שניאור דייטש, COL | יום כ"א שבט ה׳תשפ״ד 31.01.2024

סוויץ': מה שהביא את ר' נטע לסדרה החדשה ב'שער הביטחון'

ר' נטע גרליצקי, משפיע בישיבת תות"ל לוד ומוכר לרבים בעיקר מפעילותו כמסייע בהכוונת 'תמימים', מפתיע בסדרת שיעורים במדיה ב'שער הביטחון' – חיזוק בענייני ביטחון ואמונה | מה הביא אותו להפיק את סדרת השיעורים, ממי קיבל את העידוד ומי הקהל שנחשף לשיעורים הללו? | "לפעמים יושבים אברכים ומתפלפלים בנושא עד אמצע הלילה בריתחא דאורייתא" | מרכז התקשורת החב"די COL יגיש בע"ה מידי שבוע את הפרק החדש בסדרה 
סוויץ': מה שהביא את ר' נטע לסדרה החדשה ב'שער הביטחון'

לאחרונה חל 'טרנד' חיובי סביב לימוד 'שער הביטחון' של הספר חובת הלבבות של רבינו בחיי. לצד שיעורים רגילים, קמו גם קבוצות וואטסאפ של לימוד יומי, הן לגברים וגם לנשים.

הרב נטע גרליצקי, משפיע בישיבת תומכי תמימים לוד, רב בית הכנסת גבעת ליובאוויטש לוד ומטפל רגשי רב תחומי. ממנהלי ארגון כרמי שלי ומוכר לרבים כמסייע בהכוונת 'תמימים' בשדה החינוך.

קצת לאחר פרוץ המלחמה הנוכחית, פתח הרב נטע בסדרת שיעורים שבועית המנגישה את נושא לימוד הביטחון בה' מתוך 'שער הביטחון' למגזרים רחבים בהשפעת מאורעות הזמן.

תלמיד בעל ידע בצילום ועריכה, מצלם מידי שבוע את השיעור ועורך קטעים קצרים ונבחרים לשיתוף במדיה החברתית לסוגיה, לחשיפה מוגברת וקליטה בקרב ציבורים מגוונים. (ראו דוגמא בוידאו המצורף)

 

כדי לתהות על פשר התופעה, COL שמע מהרב נטע גרליצקי על היוזמה המעניינת:

לאחרונה ובעקבות המלחמה פתחת סדרה חדשה של שיעורים בווידאו ב'שער הביטחון' מתוך הספר חובת הלבבות של רבינו בחיי. מה הביא לכך? פנו אליך?

הרב נטע גרליצקי: "הכל החל כשפנו אלי מהמדרשייה של הנשים הוותיקות של שיכון חב"ד בלוד למסור שיעור בשער הבטחון ובהשגחה פרטית התחיל בדיוק קורס של 'מכון זרעים' לקידום מרצים חב"דיים ברשת. אז חשבתי שכנראה משמיים צריך לחבר בין שני הדברים.

"אך דא עקא, שלא היתה לי אפשרות לצלם וכמעט ירדתי מכל הרעיון. ובדיוק בהשגחה פרטית פנו אלי למלאות מקום של מורה שיצא למילואים ואחד התלמידים בכיתה, חובב צילום ועריכה החל לצלם את השיעורים. ומשם הכל היסטוריה, הסרטונים צברו תאוצה אדירה.

לאחרונה רבים מתחזקים בלימוד שער הביטחון בחובת הלבבות בכל מיני פלטפורמות כגון קבוצות ווטסאפ וכדומה. חב"דניקים גם לומדים 'שער הביטחון' בנוסף לשיעורים הקבועים, חת"ת ורמב"ם?

