפנסאי' משתף
בתמונות משמאל: הרב אזימוב והרב אלגזי

תכנית הרדיו של COL בהגשת הרצל קוסאשוילי, מלווה את מסע נערי בר המצווה שיצאו עם ארגון הפנסאים בשבוע שעבר לחצרות קודשנו.

ריאיון משותף עם הרב שלוימי אזימוב ממנהלי הארגון ועם הרב ישי אלגזי שמלווה את בנו מענדי במסע המרגש.

למה חשוב להעניק לנער בר מצווה חוויה שכזאת בנוסף ולפעמים אפילו במקום אירוע גדול ונוצץ, מה מצפה להם עוד במהלך הביקור שיסתיים רק ביום שלישי הקרוב? ומדוע הביקוש למסע הולך וגדל משנה לשנה?

טיסת הפנסאים לנערי בר מצווה הפכה מזה כמעט עשור למסורת. השנה טסים 120 נערי בר מצווה לרבי, מספר גדול משמעותית מהשנים הקודמות.

הרב שלמה אזימוב, ממנהלי ארגון הפנסאים ומארגן הקבוצה, מספר בריאיון על ההתארגנות: "השנה אנו מתקרבים לעשור של טיסת הפנסאים, השנה טסו בקבוצה כמאה ועשרים נערי בר מצווה כ"י, ב"ה הולך וגדל משנה לשנה. ההרשמה מתחילה כבר בקיץ תשפ"ג, כבר אז מתחילים להתכונן, ההורים מבררים, אנחנו מפרסמים, מפגש ראשוני מתקיים אחרי החגים ומדובר בסה"כ של כמה וכמה חודשי הכנה, מפגשים, לימוד הכנה, תדרוך בטחוני. מתכוננים ונערכים גם בגשמיות וגם ברוחניות כדי שהכל יעבור ללא הפרעה במסע החשוב בחייהם.

עוד מוסיף הרב אזימוב: "יש לקבוצה תכנית מלאה לפרטי פרטים, מלאה וגדושה אין להם דקה של בזבוז. התכנית כוללת בתוכה כל מה שרק אפשר. יש צוות נרחב שיודע לתת ולהסביר, אם נכנסים לזאל הקטן, פה הרבי אמר את מאמר הנשיאות 'באתי לגני', פה הרבי ברך את התמימים ב'ברכת הבנים' בערב יום כיפור. ההדרכה המתאימה הופכת את כל הדבר לחווייה מאוד מעצימה ומרגשת, גם לילדים. אתמול עמדתי בזאל הקטן ושמעתי מהמשפיעים את התיאורים וההסברים. הרגשתי שזו כמו הפעם הראשונה, כך גם הילדים. דמעות זולגות מהעיניים וכולם בהתרגשות."

"דמעות זולגות מהעיניים": הנערים מאזינים להסבר ב'זאל הקטן' ב-770


 

האזינו לריאיון המלא:

הרב אזימוב שמלווה את הקבוצה אצל הרבי, מתאר את נקודת הזמן בעת הריאיון: "מתכוננים לכניסה לרבי ליחידות של הבר מצווה, בשעות הקרובות."

וכעת זה הזמן לשמוע מ'כלי ראשון', אבא של פנסאי שמשתתף בקבוצה שנסעה לרבי:

כאבא שמצטרף לבנו, ספר לנו על החווייה?

הרב אלגזי: "אמנם ציפיתי להשקעה אבל כשאני רואה את כל הסבר פנים יפות, צוות מורחב, גשמיות מצויינת שמביאה רוחניות מצויינת. לבחורים יש את הזמן לשקוע בקדושה ולשים את תשומת הלב שלהם בדברים הטובים, עם אוכל ומיטה חמה וכל מה שהם צריכים, זה פשוט תענוג. מגיע למארגנים  יישר כוח הכי גדול.

איך מנדי הבן שלך? איך אתה רואה אותו מהצד?

"מהצד אני מביט בתענוג עליו. בשבילו זו כבר פעם שלישית להיות אצל הרבי, אבל הפעם זו חוויה מיוחדת. הכל כעת לגמרי אחרת עם הפנסאים: הטיסה, ההגעה ל-770 אחרת. כמה שהיה בהתעלות בפעמים הקודמות, הפעם זה היה בצורה נעלה יותר. ממליץ לכל הורה לנער חב"די, תורידו קצת בשואו של האירוע או השקעה על הסרט שאף אחד לא צופה בו, זו החונכות לקראת קיום התורה והמצוות שלו, חובה לכל אחד", חותם הרב אלגזי.

 

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
מעניין
י"א אדר א
ומבורך והפתעה גדולה שכל כך הרבה בלעה''ר
הערה כללית הרב אזימוב החשוב שי' מנהל העניין ומובן שהוא ממליץ אבל בפרטות תלוי בבחור באב בחינוך בבית וג''ז מתחלק לכמה פרטים בחברים בכיתה ומן הסתם בעוד הרבה דברים שאינני יודע בתור אדם שלא למד חינוך מימיו אבל כך נלענ''ד


נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.