מערכת COL | יום כ"ב שבט ה׳תשפ״ד 01.02.2024

הוראת הרבי לכ"ב שבט: הצטרפו למאות החסידים שכבר קיימו

בימים האחרונים כולנו שומעים על 'אור חיה' בהקשר כזה או אחר, במיוחד בכ"ב שבט. רק מעטים מכירים את הפעילות הגדולה של אור חיה. המוסד הקדוש והראשון שהוקם מיד אחרי הסתלקותה של הרבנית, בברכתו של הרבי. אור חיה - נעים להכיר. אז למי שלא יודע או יודעת, נעשה רגע סדר. מבטיחים להיות זריזים
הוראת הרבי לכ

בימים האחרונים כולנו שומעים על 'אור חיה' בהקשר כזה או אחר, במיוחד בכ"ב שבט. רק מעטים מכירים את הפעילות הגדולה של אור חיה. המוסד הקדוש והראשון שהוקם מיד אחרי הסתלקותה של הרבנית, בברכתו של הרבי.

אור חיה - נעים להכיר

אז למי שלא יודע או יודעת, נעשה רגע סדר. מבטיחים להיות זריזים:)

אור חיה הוא מוסד במרכז ירושלים המורכב מ-4 מחלקות: 

מחלקה לדוברות רוסית - בחורות העולות ממדינות חבר העמים, שמקבלות באור חיה בית בכל המובנים :

בהיבט הפיזי - הן משוכנות בדירה נאה במרכז ירושלים עם חדרי פנימיה ואש"ל מלא. ובהיבט הרוחני והרגשי- הבנות מקבלות סיוע בקליטה לארץ, שיעורי עברית, שיעורי הבית היהודי, וכל מה שצריך כדי לבנות את ביתן כאן בארץ ישראל. בוגרות המחלקה לדוברות רוסית מתחתנות ובונות בתים, ונשארות בקשר עם אור חיה גם שנים לאחר החתונה. אור חיה הוא בשבילן בסיס ומקור, תחנת כח לצאת ממנה לחיים יהודיים אמיתיים וטובים. 

המכון לחוזרות בתשובה - מחלקה לבנות ישראליות המחפשות להתקרב ליהדות ולהאיר את חייהן באור החסידות. בחורה שמגיעה למכון מתקבלת ע"י צוות המכון באהבה ובחום, ונכנסת לשגרה חלומית: בבוקר- עבודה או לימודים, כל בת ועניינה, ומשעות אחה"צ עד שעות הערב המאוחרות - לימודי תורה וחסידות בטהרתם. הבנות עושות עבודה רוחנית משמעותית, מתקדמות ומתפתחות בתוך מסגרת חברתית חמה ועוטפת שטרם נראתה כמוה. ובעזרתו של צוות מקיף ואוהב - אמהות בית, מטפלות רגשיות, מאמנות אישיות, רבנים, ועוד. המחלקה לחוזרות בתשובה היא ממש בית שבונה בתים: אור חיה מסייע להן בתשלומי החתונה, הצוות נמצא איתן במהלך כל ההכנות לבניית הבית, סידורי החתונה והדירה החדשה, ומשם יוצאות נשים חסידיות ושליחות גדולות. המכון לחוזרות בתשובה מהווה מקור עוצמה וכח בשביל הבוגרת, גם במשך שנים לאחר החתונה. אמהות הבית מלוות את הבנות ללידות, מהוות בית לילדי הבוגרות, ועוד. זה הזמן להניע את הכח המיוחד הזה!

סמינר - מסגרת לימודית לבנות חב"ד מסיימות י"ב, המעוניינות לשלב לימודי קודש יחד עם לימודי חול בירושלים. המוסד קם כמענה ראשון בארץ לתלמידות שאינן מעוניינות לעשות תואר בהוראה וללמוד במוסדות חב"ד הרגילים, וסמינר אור חיה מאפשר להן להירשם ללימודי מקצוע בירושלים, ובמקביל - לא להתפשר על מסגרת חסידית חזקה ועוצמתית. בנות הסמינר מקבלות שיעורי חסידות ברמה הגבוהה יותר, שיעורי הבית היהודי, וסדרת קורסים שמכינה אותן לחיים ולביתן העתידי. 

מחלקה לשיעורי נשים - נשים נשואות מרחבי העיר ירושלים, משלל גילאים סוגים ומגזרים, נוהרות בכל יום לאור חיה. הן מגיעות כדי לעצור משגרת החיים התובענית, ולקבל הטענה לנשמה. באור חיה מתקיימים בכל יום שיעורי חסידות פתוחים לנשים, והנשים המגיעות לא פוסקות מלספר כמה השיעורים האלה מעניקים כח לשגרת היום יום. במשך שנים ניתן לראות נשים מתמידות ומגיעות, כאשר אור חיה הוא המקור הרוחני שלהם להתחבר לקב"ה, ללמוד, לשאוב כח רוחני ולהחזיק את הראש בתודעה חיובית יהודית מעל קשיי היום יום. 

מטבע זהב - זכות מזהב!

אור חיה הוא מוסד מיוחד שהוקם ע"י דניאלה גולן לפני 34 שנים. 

המוסד הוקם על שם הרבנית הצדקנית, בברכתו ובעידודו המלא של הרבי, וקיבל לאורך השנים אים סוף מענות, ברכות ות"ח מהרבי. 

ב"כ שבט תש"נ, אמר הרבי בשיחת ש"פ יתרו: 

ובנוגע לפועל, כדאי ונכון לקשר היארצייט ע"י שמוסיפים ומרבים בהקמת מוסדות לעילוי הנשמה, כמו"ב, כדאי להוסיף ולהרבות בצדקה בקשר ליום היארצייט, ומה טוב בגימטריה ע"ת (470), גימטריא דשם הנפטרת (כנ"ל). 

"וכל המרבה הרי זה משובח, לא "עת" מטבעות קטנות, מטבעות של נחושת, אלא "עת" מטבעות גדולות, ועד למטבעות של זהב" 

הרבי נותן הוראה ייחודית ליום אחד בשנה: לתרום סכום מסוים, למקום מסוים, בזמן מסוים. הוראה ספציפית כזו לא נראתה הרבה, וזה הזמן שלנו לקיים את הוראת הרבי ליום הקדוש!

וכמו שאומר הרבי, כל המרבה הרי זה משובח. 

לקיום הוראת הרבי - לחצו כאן!

כב שבט - אור חיה

בתרומה לאור חיה בכ"ב שבט, אתם זוכים לקיים את הוראת הרבי המפורשת ליום זה, ובנוסף - זוכים לשותפות נדירה בכל פעילויות אור חיה המתרחשות בין כותלי המוסד יום יום, שעה שעה.
 

גם תורמים וגם זוכים

בנוסף יש הגרלות בין התורמים 470 ומעלה במסלולים הבאים:

  • בתרומת 470 ש"ח תיכנסו להגרלה על כרטיס טיסה לרבי ומכשיר נינג'ה

  • בתרומת 470*3 ש''ח תיכנסו להגרלה על מפית עם בד של הרבנית

  • בתרומת 470*5 תיכנסו להגרלה  על שרשרת מטבע יוקרתית

  • בתרומת 470*10 מתנה ללא הגרלה (מפית לחלות עם בד של הרבנית. או תהלים עם בד של הרבנית. או מפית למצות עם בד של הרבנית)

 

לתרומה - לחצו כאן!

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.