מערכת COL | יום ט"ו שבט ה׳תשפ״ד 25.01.2024

השליח החב"די בכובע הרב הצבאי שמלווה משפחות

ריאיון ברדיו 'ליל שישי' בהנחיית הרצל קוסאשוילי, עם הרב אריאל גורן - שליח חב"ד ורב בשכונת חתני פרס נובל במערב ראשון לציון, על שליחותו במדיה הטלוויזיונית ועל שירות המילואים המורכב אליו הוקפץ עם פרוץ המלחמה, בליווי המשפחות השכולות בשעתן הקשה ביותר | וגם: העידוד הבלתי צפוי שקיבל ממי שכבר ראה הכל
השליח החב

הרב אריאל גורן - שליח ורב בשכונת חתני פרס נובל בראשון לציון. מדבר ברדיו 'ליל שישי' עם הרצל קוסאשוילי על שליחותו במדיה הטלוויזיונית בערוץ 14 שתופסת תאוצה, וגם על שירות המילואים הקשה אליו הוקפץ עם פרוץ המלחמה.

הרב גורן מתאר את הפנייה הראשונה של ערוץ 14 לשילובו בתוכנית הבוקר הפופולרית ואיך זה הפך במהרה לפינה עם מסרים חב"דיים וערכיים, מבלי להיגרר למחוזות של פוליטיקה.

"זה תפס חזק", הוא מספר. "אני מקבל הרבה מאוד ד"שים, אנשים מתחברים למסרים החיוביים".

הוא רואה בזה כשליחות חשובה, נדבך בהפצת המעיינות לקהלים רחבים.

בריאיון הוא מתאר את הצעדים הראשונים כשליח הרבי בשכונת חתני פרס נובל במערב ראשון לציון שהוקמה לפני כ-20 שנה. כשבבית הכנסת האשכנזי הציעו לו לשמש כרב, וגם מבית הכנסת הספרדי הצטרפו וביקשו שיכהן גם אצלם כרב הקהילה. "כשהגענו היו מעט מאוד יהודים דתיים בשכונה, היום יש כבר מאות", אומר הרב גורן ומוסיף על התפתחות המוסדות והשלוחים הרבים בעיר שמסייעים אחד לשני.

האזינו לריאיון המלא:

בחלקה השני של השיחה, מספר הרב גורן על הסיטואציות הקשות בהן נתקל מאז הוזעק למילואים לאחר שמחת תורה, בתפקידו כרב צבאי וותיק במיל.

היום (חמישי) ואתמול השתתף הרב גורן בהלוויות של חללים הי"ד במסגרת תפקידו, והוא משתף בין היתר על תעצומות הנפש הנדרשות בתפקידו: "הייתי אתמול בהלוויית חלל צה"ל, עמדתי מול מצלמות והרגשתי שעוד רגע אני מתפרק... פשוט החזקתי את עצמי חזק".

הוא מוסיף: "בתפקידי במשך השנים כרב צבאי עסקתי בעבודת קודש של זיהוי ופינו חללים, אבל לא חשבתי שאני בנוי לסיטואציות המורכבות שנתקלנו בהן. רק עכשיו במלחמה הנוכחית, מצאתי בעצמי את הכוחות לזה".

"לפני כמה ימים, פגשתי קצין מהרבנות הצבאית שעסק בזיהוי חללים במחנה 'שורה', לאחר שהשתתפנו בהלוויה של חלל צה"ל הי"ד, הוא ניגש אלי ואמר לי: "כעת אני מבין שהתפקיד שלך קשה יותר משלנו. אנו עוסקים בזיהוי חללים ואתם מלווים את המשפחות".

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.