צבי סופר | יום ט"ו שבט ה׳תשפ״ד 25.01.2024

פוליטיקה במלחמה, אנטישמיות באירופה ושליחות במדיה

ט"ו בשבט במלחמה: תכנית גדושה ומרתקת ברדיו 'ליל שישי' ב-COL, בהנחיית הרצל קוסאשוילי: הגב' שרי רוט, על פוליטיקה במלחמה והאם נתניהו מבין שתם עידן 'ממשלת ימין על מלא'? | הרב מנחם מרגולין יו"ר מרכז רבני אירופה, על המלחמה העיקשת באנטישמיות באירופה והרב אריאל גורן - שליח ורב בשכונת חתני פרס נובל בראשון לציון על שליחותו במדיה הטלוויזיונית ועל המסר שלו מהרגעים הקשים אליהם נחשף כרב צבאי  | וגם: מחר יחול יארצייט לשני חסידים משפיעים: היארצייט השני של המשפיע הרב זושא פוזנר ע"ה וכן היארצייט השני של הרה"ח טוביה פלס ע"ה. הבנים ממשיכי הדרך, מספרים
פוליטיקה במלחמה, אנטישמיות באירופה ושליחות במדיה
למעלה מימין: דורפמן, גורן, רובינשטיין, מרגולין, פויזנר, פלס. ברקע, צילום דו"צ

הערב בתוכנית רדיו 'ליל שישי' בהגשת הרצל קוסאשוילי:

הגב' שרי רוט, הפרשנית הפוליטית באתר חרדים 10, על פוליטיקה במלחמה, על השיקולים של לפיד, גנץ ואייזנקוט. האם ליברמן אכן התרכך ושינה דיסקט? האם נתניהו מבין שתם עידן 'ממשלת ימין על מלא' לאור התוצאות העגומות של ההפיכה המשפטית והמלחמה שמדשדשת? ואת מי מעניינים הבחירות לרשויות המקומיות?

הרב מנחם מרגולין יו"ר מרכז רבני אירופה, מדבר על המלחמה העיקשת באנטישמיות באירופה. על הביקור של האיש העשיר בעולם אילון מאסק במחנות ההשמדה בפולין השבוע, ועל הציפיה לחינוך סובלני ממדינות אירופאיות מובילות שלא ממש נוקטות בפעולות למיגור האנטישמיות.

האם שוק התעופה והתיירות אכן מתאושש? ההתמתנות במחירי הכרטיסים של אל על לניו יורק היא תוצר ישיר של כניסה מחודשת של חברות אירופאיות ללוח הטיסות בישראל לראשונה מאז פרוץ המלחמה? ומה זה בכלל חופשת התאווררות? יועץ התיירות החרדי דודי רובינשטיין עונה על השאלות. 

השבוע חל יום היארצייט השני של המשפיע הרב זושא פוזנר ע"ה. נהיה כאן בשיחה טראנס-אטלנטית עם בנו הרב שמוליק פוזנר מפלורידה, שידבר על מסורתו ומורשתו של אבא שממשיכה הודות למושפעיו הרבים ברחבי העולם. על האבא שלא הכיר, ובעיקר על הזכרונות שלא מרפים ממנו.

 

מחר יחול גם כן היארצייט השני של הרה"ח טוביה פלס ע"ה. נהיה כאן עם בנו הרב מוישי פלס מאשקלון, שיספר על השפעתו של אבא בצורה השקטה ביותר על כל המושג הרחב הזה שנקרא: "הפצת המעיינות", על הגעגועים שלא מרפים ועל מפעל חייו חוברות ה'דבר מלכות' המפורסמות שממשיך לאחר פטירתו ביתר שאת. 

אמנם אנחנו במוצאי ט"ו (חמישה עשר) בשבט, אבל זו בהחלט הזדמנות טובה לברר על כשרות הפירות היבשים שמציפים את השוק. אילו פירות וירקות חייבים לבדוק והם בחזקת נגועים? האם הטכנולוגיה שקיימת כיום בירק ללא תולעים יכול להיות מיוסם גם בפירות המוחזקים כנגועים כמו תאנים ותירס? הרב יוסף דורפמן, מומחה עולמי בתחום הכשרות מנסה לעשות לנו סדר על הצלחת.

בסיום, במדור ניגון השבת שלי שחותם את התוכנית, הרב אריאל גורן - שליח ורב בשכונת חתני פרס נובל בראשון לציון, מדבר על שליחותו במדיה הטלוויזיונית בערוץ 14 שתופסת תאוצה, וגם על שירות המילואים הקשה אליו הוקפץ עם פרוץ המלחמה, והמסר שלו מהרגעים הקשים אליהם נחשף כרב צבאי בלוויות הקשות אל מול המשפחות השכולות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.