COL | יום ו' אדר א ה׳תשפ״ד 15.02.2024

מנדי בלוי: "בכפר חב"ד אין כמעט צעירים בעלי דירה משלהם"

ר' מנדי בלוי חבר המועצה בכפר חב"ד, העומד בראש רשימת 'כח' למועצה, מתראיין לתכנית 'ליל שישי' בהגשת הרצל קוסאשוילי ופורס את משנתו | עם איזה רזומה הוא מגיע לבוחרים? מהם האתגרים הניצבים בפני תושבי כפר חב"ד ומהי המשימה החשובה במעלה מבחינתו ביום שאחרי הבחירות? תופתעו: "יום אחרי, הנבחרים כולם יעבדו ביחד. בחירות לא אומר מחלוקת"
מנדי בלוי:
ר' מנדי בלוי. ברקע: כפר חב"ד מהאוויר. צילום ארכיון: שניאור שיף, COL

ר' מנדי בלוי, חבר המועצה בכפר חב"ד והעומד בראש רשימת 'כח' למועצה, מתראיין לתכנית 'ליל שישי' בהגשת הרצל קוסאשוילי ופורס את משנתו.

האם המלחמה הרדימה את השטח וההתעניינות? נשאל בלוי בפתיחת הריאיון.

"למרות שצריך שינוי אני סבור שהיה ראוי לדחות את הבחירות. אני יכול להעיד על עצמי, משרת במילואים כקצין בפיקוד העורף, נולד לי בן יומיים לפני המלחמה. לברית של הבן שלי קיבלתי שחרור ממילואים ל-4 שעות... מספר 2 ברשימה שלנו, ר' מנדל דוברוסקין משרת במחנה שורה.. זו המציאות שנכפתה עלינו ועושים מה שיכולים."

בלוי כבר לא 'בוסר' בפוליטיקה המקומית, ולאחר הקדנציה הראשונה שלו כחבר מועצה, הוא מריץ רשימה בראשותו. הוא מדבר על הניסיון והרזומה אותו הוא מציג לבוחרים הפוטנציאלים:

"כתחביב אישי אני אוהב לעיין במסמכים, מפות תוכניות. כשהתחלתי לבנות את הבית שלי, הגעתי לרמ"י, ניסיתי לקדם והבנתי שאני לא יכול לבנות. עברתי תהליך מייגע של שנתיים. עם הניסיון שלי סייעתי לפתור בעיות דומות עם 120 בתים בכפר והחיסכון בממוצע לכל בית כ-2.5 מיליון שקלים! טיפלתי בנושא היטלי השבחה, למדתי על עצמי ועזרתי לאנשים בצורה פרטנית. הייתי חבר הוועדה לתכנון ובניה ולצערי ראש המועצה הדיח אותי עקב כך שלא הייתי מוכן לוותר על קידום תכניות לכפר חב"ד. נושא שלא הצלחתי לטפל בו, הוא עניין ההנחות בארנונה: 250 משפחות זקוקים לסיוע ורובם לא מקבלים מה שמגיע להם.

"כידוע משרד הפנים מחלק תלושי מזון למי שיש לו 70 אחוז הנחה בארנונה. סך כל מקבלי ההנחה בכפר חב"ד הן 45 משפחות מתוך 268 זכאיות, שחלקן מקבלים בגלל נכויות שונות. אין במדינה כזה ממוצע שכל כך מעט משפחות שמגיע להן, יקבלו הנחה בארנונה בכזה אחוז נמוך. אני אפעל שמשפחה בכפר, גם ללא קשרים, תקבל את המגיע לה כחוק. זה לא אמור להיות תלוי בנבחרים ואמור להשתנות".

"החוק אותו חוק בכל הרשויות. השאלה אם תתנהל, כבית שמאי או בית הלל וכנראה אנחנו הרבה יותר מחמירים מבית שמאי. צריך להחליף את ההתנהלות.


האזינו לריאיון המלא:

 

בבחירות הקודמות רצתם ברשימה של רייכמן, כעת התאחדו לרשימה אחת למען האחדות. למה לא הצטרפת?

"יותר מ-70 שנה יש התמודדויות בכפר חב"ד ולעולם זה לא ההיפך מאחדות. בחירות זה הליך שכל אחד מציג עמדה ונותן לציבור להחליט. קבענו לעצמינו כלל: נעסוק רק בגופו של עניין ולא לגופו של אדם.

"מייד אחרי הבחירות כל מי שייבחר יעבוד יחד. כפר חב"ד שונה מכל שאר הרשויות: לכפר יש 6 נציגים מובטחים, לא משנה כמה רשימות יגישו. השאלה רק מי ייבחר ואת זה הציבור יקבע.

יש הגירה שלילית לנחל'ה, לוד. מה היחס שלכם לנושא?

"הנושא המרכזי שלי בבחירות הוא דיור. אין כמעט אנשים מתחת לגיל 40 שמחזיקים דירות בבעלותם בכפר חב"ד. כולם ראו את הפרסום על התוכנית של הרחבת היישוב השכן בית דגן לכמעט פי שניים בתוך זמן קצר. לגבי כפר חב"ד אני שומע כבר שנים "עוד מעט תב"ע לכפר חב"ד" ולא קורה עם זה כלום.

ר' מנחם לרר כיו"ר ועד בשעתו הביא תכנית תב"ע שמשרד השיכון הכין תוכנית לבניית 1,000 יחידות דיור לכפר חב"ד ועברו כבר 20 שנה!

בלוי מסכם: "יש נושאים נוספים: הורים לילדי חינוך מיוחד שמשלמים על הסעות, אי השתתפות בחוגים ועלות הצהרונים שעולים פי כמה מנחל'ה בלוד. יש כאלו שכנראה בטוחים שאנשים בכפר עשירים יותר ממקומות אחרים. הלמ"ס מדרג את תושבי כפר חב"ד בדרגה 4, בדיוק כמו בנחל'ה ולוד. רק שוכחים שהם נחנקים כלכלית. הגיע הזמן לשנות את זה."

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.