"אין לנו אלא דברי הרבי וכל אחד שקצת לומד אגרות של הרבי רואה כמה הרבי כותב שוב שוב על מגוון הכי רחב של נושאים ’להתחזק במידת הבטחון’. אין ספק שאת הדרך הקלה והישרה להתחזק בזה, הרבי עצמו כתב ריבוי פעמים במפורש שזה ע"י לימוד שער הביטחון. מספרים שהרבי התבטא על ערימות המכתבים שהיו על שולחנו: "אם החסידים היו לומדים יותר 'שער הביטחון', הערימה הזאת לא הייתה כאן".

נשמח לשמוע על דרכי ההפצה במדיה של השיעורים שלך בנושא, ואיך זה מתקבל בקרב ציבורים שונים?

"צוות מכון זרעים משקיע הרבה אנרגיה כוחות וממון רב לקדם את השיעורים לקהל הכי רחב. מאוד מקצועיים ומסורים וב"ה רואים את הפירות. בזמן האחרון כותבים לי בפרטי אנשים מכל הסוגים והחוגים (כולל ליטאים) ומכל הגילאים כמה הם נהנים לראות את השיעורים וכמה זה מוסיף להם באמונה ובטחון בה’ ית’. לא חשבתי אף פעם שתהיה לי אפשרות להגיע בשיעור לאלפי אנשים ואין ספק שזה כלי נפלא להפצת היהדות. במקום שרק הקבוצה שנוכחת בשיעור תשמע,ף יהיו עוד אלפים שללא הרבה מאמץ ילמדו ויתחזקו.

וזה רק בתחילת הפרסום, היינו בחודש הראשון ומיום ליום זה רק גודל ב"ה.

הינך מוכר לרבים באנ"ש כעוסק לרוב בעניין קידום בחורי ישיבה, תמימים. איך העיסוק החדש מדבר עם זה?

"האמת שגם מכירים אותי בתור מטפל רגשי. אין ספק שהעיסוק החדש מגלה שהכלי טיפולי הכי חזק למנוחת הנפש (שזה הדבר הכי נצרך היום ומביא הכי הרבה תועלת במובן הרגשי) הוא להוריד את העניין של בטחון בה’ לפועל ממש. כי אפשר ללמוד את הדברים אך לא לדעת למעשה בפועל מה צריך לעשות? וזאת בעיקר המטרה שלי בשיעורים. להוריד את הרעיון בצורה הכי פשוטה ומעשית.

"אברכים יושבים ומתפלפלים בנושא"

"כבר יותר משנתיים שיש לי את הזכות ללמוד שער הבטחון יחד עם הרב לוי נפרסטק. יש לנו כל שבוע שיעור לאברכים בבית משפחת ר’ ישראל אברהמי, שכל שבוע מארח את השיעור יחד עם זוגתו שתחי’ במאור פנים ובהרחבה הכי גדולה, בשפע גשמי ובשפע רוחני גם יחד. לפעמים יושבים אברכים ומתפלפלים בנושא עד אמצע הלילה בריתחא דאורייתא והעיקר שמנסים להוריד את הלימוד למעשה בפועל בצורה הכי פשוטה ומעשית.

 "ר' לוי נותן את העומק והבהירות המיוחדת שלו ובעיקר את החיות שלו בעניין. זה עיקר המטרה, לדעת בפועל מה זה אומר להתחזק בבטיחון בה’ ואיך באמת אפשר להגיע למנוחת הנפש מתוך בטחון אמיתי בה’.

אנשים מספרים שהתחזקו והצליחו בעקבות הלימוד ב'שער הביטחון'?

"מגיעים הרבה סיפורים וכו’ אך הכי מרגש לשמוע שהעיסוק בביטחון בה’ גורם לאנשים להיות יותר יראי שמים ויותר חסידיים. היינו שבכל פעם אחרי שלומדים, מתחזקים יותר בעניינים של מעשה בפועל בתורה ומצוות ובעיקר ברגש, מרגישים יותר אמונה בה’, רצון להתקרב לה’ וכו’ שזה שווה יותר מכל דבר אחר".

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.