מנדי ברגר | יום כ"א שבט ה׳תשפ״ד 31.01.2024

בגלל דוכן תפילין של חב"ד: רון חולדאי ומירי רגב בבית משפט

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב, הגיעה לבית משפט השלום בת"א, לדיון במסגרת תביעת ההשתקה הפוליטית שהגיש נגדה ראש עיריית ת"א - יפו רון חולדאי • תביעת ההשתקה הוגשה בעקבות דברים שאמרה השרה רגב בשנת 2020, כנגד החלטתו של רון חולדאי המגביל בפועל הנחת תפילין של דוכני חב"ד במרחב הציבורי בתל אביב
בגלל דוכן תפילין של חב
דוכן תפילין של חב"ד. אילוסטרציה

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב, הגיעה הבוקר (ד') לבית משפט השלום בת"א, לדיון במסגרת תביעת ההשתקה הפוליטית שהגיש נגדה ראש עיריית ת"א - יפו רון חולדאי. 

תביעת ההשתקה הוגשה בעקבות דברים שאמרה השרה רגב בשנת 2020, כנגד החלטתו של רון חולדאי המגביל בפועל הנחת תפילין בדוכנים של חב"ד, במרחב הציבורי בתל אביב.

יצוין, כי לקראת הדיון בביהמ"ש, פנתה השרה רגב למר חולדאי, והציעה לו כי למען האחדות בעם, שכה נחוצה בתקופה זו, לבטל את התביעה ולהסכים על כך שלכל יהודי, יש הזכות לקיים את מצוות הנחת התפילין במרחב הציבורי בתל אביב ללא כל הגבלה, אך הוא סירב.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב אמרה בסיום הדיון: "מצוות התפילין היא אחת המצוות החשובות ביותר. יהודים לאורך כל הדורות מסרו את נפשם להניח תפילין, כולל בימים אלו, בהם אנו רואים את חיילי צה"ל הגיבורים שמניחים תפילין בלב הקרבות בעזה, לפני היציאה לקרב, פצועים בבית חולים ועוד".

רגב ציינה, כי "החלטתו של רון חולדאי להגביל את דוכני התפילין, כמוה כהגבלת הנחת תפילין, כי הרי על מנת להניח תפילין, יש צורך במשטח בכדי לקיים את המצווה, הגבלה זו מפלה רק את הציבור היהודי מלהניח תפילין מרחב הציבורי כולו בעיר תל אביב".

עוד הוסיפה השרה, כי "ניסיתי לעשות הכל על מנת להגיע לפשרה, זהו יום קשה, בו אנו קוברים שלושה חיילים, אך לצערי רון חולדאי סירב ואני מצרה על כך. אמשיך לפעול ללא לאות, למען חיזוק הקשר של העם היהודי למסורת ישראל. אני מציעה למר חולדאי להסיר כל הגבלה להנחת תפילת במרחב הציבורי כולו בעיר תל אביב, ובכך לאפשר לכל יהודי לקיים את מצוות הנחת התפילין בכל מקום".

השופטת דורית קוברסקי ביקשה משפירא לבדוק עם חולדאי אפשרות לפרסם הבהרה בנושא הנחת התפילין, אך רגב התעקשה כי עליו לפרסם הודעה שבה הוא חוזר בו מהחלטתו. השרה לא הסכימה לוותר על חסינותה בשל היותה נבחרת ציבור, וכשהיא נשאלה על כך בסוף הדיון, הבהירה כי החסינות היא מה ששומר על חופש הביטוי של חברי כנסת ומונע מהם "לרוץ בין בתי משפט".

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.